House (amerikansk TV-serie)
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag är grymt impad av House och hans relation med Wilson. Gillar de karaktärerna. Fan, jag är helt fixerad vid House. OK, att de hittar på sjukdomarna och inte är realistiska och att avsnitten bara upprepas... men jag gillar serien iallafall. Jag är ganska deppig för att det är sommaruppehåll nu (Har sett de flesta avsnitten även de som inte sänts här 2-5 gånger). Jag hatar att serien är så inne, har aldrig gillat något inne förut.
Moderator Alien: Kompletterade rubriken.
Moderator Alien: Kompletterade rubriken.
Senast redigerad av deadpoet 2011-05-04 20:21:25, redigerad totalt 1 gång.
Jepp. Jag tycker också om House och Wilson, i synnerhet Wilson då jag anser att Robert Sean Leonard är en av de bättre skådespelarna.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:21:25, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Yes, House och Wilson är mina favoriter. Framför allt Wilson. Jag gillar hans sätt att vara och intellekt.
Sedan gillar jag Cuddy också. Det är något med henne som inspirerar mig.
Chase australianska uttal är rätt coolt också.
Sedan gillar jag Cuddy också. Det är något med henne som inspirerar mig.
Chase australianska uttal är rätt coolt också.
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-04 20:21:25, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
Re: House
deadpoet skrev: OK, att de hittar på sjukdomarna och inte är realistiska och att avsnitten bara upprepas...
Nja, det är just det de inte gör. Serien bygger på verkliga men ofta sällsynta fall. Sedan ändrar man naturligtvis en hel del på situationerna och själva behandlingsgången med alla felgissningar till House får en idé är förstås dramaturgiska val.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:21:25, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:House rockar, aspergare and all.
Det är väl enbart spekulation?
- earlydayminer
earlydayminer skrev:MsTibbs skrev:House rockar, aspergare and all.
Det är väl enbart spekulation?
House engagerar sig i en autistisk pojke och Wilson diskuterar med Cuddy om det kan vara så att House har aspergers och därför identifierar sig med pojken.
Slutsatsen de kommer till är att House snarare önskar att han har aspergers eftersom han då kan ursäkta sitt beteende...
Se ca 40 minuter in i avsnitt 4 av säsong 3.
Senast redigerad av Optek 2011-05-04 20:21:25, redigerad totalt 1 gång.
House är naturligtvis asperger och de som gjort showen vet det, eftersom de lagt till en massa autistiska beteenden. inte slumpen.
jo visst finns sjukdomarna som namn, men de yttrar sig inte som de gör i serien. man tar bara de häftigaste bitarna av diagnoserna.
vill verkligen veta vad som händer med house nu.
jo visst finns sjukdomarna som namn, men de yttrar sig inte som de gör i serien. man tar bara de häftigaste bitarna av diagnoserna.
vill verkligen veta vad som händer med house nu.
Senast redigerad av deadpoet 2011-05-04 20:21:25, redigerad totalt 1 gång.
Jepp, gillar också House. Och det ständiga käbblet med ex-frun, som råkar vara hans chef. Helt obetalbart.
Men det blev minst sagt ett dramatiskt slut på den här säsongen. Undrar hur det kommer att bli till nästa säsong.
Lilla Gumman
Men det blev minst sagt ett dramatiskt slut på den här säsongen. Undrar hur det kommer att bli till nästa säsong.
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 20:21:25, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Jepp! Jag älskade slutade, riktigt bra vinklat.
- earlydayminer
De senaste avsnitten var en riktigt råbra serie avsnitt.
- earlydayminer
Jag vet inte var jag ska placera honom. Har sett alla avsnitt. Han är lite aspergare, lite psykopat. Serie blev urvattnad till slut men själva slutet var bra. Medan serien fortfarande var bra var den nog ett specialintresse kanske...
Återgå till Intressanta intressen