Min syn på forumet
52 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Min syn på forumet
Meppe skrev:
Det här ska vara en mötesplats för aspergare, men jag vet inte riktigt... Det här är inte personligt riktat mot någon, men jag känner mig som om många bläddrar förbi mina inlägg. Som om jag kommit in sent i en grupp där alla känner varann.
Jag vill inte tvinga någon att läsa mina inlägg om de ses som ointressanta
Jag känner igen det men det verkar vara som många skrivit i tråden; man orkar inte alltid kommentera och svarar främst på de som intresserar och/eller upprör. Det skrivs ju så oerhört mycket varje dag. Sedan tror jag det finns medlemmar som ignorerar andra medlemmar. Blir du alltför tuff blir du hackkyckling en period och kan som bekant (?) avstängd från forumet. Bådadera har jag varit med om.
Jag har läst några av dina inlägg och tycker du skrivit bra hittills, Ge inte upp! Tanken du har om dig håller troligen inte så många på forumet med om, men visst får du ha den.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:41:48, redigerad totalt 1 gång.
Det finns ibland en tendens att nybörjare, som inte är vana att skriva vare sig foruminlägg eller andra resonerande texter, skriver inlägg som inte riktigt går att svara på, det finns inga öppna frågeställningar eller konkreta påståenden att utgå från om man skulle försöka svara.
Ett annat inte ovanligt fenomen är att vissa tenderar att skriva så långa och snåriga inlägg att man inte ens orkar läsa dem - eller om man faktiskt orkar; tappar bort sig innan man kommit fram till slutsatsen. Den röda tråden går av eller saknas helt enkelt.
Jag har ingen direkt åsikt om TS eller de övriga som beklagat sig i den här tråden skulle ha gjort sig skyldiga till nåt av ovanstående.
Ett annat inte ovanligt fenomen är att vissa tenderar att skriva så långa och snåriga inlägg att man inte ens orkar läsa dem - eller om man faktiskt orkar; tappar bort sig innan man kommit fram till slutsatsen. Den röda tråden går av eller saknas helt enkelt.
Jag har ingen direkt åsikt om TS eller de övriga som beklagat sig i den här tråden skulle ha gjort sig skyldiga till nåt av ovanstående.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 20:41:48, redigerad totalt 1 gång.
Jag har upplevt en hel del sådant på andra forum och i allmänhet också. Har väldigt svårt att komma in i en grupp, fastän jag försöker.
Nu är jag förvisso väldigt ny här, men personligen så respekterar jag vad alla skriver så länge de inte är ute efter att få ovänner, eller skriver något ologiskt :
Nu är jag förvisso väldigt ny här, men personligen så respekterar jag vad alla skriver så länge de inte är ute efter att få ovänner, eller skriver något ologiskt :
- Språkpolisen
- Anslöt: 2009-08-05
Återgå till Övriga Aspergerfrågor