www.botaautism.se
40 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
www.botaautism.se
Hoppas att några här vet hur man skall BOTA deras kunder snarast
(från smittan av dåliga uråldriga värderingar om att ”bota autism”.)
Och jag skulle vilja höra av kvinnan med AS som är med på deras sida,
om hon samtycker till att medverka på www.botaautism.se, eller vad hon tänker göra åt det.
(från smittan av dåliga uråldriga värderingar om att ”bota autism”.)
Och jag skulle vilja höra av kvinnan med AS som är med på deras sida,
om hon samtycker till att medverka på www.botaautism.se, eller vad hon tänker göra åt det.
Senast redigerad av TORatANDET 2011-05-04 20:52:31, redigerad totalt 1 gång.
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
länken funkar inte
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 20:52:31, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Tecknet efter kom med i länken, så här ska den väl se ut: http://www.botaautism.se/
[EDIT]
Om du tänker på artikeln som hon medverkade i på UNT så verkar det inte ens säkert att sidan har rätt att posta artikeln, för länken går till en sida som säger att materialet är upphovsrättsskyddat...
Någon som orkar anmäla sidan?
[/EDIT]
[EDIT]
Om du tänker på artikeln som hon medverkade i på UNT så verkar det inte ens säkert att sidan har rätt att posta artikeln, för länken går till en sida som säger att materialet är upphovsrättsskyddat...
Någon som orkar anmäla sidan?
[/EDIT]
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 20:52:31, redigerad totalt 1 gång.
"Att leva som autistisk
Jag kunde inte känna något på insidan, jag märkte inte att jag fanns"
JAG känner ILSKA när jag läser sånnadär dumheter!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 20:52:31, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Det verkar ju vara ett sånt där assistansföretag som alla andra men med ett skumt domännamn.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 20:52:31, redigerad totalt 1 gång.
- Inaktiv
Savanten Svante skrev:"Att leva som autistisk
Det där är Iris Johanssons ord, hon är autistisk och har skrivit boken En annorlunda barndom.
Jag har den liggande någonstans, orkade inte läsa igenom hela då det begav sig. Den är skrivet på ett ganska jobbigt och svårläst språk.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugrövmanövern skrev:Savanten Svante skrev:"Att leva som autistisk
Det där är Iris Johanssons ord, hon är autistisk och har skrivit boken En annorlunda barndom.
Jag har den liggande någonstans, orkade inte läsa igenom hela då det begav sig. Den är skrivet på ett ganska jobbigt och svårläst språk.
Okej. Fast jag får ändå känslan av att rätt många häromkring både känner och vet att de finns.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Jag undrade för mig själv om det möjligen var någon extern kraft som gjort reggningen och pekningen av botaautism.se för att misskreditera, men i så fall har det gjorts i samma persons namn. Namnet på ägaren av detta Livia, Badr Bourdouane.
Det var förresten dessa vi hade en annons från i jobbtipsartråden:
Det känns ändå svårt att tro att någon driver ett sådant här företag med en inställning av att det handlar om att bota autism, och jag får inte sådana vibbar i övrigt.
Dock ett bra hårresande ordval om Aspergers syndrom:
Ahaaa!!!! Då är vi en ovanligt exakt definition av "social kompetens" på spåren, det är alltså något som åtminstone ingen med Aspergers syndrom har. Schysst, då vet vi det!
Det var förresten dessa vi hade en annons från i jobbtipsartråden:
alfapetsmamma skrev:Livia söker student med intresse för dataspel
LIVIA AB
Publicerad: 2009-06-04, Annons-ID: 1540739
Stockholm (Kommuninformation), 1 plats
Sista ansökningsdag: 2009-06-30
Livia AB jobbar med personlig assistans och behandling för personer med funktionsnedsättning, främst barn med inriktning mot autism och asperger syndrom. Företaget grundades 2006 och har sedan dess vuxit ordentligt med målsättningen att erbjuda stöd, hjälp och rådgivning i flera steg - både innan eventuell diagnos, under tiden det pågår utredningar samt i kontakt med kommuner och Försäkringskassa. Livia hjälper sedan till att anordna den personliga assistansen.
