Syndabock
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Det har väl också med karma att göra att detta inte går att förutse, som att jävlas med folk som hamnar på jorden, göra det lite svårt.
Oj, kanske försvårar livet nu när jag säger det, en undran bara. Har ibland funderat på om karma funkar eller inte.
Eller så finns det inget karma, men man borde kanske bestämma sig nån gång. Man vill ju inte göra massa onödigt dåligt som man skall ångra sen i onödan heller. Jag undrar ibland om saker är psykiska, eller om det verkligen finns flera liv, så jag tänker på karmas eventuella existens ändå.
Oj, kanske försvårar livet nu när jag säger det, en undran bara. Har ibland funderat på om karma funkar eller inte.
Eller så finns det inget karma, men man borde kanske bestämma sig nån gång. Man vill ju inte göra massa onödigt dåligt som man skall ångra sen i onödan heller. Jag undrar ibland om saker är psykiska, eller om det verkligen finns flera liv, så jag tänker på karmas eventuella existens ändå.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 10:25:20, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly skrev:serpentin skrev:Jag säger bara så här...
Allt du gör mot andra kommer trefalt tillbaka.
Det gäller även för den som "hämnas" kanske jag ska tillägga.
Goda gärningar "belönas" på samma sätt.
Karma.
Wicca
Men jag är inte religiös på något sätt. Tycker bara att just den tanken hjälper mig i min frustration över alla orättvisor.
Men det räcker kanske med att tänka att idioter ska man inte slösa tid och energi på i onödan, för att uttrycka det enkelt.
Jag tror inte det kan komma något gott ur den raka hämnden eftersom man då riskerar att själv få problem men däremot kan man vara listig så att den som är elak/orättvis får stå för det han/hon gjort.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 10:25:20, redigerad totalt 1 gång.
serpentin skrev:På mitt första arbete blev jag misstänkt för stöld av en ur personalen. Det var riktigt jobbigt. Jag såg säkert skyldig ut också eftersom jag blev så nervös och stressad.
Jag hade en chef på 80-talet som alltid måste hitta en syndabock innan han kunde göra något konkret när det gjorts något fel, vilket var väldigt frustrerande för att det tog sådan tid innan kunden som drabbats fick felet rättat.
Vid något tillfälle så hade jag klantat mig och erkände direkt, han blev nöjd och kunden fick felet rättat snabbt (men jag fick inte ens en tillsägelse), så i fortsättningen tog jag alltid på mig felet (trots att jag oftast visste att felet inte var mitt) så vi kunde jobba effektivare...
(Om han skulle få en diagnos idag så skulle det åtminstone bli ADHD...)
Återgå till Att leva som Aspergare