Psykofarmaka till barn (länk)

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Psykofarmaka till barn (länk)

Inläggav regnif » 2009-07-30 0:35:28

http://svtplay.se/v/1375371/rapport/psy ... _vanligare

Nu är jag inte åldersmässigt ett barn, men jag har också fått den där. Så det är pengarna igen då som gör att man skall vara isolerad? Jaha. Det var mycket bra att få veta det. Jaha, så det är därför man fått den. Fast man egentligen "kunnat få" något annat istället.
Alright. Fick också massa biverkningar, en del som man tar upp där. Den där har man försökt skriva ut till mig flera gånger, dessutom, fast jag själv velat sluta. För jag fått mer biverkningar med tiden, fast det var rätt fritt från det i början. Det var bara att sluta på egen hand.

Folk snackar om psykos men jag tycker inte zombifierad är egentligen bättre. Man kan lika gärna slängas in i en cell om det är zombie och isolerad och ha ett skitliv man skall ha det till. Gör det redan nu, liksom.
Det var ganska bra att få veta varför den skrivs ut. Då har vi beviset, även på tv. Inte bara att sysselsättningen för mig kostade för mycket också. Man skall bara gå på ställen med folk med Downs syndrom och liknande. Det skulle man vara nöjd med. Det kändes snarare som: "Nu har vi hittat bra ställe åt nån som har nåt inom autismspektrat, så, bra. *förberedd på framtida klagomål*". Mer att de inte ens verkade ha nåt annat inom kommunen, fast jag vet inte, orkade inte ta reda på.
Bara därför så skulle jag kunna bojkotta att gå till ett annat ställe för jag fick inte börja där då. Oavsett om jag vill pröva eller inte.

Det är fortfarande inget fel på dem med de diagnoserna, men tack för den utvecklingen säger jag bara. Då vet vi iallafall utskrivningsorsaken. Jag var lite rädd för det.
Menade de aspergern då när de sade "allvarlig störning" om mig? Jahapp. Det skall alltså botas ändå? Antar också att det är försent med såna där pedagogigrupper och sånt då jag är över en viss ålder. Börjar tappa tron lite faktiskt. Orkar inte tro då jag varje gång får veta nåt annat. Och att allt som passar en skulle vara för de upp till en viss ålder. Vill nog inte göra då nånting längre. Känns ibland som att folk väntat tills man är över 25 så kan man skylla på att man är vuxen och borde veta bättre nu. För att jag känner mig ofta otrygg i relation till andra människor numera tyvärr så tycker jag inte att nån Risperdal då hjälpt för det.

Jag hade iaf i yngre dar inte kunnat drömma om att man sysslar med mediciner åt folk i tanke att spara pengar. Vidrigt, säger jag. Mediciner har man inte till nåt sånt, tycker jag. Då kan jag lika gärna ta knark, ingen som sparar nån jävla pengar där inte.

De säger ju själva i klippet att de inte brukar behöva medicinen heller egentligen..aha, då vet vi det.

Passade på att ta med lite egna erfarenheter också.

Tycker situationer är allvarliga, inte folks personligheter som kanske kan orsaka problem, för i faan. Där tycker jag de förklarar det bra. Att barnen klarar det där, bara de får nån chans..nån annan än att bli itryckt massa saker?

Själv vet jag inte om det kommer nån förändring. Kommer det på tal om mediciner igen så tappar jag nog tron. Börjar förstå vad det handlar om.
regnif

Anslöt: 2009-04-25

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in