Risken att förlora pensionen - Inte våga prova nya saker

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pemer » 2009-07-06 14:20:40

Allt det här med AFA funkar jäkligt orättvist också. Jag hade alla jobb jag prövade på mellan 1988 och 2000 inom LO-sektorn, då AFA:s försäkringar gäller....... utom det allra sista. Där var jag tjänsteman och med i HTF, och de hade sina arbetstagarförsäkringar inom Alecta och SPP. Och där gäller helt andra system. Rätten till ytterligare pengar som sjukpensionär från AFA försvann i och med att jag hade haft en sådan anställning inom tjänstemannasektorn. Och inom Alecta/Collectum och SPP/Bliwa verkar det inte finnas något som helst motsvarande.

Man kunde ju ha trott att försöken att sköta arbeten och att det då har betalats in premier till dylika tilläggspensionsförsäkringar skulle gälla alla som kämpat och försökt jobba, men till sist fick en funktionsnedsättning diagnosticerad och fick sjukpension. Nu gäller det tydligen bara riktigt ordentligt för den som bara haft dylika jobb inom LO-sektorn, råkade man ha sitt allra sista jobb innan sjukskrivning och diagnosutredning på tjänstemannasidan drog man plötsligt på sig helt andra förutsättningar.

(Fast Bliwa/SPP har fanimig inte ens svarat sedan jag började försöka lyssna med dem i höstas, så jag måste försöka igen... i slutändan kommer väl alla olika turer att göra att "jodå, du hade rätt till det här, men hade fram till... oj, vilken märklig otur... du hade fram till nu i tisdags på dig att träda fram och begära sådan ersättning..." )

Snacka om långnäsa att jag tackade ja till den jävla tjänsten, så som jag blev bemött där - vilket blev den avgörande faktorn att jag definitivt sökte upp sjukvården och inte tänkte ge mig förrän en utredning startade... och att det var just den enda anställningen inom fel tjänstesektor som innebar bye bye till AFA. Jag var själv stoisk och lät bli att bråka vidare via facket om uppsägningen därifrån också... Jag hade haft rätt till en del kompensation från arbetsgivaren i fråga för den osakligt grundade uppsägningen, men avstod för att inte bränna några broar inom hockeyvärlden... ja, det där jobbet har verkligen kostat mer än det smakade just när det begav sig... :roll:

Och några få som är i precis rätt ålder och har haft barnförsäkringar tecknade när de var små får tusentals kronor extra per månad den vägen. De som är bara något yngre lär ha fått NPF inskrivet i försäkringsvillkoren på ett helt annat sätt, och lär inte få något om just sådana diagnoser kommer att bli ställda.

Och vi som råkade bli vuxna tillräckligt långt innan allt upptäcktes, och har föräldrar som inte hade ett enda papper sparade och inte ens minns vilket bolag det handlade om... pja, vi kanske hade kunnat få något om vi hade något att gå på. Men att bara ringa de troligaste försäkringsbolagen och fråga "kan du se någon försäkring som fanns för mig" ger liksom bara "Nej, jag kan inte se något". Förstås.

Nej, det är smått otroligt hur olika och hur dyngsnett det kan slå vad man kan få för plåster på såren. Det är givetvis stötande när rena tur/otur-faktorer man inte ens har kunnat påverka själv kan innebära att man får se någon annan i precis samma sits, med precis samma svårigheter och precis samma bakgrund, få mycket mer stöd än man själv kan få.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13590
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav tahlia » 2009-07-06 14:21:30

KrigarSjäl skrev:Det ser jag bara som en kvalitet.
Det är den provokativa tonen som gör Josef1s inlägg läsvärda. När de flesta är mähän till filbunkar behövs det folk som utmanar den goda seden och de vedertagna uppfattningarna.

Som det ser ut nu är det Josef1 som skriver bäst.
Ni andra låter mest som en samling förskrämda miljöpartister...


