Har alla stenåldersmän och alla indianer ADHD??
28 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Den förfärlige snömannen skrev:Taskig motorik är nog ett problem men det kanske kompenseras av att vi till skillnad från NT har en förmåga till logisk problemlösning.
Jag tolkar det som att du faktiskt menar detta seriöst. Jag är uppriktigt sagt förvånad över att då och då på detta forum stöta på uppfattningen om att sk NT skulle sakna förmåga till logisk problemlösning, men jag gissar att det rör sig om en mental försvarsstrategi.
Senast redigerad av Alexandra 2011-05-04 20:15:23, redigerad totalt 1 gång.
Alexandra skrev:Jag tolkar det som att du faktiskt menar detta seriöst. Jag är uppriktigt sagt förvånad över att då och då på detta forum stöta på uppfattningen om att sk NT skulle sakna förmåga till logisk problemlösning, men jag gissar att det rör sig om en mental försvarsstrategi.
De verkar föredra andra sätt att tänka. Någon förmåga har de väl men det är uppenbarligen en av deras svagaste sidor.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 20:15:23, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Man kan ju undra varför det ska vara så mycket värre att leta fel på NT än att leta fel på AS.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 20:15:23, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Den förfärlige snömannen skrev:Man kan ju undra varför det ska vara så mycket värre att leta fel på NT än att leta fel på AS.
Att konstatera att taskig motorik (med viss sannolikhet) inte är en tillgång i ett jägarsamhälle ser jag som ett antagande, inte ett försök att leta fel. Kan väl också tillägga att jag inte tycker att jag behöver gräva speciellt djupt för att hitta existerande, kännbara svårigheter, orsakade av AS.
Återgå till Intressanta intressen