Vi söker dig student som vill jobba extra och har ett stort intresse för dataspel och kunskap att göra ändringar och redigera dessa.
Vår tanke är att du skall göra ändringar i befintliga interaktiva dataspel för barn. Livia jobbar mycket med barn som har olika funktionsnedsättningar och vi vill kunna erbjuda våra brukare möjligheten att utvecklas via enkla dataspel.
Du som söker bör främst ha ett stort intresse för dataspel och kunskap att kunna redigera dessa. Du måste ha goda kunskaper i svenska och engelska då det förekommer en del översättningar. Du bör ha ett visst intresse för barn och pedagogik. Du kanske idag studerar något inom programmering/webbdesign eller liknande.
Du kommer att arbeta på timmar och arbetet kommer ske hemifrån, detta förutsätter att du har egen dator. Självklart kommer vi regelbundet ha genomgångar på vårt kontor på Tegnérgatan för att komma överens hur arbetet ska läggas upp.
Vill du veta mer kontakta Badr Bourdouane på 08-522 283 11.
Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Varaktighet/Arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid
Extrajobb med timanställning
Lön
Fast lön
Timlön, ange löneanspråk
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2009-06-30
Ange referens: Student
Vi tar emot ansökan via e-post: jobb@livianet.se
Kontaktpersoner
Badr Bourdouane, 08-522 283 11
Det känns ändå svårt att tro att någon driver ett sådant här företag med en inställning av att det handlar om att bota autism, och jag får inte sådana vibbar i övrigt.
Dock ett bra hårresande ordval om Aspergers syndrom:
Aspergers syndrom (efter en österrikisk barnpsykiater) är besläktad med autism men behöver inte innebära samma grava handikapp. Det finns i själva verket högfungerande aspergerpatienter, men alla saknar social kompetens.
Ahaaa!!!! Då är vi en ovanligt exakt definition av "social kompetens" på spåren, det är alltså något som åtminstone ingen med Aspergers syndrom har. Schysst, då vet vi det!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
Vilken jävla goja de snackar...!
Tafsövningar, vitaminkurer, dressyr.
Och särskriver gör de också.
Tafsövningar, vitaminkurer, dressyr.
Och särskriver gör de också.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Pemer skrev:Aspergers syndrom (efter en österrikisk barnpsykiater) är besläktad med autism men behöver inte innebära samma grava handikapp. Det finns i själva verket högfungerande aspergerpatienter, men alla saknar social kompetens.
Hur många här är det som är Aspergerpatienter???
Inte många skulle jag tro, eftersom då måste man sökt vård för Asperger, vilket knappast någon gjort eftersom det inte är en sjukdom...
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:Och särskriver gör de också.
Hur vågar de begå våld mot svenska språket? Har de med aspergare att göra borde de veta bättre...
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
- Inaktiv
"Aspergerpatienter" är ett helt barockt ord, men folk i omsorgssvängen är ju skolade att se oss som vårdobjekt, så det är inte så konstigt att det blir en viss kultur, en viss jargong.
Därför är det viktigt att vi ifrågasätter deras yrkesjargong & rutiner och skapar en egen ideologisk bas utanför handikapperiet.
Därför är det viktigt att vi ifrågasätter deras yrkesjargong & rutiner och skapar en egen ideologisk bas utanför handikapperiet.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Står om asperger
Tycker att namnet på hemsidan är ett jättestolpskott.
Kommer inte ihåg när jag grät senast. Inte min senaste "tuppjuck" heller. Jag var inte gammal när jag "installerade" min första video. Mislyckas i regel ej, om inte någon tar tid.inte sällan är tårarna (eller ett tuppjuck) nära när man för femte gången försökt få mikrovågsugnen eller videon att göra som man vill och misslyckats.
Låter mer som att de beskriver en depprimerad människa. Visst, jag tar gärna god tid på mig, men det är inte för att andra saker är jobbiga. Vilket de antyder. Iofs är jag inte diagnoticerad.Tidsuppfattningen kännetecknas över lag av att man drar ut på saker som är jobbiga till förmån för annat och sällan beräknar tidsåtgång korrekt - saker får ta den tid de tar.
