Kontaktperson till ungdom med AS i Uppsala
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Kontaktperson till ungdom med AS i Uppsala
Hej
Jag är en mamma som söker en vuxen kontaktperson (anställning blir hos SoC i Uppsala) åt min ungdom med AS. Han har isolerat sig helt i hemmet det senaste året och behöver nu hjälp att komma igång med gymnasiestudierna och kanske andra aktiviteter igen. Han är mycket intelligent så svårigheten helt enkelt i att överhuvudtaget ta sig för. Du bör vara intressad av ungdomar o öppen kring HBT-frågar samt dela hans intressen främst kring att spela datorspel. Gärna med utbildning kring naturvetenskapliga ämnen då han själv är någorlunda intresserad av matematik o fysik. Ålder o kön är oviktigt, det viktiga är att personligheten stämmer. lön betalas av SOC/Uppsala med max 20 timmar/vecka.
Hör av dig med mail direkt till mitt smeknamn pluttan
Jag är en mamma som söker en vuxen kontaktperson (anställning blir hos SoC i Uppsala) åt min ungdom med AS. Han har isolerat sig helt i hemmet det senaste året och behöver nu hjälp att komma igång med gymnasiestudierna och kanske andra aktiviteter igen. Han är mycket intelligent så svårigheten helt enkelt i att överhuvudtaget ta sig för. Du bör vara intressad av ungdomar o öppen kring HBT-frågar samt dela hans intressen främst kring att spela datorspel. Gärna med utbildning kring naturvetenskapliga ämnen då han själv är någorlunda intresserad av matematik o fysik. Ålder o kön är oviktigt, det viktiga är att personligheten stämmer. lön betalas av SOC/Uppsala med max 20 timmar/vecka.
Hör av dig med mail direkt till mitt smeknamn pluttan
Senast redigerad av pluttan 2011-05-04 20:37:21, redigerad totalt 1 gång.
Jag
kan inte mkt om dataspel eller naturvetenskap. Är inte heller i samma ålder. Men kan det vara så att personer med asperger är lämpade att vara assistenter till andra med asperger? I så fall kanske detta kan vara en egen "arbetsnisch" för "aspergare"?
Senast redigerad av Leffe 2011-05-04 20:37:21, redigerad totalt 1 gång.
Ja, jag tror absolut att aspergare är lämpliga assistenter för sina likasinnade. På så vis ökar chanserna att få en assistent som verkligen förstår.
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 20:37:21, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-06-28
ja, en person med AS kan säkert passa
bara han eller hon har rätt personlighet o kunskap så..samt stor uthållighet, tålamod och förmåga att vara "motor". Ålder är rätt oväsentligt tycker vi. /mamman i Uppsala
Senast redigerad av pluttan 2011-05-04 20:37:21, redigerad totalt 1 gång.
Jag tänker spontant på Charley? här på forumet. Hon verkar ju vara energisk och driftig och hon bor i Uppsala.
Vad säger du Charley??
Vad säger du Charley??
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 20:37:21, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-06-28
Jag tänker direkt på Weasley.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:37:21, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jag har haft tankar ibland på att bli kontaktperson/ledsagare, men jag är vare sig intresserad av datorspel eller naturvetenskap, så just det här uppdraget skulle nog inte vara något för mig. Hoppas det går bra att hitta någon iallafall!
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 20:37:21, redigerad totalt 1 gång.
Jag med!KrigarSjäl skrev:Jag tänker direkt på Weasley.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 20:37:21, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:Jag med!KrigarSjäl skrev:Jag tänker direkt på Weasley.
Självklart: naturvetare, datorkunnig, skärpt som få. Verkar ha mkt "sunt förnuft".
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:37:21, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Att leva som Aspergare