Osjälvständig? (Omröstning)
2 inlägg
• Sida 1 av 1
Osjälvständig? (Omröstning)
Hej! Jag är väldigt osjälvständig. Nyss frågade mamma om jag slutat äta müsli, och jag sade att jag trodde att hon tänkte att jag skulle bli mätt på mackorna hon gör åt mig(jag vet, lat), eftersom hon inte ställer fram någon skål åt mig på morgonen...
Jag har också svårt att komma framåt i skolarbetet, när jag gick i NT-klass tvingades man liksom framåt, men nu när jag går i AS-klass måste man jobba själv. Jag har på en termin knappt gjort ett kapitel i matte B... Engelska B har jag gjort knappt två kapitel i på samma tid... Jag behöver tidspress och krav, annars blir det inget. Jag gör nästan bara det man kräver att jag skall göra och det jag absolut absolut vill göra (intressen?).
Jag glömmer också ofta bort hygienen, t.ex. att bada.
Hur är ni? Är detta ett vanligt problem vid AS?
Jag har också svårt att komma framåt i skolarbetet, när jag gick i NT-klass tvingades man liksom framåt, men nu när jag går i AS-klass måste man jobba själv. Jag har på en termin knappt gjort ett kapitel i matte B... Engelska B har jag gjort knappt två kapitel i på samma tid... Jag behöver tidspress och krav, annars blir det inget. Jag gör nästan bara det man kräver att jag skall göra och det jag absolut absolut vill göra (intressen?).
Jag glömmer också ofta bort hygienen, t.ex. att bada.
Hur är ni? Är detta ett vanligt problem vid AS?
Senast redigerad av saltgurkan 2011-05-04 20:28:16, redigerad totalt 1 gång.
- saltgurkan
- Anslöt: 2007-07-13
Initiativlösheten kan jag känna igen mig i, och mitt fall beror det mest på utmattning. Förr, i skolan och när jag försökte umgås med folk mer regelbundet, så var jag ofta zombieliknande. Vilket jag iofs fortfarande ofta är, men i en miljö det fungerar bättre (hemma och ensam). För att kunna ha bättre stunder alls måste jag ha lugn och ro jämt och vila mycket.
(Just osjälvständig skulle jag dock inte säga att jag är, förutom sjukersättningen då.)
(Just osjälvständig skulle jag dock inte säga att jag är, förutom sjukersättningen då.)
Återgå till Övriga Aspergerfrågor