Så det som betyder något är alltså att provocera, helt oavsett hur vridet det man hävdar är?
Drar inte det ned allt på en sandlådenivå? Du vet, när ett barn hävdar att himlen är grön bara för det andra barnet är tvärsäker på att himlen är blå.

Sedan kanske du tycker det är helt ok att en person som inte lyfter ett finger för att bidra till samhället plockar ut mer pengar och kan leva mycket gott på dem, än personer som hör till din arbetarklass gör, trots att de sliter ut både kropp och själ på sådant de oftast avskyr att göra, enbart för att överleva? Och överleva är just det de gör också. Några utsvävningar finns det inte utrymme för. Eller har du bara högavlönade arbetare i din krets?
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav alfapetsmamma » 2009-07-06 14:30:19

KrigarSjäl skrev:Det är den provokativa tonen som gör Josef1s inlägg läsvärda. När de flesta är mähän till filbunkar behövs det folk som utmanar den goda seden och de vedertagna uppfattningarna...


Fast utmana vedertagna uppfattningar är väl inte samma sak som billiga provokationer för provocerandets skull (som jag uppfattar mycket av det här som)? Det här förvånar mig om dig, jag har uppfattat dig som smartare än så. Men smaken är som rôven klôven, du får gilla Schulman-stilen om du vill... ;)
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Josef1 » 2009-07-06 14:34:56

Jag får ju inte maximalt bostadstillägg nu. 2500 betalar jag direkt till pappa varje månad. Så 13 000 är med det maximala bostadstillägget, teoretiskt alltså.

FK rådde oss även att söka handikappersättning, vilket beviljades. Det är en extra slant som för mig gör stor skillnad. I praktiken är jag ju så socialt handikappad att jag inte kan arbeta eller ens studera. Grejen är den att jag inte ens kan testa och se ens hur en ideell sysselsättning hade varit, eftersom jag då riskerar att förlora pengar.

Den läkaren som först rekommenderade förtidspension såg att jag var mycket aggressiv i relation till samhället. Därför ansåg hon också att rehabilitering inte skulle fungera, då alla tidigare försök till anpassad pedagogik/stöd i t.ex skolan misslyckats totalt. Jag var dels för intelligent/självmedveten, dels för aggressiv och motsträvig. Hon ansåg, helt riktigt, att detta medförde socialt handikapp för livet. Jag hatade henne då men idag är jag tacksam, hon räddade troligen mitt liv genom att rekommendera förtidspension så tidigt.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav antikropp » 2009-07-06 14:47:24

KrigarSjäl skrev:Det är den provokativa tonen som gör Josef1s inlägg läsvärda.
Den här gången har han ju inte bara en provokativ ton. Han uttrycker den mest provokativa åsikten man överhuvudtaget kan uttrycka. Han vill inte "göra rätt för sig".

Jag har varit rädd för alla myndigheter jag någonsin har blivit utsatt för i syfte att rehabilitera mig till att bli en riktig samhällsmedborgare och jag tycker det är mer provocerande att oviljan att göra rätt för sig är det mest provokativa man kan uttrycka.
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
antikropp
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2008-04-10

Inläggav teddan » 2009-07-06 14:53:55

Jag har själv tänkt på förtidspension, men jag vet inte hur man ska gå till väga.

Jag har nu 10177kr/mån (och då är bostadstilläg på 4000kr inräknad),
jag har provat att arbeta på en data firma där jag bor, men klarade inte av stressen, sen blev det på en stormarknad och samma hände där men inte i lika mycke stress.

Och nu är jag på min 3e plats där jag är 2dagar i veckan 4tim/dag, men nu har jag haft ett uppehåll i strax över 1månad (håller på med körkortet) och nu känner jag att jag inte orkar mer med arbete.

Jag fick diagnosen asperger/add år ´00, och har alltid haft problem, men klarar mig själv med eget boende. Bara ekonomin som inte går ihop med mig.

