Vad är den bästa musik? - URSPRUNGSTRÅDEN
KrigarSjäl skrev:Kolla Blue for two med Freddie Wadling köra Like an Egyotian på youtube. Hade jag vetat hur man länkar hade jag gjort det.
Om du skriver så här:
- Kod: Markera allt
[url=http://youtube.com/watch?v=TI6w8_9RkSM]Blue for Two - Like an Egyptian (live)[/url]
blir resultatet så här:
Blue for Two - Like an Egyptian (live)
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 10:28:41, redigerad totalt 1 gång.
underjord skrev:KrigarSjäl skrev:Kolla Blue for two med Freddie Wadling köra Like an Egyotian på youtube. Hade jag vetat hur man länkar hade jag gjort det.
Om du skriver så här:
[url=http://youtube.com/watch?v=TI6w8_9RkSM]Blue for Two - Like an Egyptian (live)[/url]
blir resultatet så här:
Blue for Two - Like an Egyptian (live)
Sjysst framträdande. Imponerande sångröst, tänk att kunna sjunga så där med hans känsla!
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:28:41, redigerad totalt 1 gång.
Jag blir alldeles förfärad!
Är jag de enda "rockern", som dessutom smått fastnat?
Mina absoluta favoriter: Iron Maiden, Def Leppard, Firehouse, King of the Hill, Tesla, Poison, Motörhead, Dio, Whitsnake, White Lion, Bad English, AC/DC, Winger... Ja, jag skulle kunna skriva så fingrarna blöder, men jag tror ni har bilden klar för er vid detta laget.
Det mer "aktuella" band jag älskar just nu är Nocturnal Rites.
Är jag de enda "rockern", som dessutom smått fastnat?
Mina absoluta favoriter: Iron Maiden, Def Leppard, Firehouse, King of the Hill, Tesla, Poison, Motörhead, Dio, Whitsnake, White Lion, Bad English, AC/DC, Winger... Ja, jag skulle kunna skriva så fingrarna blöder, men jag tror ni har bilden klar för er vid detta laget.
Det mer "aktuella" band jag älskar just nu är Nocturnal Rites.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 10:28:41, redigerad totalt 1 gång.
tahlia skrev:Mina absoluta favoriter: Iron Maiden, Def Leppard, Firehouse, King of the Hill, Tesla, Poison, Motörhead, Dio, Whitsnake, White Lion, Bad English, AC/DC, Winger
Faktum är att 80-talsrock äger.
I'm ever upper class high society
God's gift to ballroom notoriety
I always fill my ballroom
The event is never small
The social pages say I've got
The biggest balls of all
Gissa låten så får du en klapp på huvudet.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:28:41, redigerad totalt 1 gång.
- Eddie The Man
- Anslöt: 2005-10-12
I'm ever upper class high society
God's gift to ballroom notoriety
I always fill my ballroom
The event is never small
The social pages say I've got
The biggest balls of all
Den var nästan för enkel! Big Balls - AC/DC
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 10:28:41, redigerad totalt 1 gång.
De flesta musikaliska genrer som uppstod under 1900-talet är renodlade sociala påfund. Musiken som konstform hamnar i skymundan för begrepp som attityder, trender, med mera, tills den blivit reducerad till något mycket primitivt (det hela är jämförbart med bildkonstens pop art). Anser inte att den 'klassiska' musiken står högre i värde i jämförelse eller liknande - endast att man får ut så mycket mer av denna. Nu syftar jag då till musiken i sig. Pop, rock, osv. (inklusive alla subgenrer) känns mest som subkulturer som uppstått för att uppfylla människors behov av gemenskap.
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:28:41, redigerad totalt 1 gång.
I lived on a moon.
Läcker video till vacker lågmäld musik.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... 2035702851
Hgupplöst version på skaparen hemsida:
http://www.yanim.net/ilotm/ilotm.htm
Läcker video till vacker lågmäld musik.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... 2035702851
Hgupplöst version på skaparen hemsida:
http://www.yanim.net/ilotm/ilotm.htm
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:28:42, redigerad totalt 1 gång.
Pan Stranou skrev:De flesta musikaliska genrer som uppstod under 1900-talet är renodlade sociala påfund. Musiken som konstform hamnar i skymundan för begrepp som attityder, trender, med mera, tills den blivit reducerad till något mycket primitivt (det hela är jämförbart med bildkonstens pop art). Anser inte att den 'klassiska' musiken står högre i värde i jämförelse eller liknande - endast att man får ut så mycket mer av denna. Nu syftar jag då till musiken i sig. Pop, rock, osv. (inklusive alla subgenrer) känns mest som subkulturer som uppstått för att uppfylla människors behov av gemenskap.
Nja, det kanske stämmer för mycket av topplistemusiken men man kan inte avfärda all modern musik som trendmusik utan djupare innehåll. Inom rockmusiken som är den genre jag lyssnat mest på så finns det många mästerverk som kommer att lyssnas på om 100 år.
Den moderna musiken innehåller ju en enorm krativitet som ny teknik har gjort mjligt på ett annat sätt än under den klassiska musikens tid.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:28:42, redigerad totalt 1 gång.
Upptäckte den här tråden först i dag... (Pga min utbrändhet måste jag sålla, jag kan helt enkelt inte läsa alla trådarna...)
