AS + TV-spel?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Ichiban » 2009-07-10 6:27:58

Mitt specialintresse är just Tvspel, och jag har AS. Men bara för jag har asperger och gillar tvspel är det inte så att jag spelar alla spel som finns, ja e sjukt kräsen. Jag måste verkligen veta allt om spelet innan och om det blir/är bra, minsta lilla grej kan få mig att skita i att inhandla spelet sen. Om jag suttit mig vid ett Tvspel jag gillar för tillfället slutar det med att jag inte äter, inte går på toa, och missar möten etc.. Ja blir sittandes tills jag vart vaken sålänge så att jag somnar med handkontrollen i handen, vilket varierar mellan 24-48h hur länge jag klarar av att sitta där..

Nya generations Tvspel är sjukt underhållande för oss med AS, om ni har hört talas om

Acheivements - XB360
Throphies - PS3

Borde ni kolla upp det ,om ni fortfarande inte tagit tag i saken och skaffat en ny konsol, ja vet hur det är att inte få saker gjorda min senaste inkomst var i Januari och i förrigår ansökte jag om nya pengar, har levt hos en vän medans jag fått småsummor av min mor.
Senast redigerad av Ichiban 2011-05-04 20:22:50, redigerad totalt 1 gång.
Ichiban
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Eskilstuna

Inläggav Josef1 » 2009-07-10 12:21:01

Jag är för rastlös för att spela tv-spel just nu. Får inte samma sköna känsla av total verklighetsflykt som jag kunde få som yngre. Känner också ett behov av att dela spelupplevelsen med andra, därför som jag funderat på att göra "Let's Play" videor på YouTube. Jag är rätt rolig/galen men också perfektionist så jag tror att mina filmer hade blivit uppskattade och med tiden fått en del prenumeranter. Har sett mängder av let's plays som jag skulle kunna gjort bättre själv, men tyvärr har jag inte ens grundläggande redigeringskunskaper. Kan man gå kurser i sånt?

Jag vill lära mig pyssla med filmer och musik t.ex, har så många idéer men ingen praktisk kunskap att göra nånting av det. Även om jag inte skulle kunna livnära mig på det så skulle mina grejer bli stora på YouTube. En grej jag funderade på är att låta Vocaloidkaraktärerna sjunga uppfräschade versioner av svenska schlagerklassiker.

Jag tror att ta kvalifikationsfria kurser i datorkunskap samt redigering/programmering etc i längden skulle kunna ge mig utlopp för en mängd idéer. Jag avskyr litteratur men älskar visuella uttryck och musik, det ultimata sättet att uttrycka sig på enligt mig. Dock skulle jag börja från noll, eftersom jag verkligen inte kan någonting om varken programmering eller redigering i någon form. Några tips?
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in