/T
Senast redigerad av teddan 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
teddan
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2009-07-02

Inläggav sugrövmanövern » 2009-07-06 14:57:51

Josef1 skrev:FK rådde oss även att söka handikappersättning, vilket beviljades. .
Whoa, det där hade jag inte hört talas om. Kollade upp det och ser att det faktiskt är applicerbart på mig. Jag har bla egen bil för att jag inte kan åka kollektivt pga aggressionsproblematik och panikångest. Boende på landet är eventuellt på g eftersom jag inte tål att bo nära folk, detta kommer att innebära dyrare bensinkostnader. Detta kan man få viss ersättning för om man formulerar problematiken rätt. Damn, det vore guld värt om jag kunde få sådant där beviljat. Ska snacka med läkaren om det där när jag ska dit i veckan.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Pemer » 2009-07-06 15:11:01

sugrövmanövern skrev:Men alltså, det är knappast sådana som Josef1s fel att "sanningen" om utbrett fusk och lättja bland sjukskrivna fått fotfäste. Ni vet väl att det är ett politiskt hittepå?!

Inte kan man väl kalla det lättja att han är rädd för att förlora en förmånlig pension? Tänk om han provar på en aktivitet, det går hyfsat bra, men sedan kraschar han mentalt och får gå på soc. Är det rätt det, när han har ett dokumenterat svårt liv bakom sig och kanske då tar mod till sig att försöka sig på någonting? Nej jag förstår ingalunda missunnsamheten här.


Nej, det är helt rubbat. Här måste vi lobba hårt i intresseföreningarna för att trumma in en mänsklig attityd till skillnaden mellan frisk och sjuk, och smidigare möjligheter att få försöka utan att kastas ut mitt emellan systemen och börja kallas frisk bara för att man har försökt.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13590
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav KrigarSjäl » 2009-07-06 15:51:09

antikropp skrev:Den här gången har han ju inte bara en provokativ ton. Han uttrycker den mest provokativa åsikten man överhuvudtaget kan uttrycka. Han vill inte "göra rätt för sig".

Jag har varit rädd för alla myndigheter jag någonsin har blivit utsatt för i syfte att rehabilitera mig till att bli en riktig samhällsmedborgare och jag tycker det är mer provocerande att oviljan att göra rätt för sig är det mest provokativa man kan uttrycka.

"Inte göra rätt för sig"

Det där är en gammalmodig bondsk uppfattning som för det mesta riktas mot de som av olika anledningar inte kommer in på arbetsmarknaden, alltså de som har det sämst ställt. Vi kallas lata, arbetsskygga, parasiter och bidragsberoende.

Mot bakgrund av det han skrivit ser jag det mer som en insikt om att han inte passar in i samhällssystemet. Jag förstår hans aversion mot samhällsapparaten fullständigt.

Det är som bekant inte så att "alla kan skaffa jobb bara de vill".
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Bror Duktig » 2009-07-06 16:09:04

Josef1 skrev:FK rådde oss även att söka handikappersättning, vilket beviljades.

Hur sökte du då?
Var det din far som sökte?

Lite extra pengar hade ju inte varit fel precis när man sitter med så låg inkomst som jag.

*****

Jag var också motsträvig mot att bli pensionerad. VIlket var så jävla dumt av mig. Jag förlorade ju AFA (3 500 per månad) och skulle dessutom ha fått 25 % högre sjukersättning ifall jag inte hade envisats med att försöka jobba.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Josef1 » 2009-07-06 16:10:41

Bror Duktig skrev:Hur sökte du då?
Var det din far som sökte?


Ja, mina föräldrar gjorde det.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav Bror Duktig » 2009-07-06 16:22:35

Pemer skrev:Allt det här med AFA funkar jäkligt orättvist också.
[...]
råkade man ha sitt allra sista jobb innan sjukskrivning och diagnosutredning på tjänstemannasidan drog man plötsligt på sig helt andra förutsättningar.

[...]
i slutändan kommer väl alla olika turer att göra att "jodå, du hade rätt till det här, men hade fram till... oj, vilken märklig otur... du hade fram till nu i tisdags på dig att träda fram och begära sådan ersättning..." )

Ja, troligtvis.
Till mig sade de att jag utan föräldrapenning uttagen, inte kunde bevisa att jag inte "legat på sofflocket".
Telefonisten som svarade på AFA, sade dock att om jag kunde bevisa att jag hade varit hemma med barn, så räckte det.

Så jag fixade intyg från 10 ställen, där alla intygade att jag hade tagit hand om barn varje dag hela tiden.
Även FK skickade ett intyg där de förklarade hur det "överhoppningsbara året" fungerar och att det betyder att många inte tar ut 100 %.

Då skrev AFA att det med föräldraledig inte alls gällde "föräldraledig" utan att man MÅSTE ha tagit ut föräldrapenning.

Jag överklagade ända till skiljenämnden, men fick aldrig rätt.

FK borde veta om det här bättre, och VARNA alla som ska ta föräldrapenning, att det överhoppningsbara året som de gastar om, inte gäller AFA.
Fast när jag påpekade det för FK, så visste de inte att det där överhoppningsbara inte gällde överallt.

På AFAs hemsida stod det bara "föräldraledig" men efter att jag hade börjat tjafsa så in i helvete, stod det "fått föräldrapenning beviljad" eller liknande.

Och några få som är i precis rätt ålder och har haft barnförsäkringar tecknade när de var små får tusentals kronor extra per månad den vägen. De som är bara något yngre lär ha fått NPF inskrivet i försäkringsvillkoren på ett helt annat sätt, och lär inte få något om just sådana diagnoser kommer att bli ställda.

Ja fy fan.
Man ska undvika att ta ut på barnförsäkringen, om man inte tror att man får resten av livet, eller det handlar om någon mycket stor summa.

Den övergår nämligen vanligtvis INTE i vuxenförsäkring, utan när man är vuxen, måste man söka vuxenförsäkring, och då får man ingen om man har varit sjuk.
Det var det som hände mig.

Och vi som råkade bli vuxna tillräckligt långt innan allt upptäcktes, och har föräldrar som inte hade ett enda papper sparade och inte ens minns vilket bolag det handlade om... pja, vi kanske hade kunnat få något om vi hade något att gå på. Men att bara ringa de troligaste försäkringsbolagen och fråga "kan du se någon försäkring som fanns för mig" ger liksom bara "Nej, jag kan inte se något". Förstås.

Va?
Jag vill ju se hopp överallt, så nu undrar jag:
Finns det en chans att få ut på sin barnförsäkring för AS om man har fått diagnos i vuxen ålder?
Min försäkring gällde till jag var 20 eller om det var 18, och diagnos fick jag först när jag var 31.

Jag har alla papper sparade om den där försäkringen.

Nej, det är smått otroligt hur olika och hur dyngsnett det kan slå vad man kan få för plåster på såren. Det är givetvis stötande när rena tur/otur-faktorer man inte ens har kunnat påverka själv kan innebära att man får se någon annan i precis samma sits, med precis samma svårigheter och precis samma bakgrund, få mycket mer stöd än man själv kan få.

Det som är illa, är att de som blir sjuka och genast "ger upp" har MYCKET större chanser till en ersättning som går att leva ett mer normalt liv ekonomiskt (inte som att jobba, men jämfört med att få 64 % av sin sjukpenning eller garantinivå).

Alla som kämpar för att "komma tillbaka" eller kanske "komma in alls" som man väl kan kalla mina försök för, riskerar att få lägsta ersättning samt bli utan alla tilläggsersättningar.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 2 gånger.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Bror Duktig » 2009-07-06 16:23:46

Josef1 skrev:
Bror Duktig skrev:Hur sökte du då?
Var det din far som sökte?


Ja, mina föräldrar gjorde det.

Ok. Jag antar att jag själv inte kan söka och få något.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav earlydayminer » 2009-07-06 17:12:03

Suck it up.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav tahlia » 2009-07-06 17:49:38

earlydayminer skrev:Suck it up.


Vad är det med folk idag? Det råkar inte vara så att jag inte är den enda som går runt med konstant huvudvärk som inte går över?

Eller är det bara jag som tycker folk verkar ovanligt vrånga?
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav msitua » 2009-07-06 17:54:08

sugrövmanövern skrev:Är folk så hårt inrunkade i att det ska vara samma misär för alla?


Jag gillar att läsa både sugis och josefs inlägg men ovanstående mening får jag inte ihop alls. Jag anar en kommunistisk ton men vad har det med att onanera att göra?

MVH
Robert
Senast redigerad av msitua 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
msitua
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2007-04-26
Ort: Jonkoping

Inläggav tahlia » 2009-07-06 17:54:29

För övrigt, och lite OT, har jag en fråga till Josef1 och faktiskt även till Krigarn som tycks ha blivit en riktig anhängare i den här frågan.

Just hur ska samhället kunna fungera om du tjänar bättre på att vara hemma än att jobba? Hur många fejksjukdomar tror ni inte skulle dyka upp och framför allt, vem fan ska betala all den skatt som ska se till att sjukpensionärer har råd att uppdatera garderoben varje månad, eller springa på bio varje dag, eller åka på utlandssemester två gånger per år, när allt färre arbetar?

Jag tycker också det är jävligt att många tvingas till socialbidrag och en usel tillvaro enbart p.g.a att de råkar vara skapta på ett sätt som gör dem arbetsoförmögna. Men man må ju hålla fötterna på jorden och inse att samhället förslagsvis bör fungera.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Josef1 » 2009-07-06 17:57:04

tahlia skrev:För övrigt, och lite OT, har jag en fråga till Josef1 och faktiskt även till Krigarn som tycks ha blivit en riktig anhängare i den här frågan.

Just hur ska samhället kunna fungera om du tjänar bättre på att vara hemma än att jobba? Hur många fejksjukdomar tror ni inte skulle dyka upp och framför allt, vem fan ska betala all den skatt som ska se till att sjukpensionärer har råd att uppdatera garderoben varje månad, eller springa på bio varje dag, eller åka på utlandssemester två gånger per år, när allt färre arbetar?

Jag tycker också det är jävligt att många tvingas till socialbidrag och en usel tillvaro enbart p.g.a att de råkar vara skapta på ett sätt som gör dem arbetsoförmögna. Men man må ju hålla fötterna på jorden och inse att samhället förslagsvis bör fungera.


Man kan dra in på annat. T.ex politikerlöner och arvoden/pensioner till statliga direktörer.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav tahlia » 2009-07-06 18:02:52

Josef1 skrev:Man kan dra in på annat. T.ex politikerlöner och arvoden/pensioner till statliga direktörer.


Japp, det kan man. Men det räcker inte en evighet eftersom inkomsten av skatt kommer att minska allt eftersom fler och fler blir "sjuka" och bidragstagande. Det du föreslår är en kortsiktig lösning. Ungefär som när staten säljer ut statliga bolag. Visst, de tjänar en klumpsumma nu, men sedan tjänar de aldrig något mer på det bolaget. Inte sådär fruktansvärt genomtänkt, eller hur?
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav msitua » 2009-07-06 18:03:15

antikropp skrev:
KrigarSjäl skrev:Det är den provokativa tonen som gör Josef1s inlägg läsvärda.
Den här gången har han ju inte bara en provokativ ton. Han uttrycker den mest provokativa åsikten man överhuvudtaget kan uttrycka. Han vill inte "göra rätt för sig".


Antikropp, du har en stor poäng i vad du säger.
att inte vilja göra rätt för sig är en provocerande tanke

Denna tråden tycker jag är intressant att läsa eftersom ytterligheterna.

Jag skulle vilja ha ett arbete och kunna utföra det men mitt handikapp är stort att övervinna så jag tror inte det är ett realistiskt mål.
Det är flera personer som har gjort fega antydningar till mig att jag är en parasit på samhället utan att våga säga det rakt ut, då svarar jag helt enkelt: "fine du får kalla mig parasit om du vill, till parasiterna hör de mest framgångsrika organismerna som lever på jordklotet" det brukar räcka för dem att inte fega som katten runt het gröt.