Vad kul att se att det var flera här som gillade "råsynth", jag var nämligen vansinnigt besatt av den musikstilen, och allt som hörde till, när jag var i övre tonåren (ca 1988-93). (Det enda jag inte kunde med var att det av nån anledning ansågs hänga ihop med rasism och nynasism, det var nånting jag ALDRIG kunde förlika mig med!!)
Skinny Puppy nämndes i tråden, då måste jag bara nämna låten "Assimilate". Det måste nog ändå vara den absolut bästa synthlåt som nånsin gjorts! (Även om jag pga min tidigare besatthet av gruppen Front 242 fortfarande har svårt att erkänna att det kan finnas någon annan synthgrupp som har gjort en enda låt bättre än dem... )
(Och hur fasen kunde jag vara så urbota korkad att jag sålde den skivan där "Assimilate" fanns med? Även om det så hade varit den enda bra låten på hela skivan hade det varit värt att spara den i alla fall! Saknar den... + en massa andra skivor jag sålde, som jag också trodde att jag aldrig skulle vilja lyssna på igen... )
Nu för tiden lyssnar jag inte så ofta på musik, för jag blir för trött av det, och kan dessutom inte koncentrera mig på nästan nånting om jag har musik på... (Då måste jag i stället sätta mig ner och BARA lyssna, och det är sällan jag känner för det...) Men när jag väl orkar lyssna på musik så är favoriten för tillfället Jean-Michel Jarre, och särskilt då skivan Oxygene. Jag skulle verkligen vilja ha tag på mer musik i samma stil, dvs, elektronisk instrumentalmusik. Finns det nån som känner till nån annan grupp som gör liknande musik? (Jag har lyssnat en del på Vangelis, men det är inte så mycket jag har gillat av hans musik...)
Vad kul att se att det var flera här som gillade "råsynth", jag var nämligen vansinnigt besatt av den musikstilen, och allt som hörde till, när jag var i övre tonåren (ca 1988-93). (Det enda jag inte kunde med var att det av nån anledning ansågs hänga ihop med rasism och nynasism, det var nånting jag ALDRIG kunde förlika mig med!!)
Skinny Puppy nämndes i tråden, då måste jag bara nämna låten "Assimilate". Det måste nog ändå vara den absolut bästa synthlåt som nånsin gjorts! (Även om jag pga min tidigare besatthet av gruppen Front 242 fortfarande har svårt att erkänna att det kan finnas någon annan synthgrupp som har gjort en enda låt bättre än dem... )
(Och hur fasen kunde jag vara så urbota korkad att jag sålde den skivan där "Assimilate" fanns med? Även om det så hade varit den enda bra låten på hela skivan hade det varit värt att spara den i alla fall! Saknar den... + en massa andra skivor jag sålde, som jag också trodde att jag aldrig skulle vilja lyssna på igen... )
Nu för tiden lyssnar jag inte så ofta på musik, för jag blir för trött av det, och kan dessutom inte koncentrera mig på nästan nånting om jag har musik på... (Då måste jag i stället sätta mig ner och BARA lyssna, och det är sällan jag känner för det...) Men när jag väl orkar lyssna på musik så är favoriten för tillfället Jean-Michel Jarre, och särskilt då skivan Oxygene. Jag skulle verkligen vilja ha tag på mer musik i samma stil, dvs, elektronisk instrumentalmusik. Finns det nån som känner till nån annan grupp som gör liknande musik? (Jag har lyssnat en del på Vangelis, men det är inte så mycket jag har gillat av hans musik...)
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 10:28:42, redigerad totalt 1 gång.
- Ensamflickan
- Inaktiv
- Anslöt: 2007-03-16
Sådant här gillar jag bland annat...
Hurriganes - Hey Groupie
Rainbow - I Surrender
Twisted Sister - Burn In Hell
REO Speedwagon - That Ain´t Love
Dokken - Just Got Lucky
Judas Priest - Breaking The Law
Alice Cooper - Teenage Frankenstein
Scorpions - Still Loving You
Mötley Crüe - Live Wire
The Ramones - Poison Heart
Samantha Fox - Touch Me
Sandra - Maria Magdalena
Human League - Don´t You Want Me Baby
Yazoo - Don´t Go
Depeche Mode - Policy Of Truth
Sisters Of Mercy - Lucretia, My Reflection
Tiamat - Do You Dream Of Me?
Del Shannon - Runaway
Shakin Stevens - You Drive Me Crazy
Herman´s Hermits - No Milk Today
Och så gillar jag eurodisco .
Rainbow - I Surrender
Twisted Sister - Burn In Hell
REO Speedwagon - That Ain´t Love
Dokken - Just Got Lucky
Judas Priest - Breaking The Law
Alice Cooper - Teenage Frankenstein
Scorpions - Still Loving You
Mötley Crüe - Live Wire
The Ramones - Poison Heart
Samantha Fox - Touch Me
Sandra - Maria Magdalena
Human League - Don´t You Want Me Baby
Yazoo - Don´t Go
Depeche Mode - Policy Of Truth
Sisters Of Mercy - Lucretia, My Reflection
Tiamat - Do You Dream Of Me?
Del Shannon - Runaway
Shakin Stevens - You Drive Me Crazy
Herman´s Hermits - No Milk Today
Och så gillar jag eurodisco .
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 10:28:42, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
underjord skrev:
Om du skriver så här:
Det är bara det att jag är urusel på allt som har med datorer att göra...
Tack för att du fixade länken!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:28:42, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Min absoluta favorit låt är "the model "av kraftwerk
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 10:28:42, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07