Tycker att namnet på hemsidan är ett jättestolpskott.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Står om aspergerKommer inte ihåg när jag grät senast. Inte min senaste "tuppjuck" heller. Jag var inte gammal när jag "installerade" min första video.inte sällan är tårarna (eller ett tuppjuck) nära när man för femte gången försökt få mikrovågsugnen eller videon att göra som man vill och misslyckats.
Låter mer som ett NT problem...
Vet inte hur ofta man hört talas om vilka problem folk i allmänhet har just med videoapparater och massor som aldrig fattat hur de programmeras osv, men jag känner inte till någon med Asperger som råkat ut för det...
Miche skrev: Låter mer som ett NT problem...
Vet inte hur ofta man hört talas om vilka problem folk i allmänhet har just med videoapparater och massor som aldrig fattat hur de programmeras osv, men jag känner inte till någon med Asperger som råkat ut för det...
Jag är en sån! Total teknisk idiot.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
Är det bara jag eller tänker människor som söker bot på föräldrarna istället för barnen? Naturligtvis skulle ingen erkänna detta, men skulle en förälder verkligen gå så långt om de inte desperat ville ha ett barn som "kan skratta, skämta, delta i gemenskap mm"? Det är en skrämmande mentalitet att autism är lika med oförmögen att ge föräldern glädje.
Och som vanligt blir amerikanerna ett snäpp värre med sina konformativa föreställningar av ett idylliskt familjeliv.
Och som vanligt blir amerikanerna ett snäpp värre med sina konformativa föreställningar av ett idylliskt familjeliv.
Senast redigerad av Saninaé 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
Det finns desperata föräldrar.
Själv väntar jag på aspergerutredning, men jag är mycket medveten om att jag finns. Och om jag inte hade känslor skulle jag inte prata om att jag vill till Krakow. Jag skulle inte ens vilja flytta till Krakow.
Själv väntar jag på aspergerutredning, men jag är mycket medveten om att jag finns. Och om jag inte hade känslor skulle jag inte prata om att jag vill till Krakow. Jag skulle inte ens vilja flytta till Krakow.
Senast redigerad av Meppe 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Miche skrev: Låter mer som ett NT problem...
Jag är en sån! Total teknisk idiot.
Då har det egentligen ingenting med Asperger att göra, utan om man har tummen mitt i handen eller inte...
Miche skrev:Parvlon skrev:Står om aspergerKommer inte ihåg när jag grät senast. Inte min senaste "tuppjuck" heller. Jag var inte gammal när jag "installerade" min första video.inte sällan är tårarna (eller ett tuppjuck) nära när man för femte gången försökt få mikrovågsugnen eller videon att göra som man vill och misslyckats.
Låter mer som ett NT problem...
*host*
Jag fick hålla på väääldigt länge för att få bort demomode på min bilstereo.
Man skulle hålla vissa knappar intryckta samtidigt, en viss tid, sedan använda en helt annan knapp än den för inställningar, för att klicka och vrida sig fram till rätt inställningsgrej. Den knappen skulle förresten också hållas inne en viss tid, eller om det var klicka två gånger.
Sedan avsluta på rätt sätt (trycka en viss tid på rätt knapp).
Sådant är ju snudd på omöjligt att lista ut.
Ibland har det varit någon för inställningen helt ovidkommande knapp som ska in i kombinationen, t.ex. "tryck samtidigt in dolby-knappen" eller liknande.
När man vet att det existerar, så blir det ju liiite lättare, men ibland/ofta är det helt obegripliga knappar som ska tryckas på samtidigt. Ibland snabbt, ibland 2 sek ibland 10 sekunder (minst två tidsfuktioner för dessa typer av knapptryckningar).
Jag har ingen micro, men jag har sett sådana som har knappar som alla ser ut som stoppknappar av olika sort Eller som har en jävla massa funktioner men där det visar sig att det bara är några få funktioner som man kan ställa in snabbt, medelavancerat, avancerat, genom ena knappen, genom andra knappen , genom båda knapparna. Typ så.
Eller har symboler som liknar motsatsen av vad de beskriver.
Är det verkligen någon som aldrig har sett en sådan micro (eller sådan stereo som jag beskrev ovan), och som bara sätter på den och fattar allting direkt utan att testa sig fram (och kanske måste läsa instruktionerna)?
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18