Hur fungerar (eller fungerar inte) systemet med varningar?
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Hur fungerar (eller fungerar inte) systemet med varningar?
I månader så har det stått 1 varning under min signatur. Just som jag skulle skriva om detta så upptäcker jag att texten plötsligt är borta! Kollar några andra personer som oxå haft varningar tidigare, men det finns ingen text där heller (utom på en enda person).
Vilka regler gäller egentligen för hur länge en varning ligger kvar?
Vilka regler gäller egentligen för hur länge en varning ligger kvar?
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 20:44:38, redigerad totalt 1 gång.
Varningar gäller tills de förfaller, normalt kommunicerar vi inte ut hur länge de ligger. Varningsperioderna varierar i längd och bestäms med hänsyn till bland annat skälet för varningen och medlemmens historik.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 20:44:38, redigerad totalt 1 gång.
OK, jag har grävt lite i detta och kommit fram till att det var den 9/3 som jag fick en varning. Den skulle alltså då varat till typ igår (28/7). Det är fyra och en halv månad. Dessutom så har flera andra personer som alldeles nyligen haft varningar inte längre några varningar. Jag tror snarare att ni antingen fixat en bugg, eller att något annat gjort att varningarna rensats bort just nu.
Edit: Det var den 29/4 som sista varningen gavs. Isf måste den varat i tre månader.
Edit: Det var den 29/4 som sista varningen gavs. Isf måste den varat i tre månader.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 20:44:38, redigerad totalt 1 gång.
Nej, men vi har infört en ny kalender (internt) till hjälp för oss att hålla reda på varningar, avstängningar etc. De varningar som då redan fanns införde vi manuellt i kalendern och det är därför din har legat kvar längre än den borde ha gjort.
I ditt fall var det ett rent förbiseende som gjorde att den låg kvar. Nu spelar det ingen praktisk roll eftersom vi alltid kollar en extra gång innan vi tex stänger av någon för att det inte skall bli fel.
I ditt fall var det ett rent förbiseende som gjorde att den låg kvar. Nu spelar det ingen praktisk roll eftersom vi alltid kollar en extra gång innan vi tex stänger av någon för att det inte skall bli fel.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 20:44:38, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter