Psykolog i Stockholm?
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Psykolog i Stockholm?
Jag har bestämt mig för att göra en utredning kring AS men har även diverse andra psykiska problem som jag behöver gå till en psykolog för. Jag undrar om det är någon som vet en bra psykolog i Stockholmsområdet som även har goda kunskaper om asperger? Även om han/hon inte kan göra en utredning så skulle det kännas tryggt att gå till en psykolog som vet vad funktionshindret innebär eftersom jag har mycket tankar och funderingar kring det.
Det får gärna vara en psykolog som är subventionerad av försäkringskassan eftersom jag känner att jag nog behöver gå rätt ofta.
Det får gärna vara en psykolog som är subventionerad av försäkringskassan eftersom jag känner att jag nog behöver gå rätt ofta.
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 20:21:19, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-06-28
Jag skulle försöka få igenom utredning först och sen få komma till habiliteringen där de har folk som är hyfsat kunniga på AS (har jag tyckt iaf, och jag är ganska kinkig kring det). Har ingen kunskap om bra psykologer man kan få söka till bara så där.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 20:21:19, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Okej, tack! Jag ska kontakta psykiatrin i kommunen så snart som möjligt. Är det den neuropsykiatriska enheten jag ska kontakta?
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 20:21:19, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
MissNervvrak skrev:Okej, tack! Jag ska kontakta psykiatrin i kommunen så snart som möjligt. Är det den neuropsykiatriska enheten jag ska kontakta?
Jag har hört att man kan göra en egenanmälan eller självanmälan till neuropsykiatriska utredningsteam men själv frågade jag läkaren på öppenpsyk, där jag redan var inskriven. Det är lite olika från ställe till ställe tydligen.
Du kan alltså fråga vårdcentralsläkaren om remiss, själv ringa till öppenpsyk eller själv ringa eller skriva till nån utredningsenhet, om det finns nån sån. Det värsta som kan hända är väl att de säger Nej, så här funkar det verkligen inte här.
Jo förresten, Patientnämnden vet nog hur det funkar på olika ställen, dem borde du kunna fråga också.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 20:21:19, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Tack snälla för hjälpen! Jag ska kolla upp vilka möjligheter det finns här.
Jag har iallafall hittat en psykolog nu. Visserligen är hon inte ansluten till försäkringskassan, men ändå.
Jag har iallafall hittat en psykolog nu. Visserligen är hon inte ansluten till försäkringskassan, men ändå.
- MissNervvrak
- Inaktiv
Återgå till Aspergare och vården