Handla tyger

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Handla tyger

Inläggav serpentin » 2009-08-09 20:31:48

<div id="rules">Den här tråden kommer ursprungligen från avdelningen "AspergerForums sommarträff" som 2009-09-28 slogs samman med avdelningen "Träffar".</div>
Om det finns någon mer här som liksom jag är intresserad av tyger och sömnad så skulle jag väldigt gärna åka till Sundbybergs textilcentrum när jag ändå är så pass nära. http://www.textilcentrum.se/

Har du bil så kan vi dela på bensinkostnaden annars kanske det går att ta sig dit ändå på något sätt.

De har öppet lördag 10-15. Söndag är det stängt.

----------------

Blir inte det av så kan jag tänka mig en tur in till stan bara för att få en skymt av Stockholm som jag inte sett på åratal. Kanske en fika någonstans på lördagen? Eller en promenad i gamla stan?
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 20:55:27, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-12

Re: En tur till Sundbyberg kanske?

Inläggav alfapetsmamma » 2009-08-09 21:34:40

serpentin skrev:Om det finns någon mer här som liksom jag är intresserad av tyger och sömnad så skulle jag väldigt gärna åka till Sundbybergs textilcentrum när jag ändå är så pass nära.

Förr har de varit jättebra på lite udda tyger, som ylle och annat, eftersom de jobbat med att leverera grejer till teve och till lajv-sällskap, men är de fortfarande bättre än andra affärer, undrar jag..? Kilotex, i Sickla, är annars en favorit-tygaffär, liksom Tygverket på Sankt Paulsgatan (mer centralt).
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 20:55:27, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma

Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Miche » 2009-08-09 21:51:31

serpentin skrev:Om det finns någon mer här som liksom jag är intresserad av tyger och sömnad så skulle jag väldigt gärna åka till Sundbybergs textilcentrum när jag ändå är så pass nära. http://www.textilcentrum.se/

Du kan ta pendeltåget dit, vilket är väldigt enkelt från Flemingsberg där anslutningen till/från Flottsbro ändå finns...

serpentin skrev:De har öppet lördag 10-15. Söndag är det stängt.

Såg att de bara har öppet till 14, så åk inte dit försent...
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 20:55:27, redigerad totalt 1 gång.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav serpentin » 2009-08-09 22:05:10

alfapetsmamma skrev:Kilotex, i Sickla, är annars en favorit-tygaffär, liksom Tygverket på Sankt Paulsgatan (mer centralt).

Se där! Jag får redan bra tips. Här nere är det hopplöst att hitta roliga tyger. Finns inga affärer så jag beställer norrifrån. Sundbybergs kan också skicka men då måste jag veta vad jag vill ha för de har ingen katalog. Det var därför jag tänkte se lite vad som finns så jag sedan kan beställa.

Jag är främst på jakt efter tyger till barnkläder samt muddväv. Av hemsidorna kan jag få ut att Tygverket inte verkar ha tyger som jag söker. Kilotex/Tygvaruhuset verkar intressant. Dit vill jag åka.
serpentin
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-12

Återgå till Träffar

Logga in