Organisera online?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Organisera online?
Med lite fipplande, hittade jag av en slump att Googles kalendern inte var så fy skam, vidare så har den många fiffiga funktioner....
...en av dessa som kanske extra bra för oss som är lite glömska av oss eller som kanske har kontakt med vården på håll och får hemläxor/uppgifter eller whatever, så är det så att med den kalendern kan man bjuda in andra till det eller ha den helt privat.
Man kan ge vissa specifika personer tillgång till vissa saker i kalendern och man kan ställa in att få PÅMMINELSER GRATIS!!! via SMS
Jag ringde upp min mobiloperatör, kollade med de andra och mycket riktigt GRATIS sms-avisering.
...en av dessa som kanske extra bra för oss som är lite glömska av oss eller som kanske har kontakt med vården på håll och får hemläxor/uppgifter eller whatever, så är det så att med den kalendern kan man bjuda in andra till det eller ha den helt privat.
Man kan ge vissa specifika personer tillgång till vissa saker i kalendern och man kan ställa in att få PÅMMINELSER GRATIS!!! via SMS
Jag ringde upp min mobiloperatör, kollade med de andra och mycket riktigt GRATIS sms-avisering.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 19:35:20, redigerad totalt 1 gång.
Ok. Tack. Jag missade nämligen en viktig tid i Onsdags. Mycket p g a att jag var lite slarvig och glömde påminna mig själv om att inte glömma bort å påminna mig själv om att läsa mina anteckningar. Sen vill jag ta tillfället i akt och beskylla Kristi Himmelfärsdag, som för övrigt alltid borde vara på en Söndag, för att då hänger en hel del andra i kyrkan. De kan försöka samla alla högtider under en och samma dag.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 19:35:20, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Google Calendar är grymt laddad med funktioner. Kan säkert användas till mycket mer än man tror. Och helt gratis!
Läste i senaste Internetworld om ett företag som infört Google Calender och direkt fick flera nya kommuner som kunder! Prislapp för investeringen: gratis. Företaget jobbar med att boka upp utsatta problemfamiljer till samtal med kommunarbetare och affärsidén är att ingen ska behöva vänta för länge på att få komma på samtal; tiden är ofta kritisk när någon hör av sig. I det gamla manuella systemet var väntetiden veckor och månader.
Läste i senaste Internetworld om ett företag som infört Google Calender och direkt fick flera nya kommuner som kunder! Prislapp för investeringen: gratis. Företaget jobbar med att boka upp utsatta problemfamiljer till samtal med kommunarbetare och affärsidén är att ingen ska behöva vänta för länge på att få komma på samtal; tiden är ofta kritisk när någon hör av sig. I det gamla manuella systemet var väntetiden veckor och månader.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 19:35:20, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
clivia skrev:Med lite fipplande, hittade jag av en slump att Googles kalendern inte var så fy skam, vidare så har den många fiffiga funktioner....
Jag ville inte gå off-topic, så jag svarar i en ny tråd: Är 1984 här nu?
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 19:35:20, redigerad totalt 1 gång.
Lägger tipset här också, på tal om organisera online, fast det här handlar om att bli mer organiserad, med online-hjälp.
http://www.flylady.net
Ful sida, jag vet, som ser oproffsig ut, men jag tror ändå den kan vara bra.
Och så en annan sida med bra korta listor på saker att tänka på vid diverse problem. Visserligen handlar det om ADHD, men det spelar ingen roll om man har samma problem och det kallas AS i ens fall...
http://www.tuckmanpsych.com/?g=book_handouts
http://www.flylady.net
Ful sida, jag vet, som ser oproffsig ut, men jag tror ändå den kan vara bra.
Och så en annan sida med bra korta listor på saker att tänka på vid diverse problem. Visserligen handlar det om ADHD, men det spelar ingen roll om man har samma problem och det kallas AS i ens fall...
http://www.tuckmanpsych.com/?g=book_handouts
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 19:35:20, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Finns en massa bra sajter.
Jag använder en enkel en, Freeminder, den skickar e-post och påminner (funkar alltså inte som kalender inom dagarna utan dag för dag). Perfekt, eftersom för mig börjar min dag med en kopp te framför datorn...
Jag använder en enkel en, Freeminder, den skickar e-post och påminner (funkar alltså inte som kalender inom dagarna utan dag för dag). Perfekt, eftersom för mig börjar min dag med en kopp te framför datorn...
- dragonslayer
- f.d. deadpoet, inaktiv
- Anslöt: 2009-07-10