Jag ser mig inte som en parasit men om andra tycker det så får dom, det är ett fritt land.
Senast redigerad av msitua 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
msitua
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2007-04-26
Ort: Jonkoping

Inläggav Altus » 2009-07-06 18:38:55

sugrövmanövern skrev:Jag brukar säga att jag ska ta livet av mig och ta folk med mig i döden företrädelsevis handläggare av olika slag samt deras barn om de jävlas med min pension eller sjukskrivning på minsta vis. Då blir det tyst.


Säger du det till handläggarna också? Hur reagerar de i så fall?
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Altus
 
Inlägg: 1320
Anslöt: 2009-04-13
Ort: Hades

Inläggav Josef1 » 2009-07-06 18:43:08

Jag hörde talas om en kille som blev tvångsintagen på psyk i månader för att han sagt till en jobbig "tant", en sochandläggare, att hon skulle dra åt helvete och att han hoppades att hon skulle "råka illa ut". Det var tillräckligt för att utan rättegång sätta honom på psykiatrisk tvångsvård. Den som berättade detta för mig var en psykiater, som för övrigt verkade anse att "tanter" var ett jävla pack.

Den typen av övergrepp gör mig vansinnig bara att tänka på. Hade jag makten skulle socsekreterare släpas efter bilar med hullingförsedda krokar fastsatta inuti vagina medans deras barn såg på. Då kanske de skulle lära sig en läxa.

Med vetskapen om hur samhället kan svara på minsta lilla hot, speciellt när det kommer från en aspergare som i grunden uppenbarligen inte har samma juridiska rättigheter som andra, skulle jag avhålla mig från direkta hot mot handläggare, men jag kan fullt ut förstå den som hatar dessa människor.


Admin:

Det andra stycket i ditt inlägg innehåller en detaljerad beskrivning av tortyr av en människa, även om det inte är någon namngiven eller forummedlem. Sådant är inte tillåtet här och bryter mot forumreglerna. Det kan sägas vara emot regeln "använd inte alltför grovt språk". Likaså bryter det vad som står i avtalet "Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande ..."

Detta är en tillsägelse, nästa gång blir det en varning. Meddelas även i PM.
Senast redigerad av Josef1 2011-05-04 20:21:50, redigerad totalt 1 gång.
Josef1
Bannad
 
Inlägg: 454
Anslöt: 2009-06-01

Inläggav Altus » 2009-07-06 18:58:59

För egen del skulle jag nog inte heller ha något annat alternativ än att ta mitt liv om jag förlorar sjukersättningen. Jag kommer inte gå tillbaka till soc igen, där jag redan varit alldeles för mycket. Och i det läget så vore det förstås ganska frestande att först hämnas på en del personer. En del förtjänar faktiskt att dö eller skadas för livet (och då menar jag inte handläggaren bakom beslutet).

Admin:

Det är inte tillåtet att uttrycka sig som du gör i sista meningen (oavsett vad man tycker och oavsett varför man tycker det).

Detta är en tillsägelse och meddelas även i PM.
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 20:21:56, redigerad totalt 1 gång.
Altus
 
Inlägg: 1320
Anslöt: 2009-04-13
Ort: Hades

Inläggav Bror Duktig » 2009-07-06 19:07:20

msitua skrev:
sugrövmanövern skrev:Är folk så hårt inrunkade i att det ska vara samma misär för alla?


Jag gillar att läsa både sugis och josefs inlägg men ovanstående mening får jag inte ihop alls. Jag anar en kommunistisk ton men vad har det med att onanera att göra?

MVH
Robert

google skrev:runkeligen = Går lätt att rubba (Runka är ett äldre ord för detta) oomkullrunkeligen = Går inte alls att rubba.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 20:21:56, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in