får inga mail om nya svar
56 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Jag har också gmail, och får inga mail längre. Vilken adress ska man ha för att det ska funka? Det har ju funkat alldeles utmärkt tills för några dagar sen...
Edit: Det hade hamnat i skräpposten hos gmail. Jag kryssade i att det inte var skräppost. Undrar just om gmail kommer att komma ihåg det i fortsättningen...
Edit: Det hade hamnat i skräpposten hos gmail. Jag kryssade i att det inte var skräppost. Undrar just om gmail kommer att komma ihåg det i fortsättningen...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 2 gånger.
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
Ensamflickan skrev:Edit: Det hade hamnat i skräpposten hos gmail. Jag kryssade i att det inte var skräppost. Undrar just om gmail kommer att komma ihåg det i fortsättningen...
Samma här, tydligen. Irriterande att de plötsligt börjar räknas som spam efter att ha fungerat ett tag, och dessutom samtidigt som flera andra (som inte använder gmail, tror jag) får problem också. Det går tydligen inte heller att stänga av gmails spamfilter, allt man kan göra är att "träna" filtret genom att markera felaktigt spamutmärkta mail som "not spam", men det gör inget för att förhindra framtida problem med mail från andra adresser.
Detta får mig rätt skeptisk till gmail, att man varken kan stänga av filtret eller ladda ner spammärkta mail (man måste logga in på nätsidan, vilket jag aldrig vill göra).
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits skrev:Det går att komma runt genom att hämta Gmails e-brev till en e-postklient och ett IMAP-konto. Funkar för mig (Thunderbird).
Nice, får prova med IMAP (när jag orkar, det aktuella problemet är ju löst).
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Bra sida med steg för steg-anvisningar för både POP och IMAP (på engelska):
Using Gmail with Thunderbird and Mozilla Suite
Using Gmail with Thunderbird and Mozilla Suite
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Verkar som felet låg hos mig angående mail om nya inlägg (sorry..), att "underrätta mig vid svar" knappen var ikryssad, ibland när man skriver inlägg verkar det som den blir det automatiskt.
För man får väl inte mail om man bara bevakar ett ämne?
Och "Nya meddelanden" funktionen funkar igen, så nu syns det om jag fått ett PM.
Frid o fröjd nu alltså (tror jag)...
För man får väl inte mail om man bara bevakar ett ämne?
Och "Nya meddelanden" funktionen funkar igen, så nu syns det om jag fått ett PM.
Frid o fröjd nu alltså (tror jag)...
Senast redigerad av Saga 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Miche skrev:Jo, bevakning betyder att man får mail (om man har valt att få mail när nya inlägg skrivs)!
Jaha ..okej. Nu är jag extremt trött i huvet med kanske 1/3 av hjärnan intakt så det är inte helt omöjligt att jag missuppfattar....
Kan man alltså inte ha ett ämne på bevakning utan att få mail om det?
De ämnen jag satt upp på bevakning har jag satt upp för att lätt kunna hitta dom här på forumet.
I så fall önskar jag att man kunde välja att bara ha ämnen för bevakning här på forumet utan att få e-post om det.
(Kollar inte min mail så ofta och såg för ett par dar sen att jag fått 68 nya mail från forumet... på några dagar, och mail för varje nytt svar iaf ibland för det var mail om samma ämne med bara minuters mellanrum ibland, om det inte vore så mkt hade jag inte tjatat så om detta.. ).
Senast redigerad av Saga 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
För varje gång som du går in på en tråd så markeras det att du läst alla inlägg i den tråden, när det skrivs ett nytt inlägg så sänds det ett mail (om tråden är bevakad), om det skrivs ytterligare inlägg så sänds det inga fler mail förrän du går in på tråden, då det markeras på nytt att du läst allt.
Liebert har beskrivit detta riktigt bra någonstans på forumet (orkar inte leta nu...)
Liebert har beskrivit detta riktigt bra någonstans på forumet (orkar inte leta nu...)
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:Jag har haft problemet hela dagen men precis just nu fick jag mail från forumet igen.
Ja, först förändringar på forumet, sen tillräckligt många med GMAIL som markerar utsändningar som skräp. Ofog. Det kanske räcker med att vi som VILL ha de där mailen hittar dem och markerar som "inte spam"?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
I mitt fall är det inte GMAIL utan Telia som har markerat mailen som spam.
Jag har ingen aning om hur man hittar spammail hos Telia och markerar dem som "inte spam", men berätta gärna hur man gör, den som vet.
Jag har ingen aning om hur man hittar spammail hos Telia och markerar dem som "inte spam", men berätta gärna hur man gör, den som vet.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 20:41:06, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter