Blogg?
30 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Det första inlägget är ett stycke höggradigt underhållande mediekritik, men varför skriver du inte på svenska? Det skulle göra din blogg mer träffsäker.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:Det första inlägget är ett stycke höggradigt underhållande mediekritik, men varför skriver du inte på svenska? Det skulle göra din blogg mer träffsäker.
Jag vill nå ut till en bredare publik, så jag blandar svenska och engelska.
En annan anledning till att jag skriver på engelska är att jag tycker svenskar generellt är så groteskt självgoda, vidriga och små i skallen på alla sätt och vis och då ger bloggandet mig en kanal mot världen som jag saknat sen jag slutade med MMO-spel för två år sen.
De stycken där jag bara direktöversatt från svenska är kanske inte så bra men jag tycker inte att min engelska är helt värdelös. Visst, en dimension av spydighet försvinner när det inte är på ens modersmål men jag får samtidigt ångest av att vara låst i den "svenska bubblan". Jag vill bort.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
En del av träffsäkerheten filtreras bort om du skriver på engelska. Det är synd, för jag tror att du annars har bra koll på vad som fungerar träffsäkert.
Det är svårt att tro att nätsurfare från Boston eller London kommer halka in på din sida och ge dig cred.
Det är svårt att tro att nätsurfare från Boston eller London kommer halka in på din sida och ge dig cred.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Nja. För mycket text för min smak. Eller, den skulle ju gå att läsa om du hade mer bilder och skippade den där musiken. Sånt går fetbort på alla bloggar.
Men första inlägget skumläste jag, helt okej.
Men första inlägget skumläste jag, helt okej.
Senast redigerad av Hannah 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
Jag gillar blombilderna och att det inte är musik till sidan.
Lite väl svart bakgrund men bilderna gillade jag som sagt.
Inte heller så förtjust i musik på websidor, stängde Josef1 s blogg när musiken startade.
Lite väl svart bakgrund men bilderna gillade jag som sagt.
Inte heller så förtjust i musik på websidor, stängde Josef1 s blogg när musiken startade.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
Jag brukar stänga sidor med musik också, så egentligen är det underligt att jag har musik på min blogg. Är nog egentligen för att jag själv brukar ha den uppe och lyssna för att koppla av.
Den enda som läser min blogg regelbundet är min stalker Enrique.
Den enda som läser min blogg regelbundet är min stalker Enrique.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
Jag har en blogg på min hemsida http://www.freewebs.com/mstibbs/
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
Josef1 skrev:
jag tycker svenskar generellt är så groteskt självgoda, vidriga och små i skallen på alla sätt och vis
Jahaa? Det måste vara jobbigt att ha med så många svenskar att göra här på AF när du känner så.
Men svenskar blir väl inte trevligare för att du skriver din blogg på engelska? Jag förstår inte kopplingen där.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
serpentin skrev:Josef1 skrev:
jag tycker svenskar generellt är så groteskt självgoda, vidriga och små i skallen på alla sätt och vis
Jahaa? Det måste vara jobbigt att ha med så många svenskar att göra här på AF när du känner så.
Men svenskar blir väl inte trevligare för att du skriver din blogg på engelska? Jag förstår inte kopplingen där.
Instämmer, så skulle man inte få skriva om någon annan folkgrupp utan att bli uthängd som "groteskt självgod, vidrig och liten i skallen". Take my hint.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
Min nystartade blogg:
www.lanariel.blogg.se
(ps. jag är Mystiqa för er som inte vet)
<div id="modbox">Admin:
Nästan rätt... Hemlig var tidigare Mystiqa men är numera känd som Hemlig.
</div>
www.lanariel.blogg.se
(ps. jag är Mystiqa för er som inte vet)
<div id="modbox">Admin:
Nästan rätt... Hemlig var tidigare Mystiqa men är numera känd som Hemlig.
</div>
Senast redigerad av Hemlig 2011-05-04 20:28:42, redigerad totalt 1 gång.
Här är min blogg; Ronjas resa mot målet...
[img]http://www.ronja.nu/files/Bloggbanner.jpg[/img]
Uppdateras nästan dagligen, innehåller bilder, recept, träningspass, tankar, delmål, tävlingar m.m....
Kika in vetja!
[img]http://www.ronja.nu/files/Bloggbanner.jpg[/img]
Uppdateras nästan dagligen, innehåller bilder, recept, träningspass, tankar, delmål, tävlingar m.m....
Kika in vetja!
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:28:43, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
MsTibbs skrev:serpentin skrev:Josef1 skrev:
Instämmer, så skulle man inte få skriva om någon annan folkgrupp utan att bli uthängd som "groteskt självgod, vidrig och liten i skallen". Take my hint.
Jo men det är väl ändå en skillnad om man själv tillhör den grupp man kritiserar? För Josef1 är väl vad jag vet också svensk/uppväxt i Sverige?
Jag kan inte säga att jag håller med om Josef1´s beskrivning men det är eg. mindre relevant, kan ändå relatera till hur han känner, tycker vi verkar vara väldigt många här på forumet som är mkt kritiska till hur samhället i allmänhet behandlat oss (och eftersom de flesta av oss är uppväxta här i Sverige, så skulle man ju då kunna hänföra det till hur svenskar i allmänhet är om man så vill).
Senast redigerad av Saga 2011-05-04 20:28:43, redigerad totalt 1 gång.
Kul att flera härinne bloggar. Min blogg hittar ni på www.johannasvenningsson.se
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 20:28:43, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-06-28
Såsom mitt alterego Bjebbis mikrobloggar jag bara.
http://bjebbis.bloggy.se/
Handlar om städning och mina upplevelser av mina grannars sexliv...
Ämnet blev mer än uttjatat så jag lade av för en dryg vecka sen. ..
http://bjebbis.bloggy.se/
Handlar om städning och mina upplevelser av mina grannars sexliv...
Ämnet blev mer än uttjatat så jag lade av för en dryg vecka sen. ..
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 20:28:43, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Josef1 skrev:En annan anledning till att jag skriver på engelska är att jag tycker svenskar generellt är så groteskt självgoda, vidriga och små i skallen på alla sätt och vis och då ger bloggandet mig en kanal mot världen
Jag läste lite på din blogg, där du attackerar de underutvecklade, idiotiska GREKERNA OCH IRANIERNA?!
Jag attackerar själv en del av de svenska nationaldragen, men din attack tycks mera global?
Vilket land vill du bo i då?
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 20:28:43, redigerad totalt 1 gång.
Debbido skrev:Josef1 skrev:En annan anledning till att jag skriver på engelska är att jag tycker svenskar generellt är så groteskt självgoda, vidriga och små i skallen på alla sätt och vis och då ger bloggandet mig en kanal mot världen
Jag läste lite på din blogg, där du attackerar de underutvecklade, idiotiska GREKERNA OCH IRANIERNA?!
Jag attackerar själv en del av de svenska nationaldragen, men din attack tycks mera global?
Jag ogillar en stor del av världens befolkning men vissa kulturer ogillar jag mer, t.ex den svenska samt de flesta sydländska/mellanösternbaserade kulturerna. Jag gillar tysk och japansk kultur. Inte den "moderna" tyska kulturen så mycket men den traditionella, renliga, ordentliga bacillskräckskulturen som fortfarande är vanlig i Österrike.
När det gäller design är Frankrike en favorit. Jag gillar Paris modevisningar mycket mer än de i Milano och New York. Tycker fransk, belgisk och japansk design är helt klart bäst och många designers med de nationaliteterna samlas i Paris.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:28:43, redigerad totalt 1 gång.
Josef1 skrev:Debbido skrev:Josef1 skrev:En annan anledning till att jag skriver på engelska är att jag tycker svenskar generellt är så groteskt självgoda, vidriga och små i skallen på alla sätt och vis och då ger bloggandet mig en kanal mot världen
Jag ogillar en stor del av världens befolkning men vissa kulturer ogillar jag mer, t.ex den svenska samt de flesta sydländska/mellanösternbaserade kulturerna. Jag gillar tysk och japansk kultur. Inte den "moderna" tyska kulturen så mycket men den traditionella, renliga, ordentliga bacillskräckskulturen som fortfarande är vanlig i Österrike.
När det gäller design är Frankrike en favorit. Jag gillar Paris modevisningar mycket mer än de i Milano och New York. Tycker fransk, belgisk och japansk design är helt klart bäst och många designers med de nationaliteterna samlas i Paris.
Jaha, då förstår jag bättre valet av användarnamn! Och att du är så selektiv när det gäller olika länder och det du gillar/ogillar får väl betraktas som ett naturligt aspergerdrag?
Vi SKA ju snöa in på vissa delar av tillvaron, eller vissa länder, eller vad som helst som är avgränsat från det andra.
Från en modedesigners synvinkel förstår jag att du gillar Frankrike b l a och jag förstår DEFINITIVT att du inte gillar det där med burka, slöjor, mantlar och andra arabiska idéer om hur man bör vara klädd! Måste vara ett skittråkigt jobb att designa burka 1, burka 2 osv...
PS Bodde ett tag i Österrike och såg att damerna var extremt välklädda, men märkte inget av bacillskräck?
Debbido skrev:PS Bodde ett tag i Österrike och såg att damerna var extremt välklädda, men märkte inget av bacillskräck?
Neurotiskt och pedantiskt beteende tycker jag är rätt typiskt för Österrike. Allt ska vara välordnat, rejält, rengjort, robust, välsorterat etc. T.o.m den emellanåt pittoreska idyllen är lite "konstgjord" i hur välordnat och putsat det känns jämfört med Sverige. Det är det jag menar med "bacillskräck". Lite präktigt välordnat, med inslag av neuros. Typiskt österrikiskt. Ibland stör jag mig dock på det präktiga, och att österrikare emellanåt är lite som naiva kossor (något Brüno fångat upp om man kan läsa mellan raderna och se humorn i hans idealistiska syn på fred och kärlek). Ibland beter sig österrikare som om de just upptäckt, år 2009, att det finns en tv-kanal som heter MTV som spelar pudelrock... Ungefär som om de inte riktigt hängt med. De är på vissa sätt för isolerade och låsta i sin egen, ofullständiga, kultur.
Jag tycker inte att Österrike är en komplett kultur egentligen. Det är en kultur som har drag jag gillar även om helheten saknar en hel del. Österrike har en skygglappsmentalitet som inte bara är förblindande utan också fördummande och i slutänden ter sig som "tråkig". Landet är för homogent helt enkelt vilket stänger många möjligheter till individuell utveckling. Därför som österrikare många gånger är stela och präktigt tråkiga som nått slags kossor. Men jag gillar ÄNDÅ det som är bra med den kulturen eftersom jag så starkt kan identifiera mig med det. Det strikta och neurotiska.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:28:43, redigerad totalt 1 gång.
Josef1 skrev:Debbido skrev:PS Bodde ett tag i Österrike och såg att damerna var extremt välklädda, men märkte inget av bacillskräck?
Neurotiskt och pedantiskt beteende tycker jag är rätt typiskt för Österrike. Allt ska vara välordnat, rejält, rengjort, robust, välsorterat etc. T.o.m den emellanåt pittoreska idyllen är lite "konstgjord" i hur välordnat och putsat det känns jämfört med Sverige. Det är det jag menar med "bacillskräck". Lite präktigt välordnat, med inslag av neuros.
Jaha? Och hur mycket har du vistats i Österrike? Antar att du har rätt beträffande nationaldragen. Alla länder har ju vissa återkommande drag.