Ny...
58 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Pemer skrev:Ja, välkommen ska du vara!
Det där är nästan min line, Pemer!

Välkommen skall du vara, Dimalim!

Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:15:01, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Ja, här på forumet finns ett brett tvärsnitt av aspergare att kommunicera med. I en del diskussioner kan det gå hetare till. Det blir lite vad man gör det till.
Det arrangeras även träffar och några av oss har dragit igång en förening tänkt att vara en samlingsplats och en röst för aspergare i samhället. Se länk i min signatur. Jag arrangerade en träff så sent som igår, och vi har varit några på bio idag. På tisdag blir vi några som ses på Vasa's nära Odenplan. (Titta i avdelningen "Träffar" om du vill veta mer.)
Så du har hittat många möjligheter inför framtiden nu!
Det arrangeras även träffar och några av oss har dragit igång en förening tänkt att vara en samlingsplats och en röst för aspergare i samhället. Se länk i min signatur. Jag arrangerade en träff så sent som igår, och vi har varit några på bio idag. På tisdag blir vi några som ses på Vasa's nära Odenplan. (Titta i avdelningen "Träffar" om du vill veta mer.)
Så du har hittat många möjligheter inför framtiden nu!

Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:15:01, redigerad totalt 1 gång.
Åtminstone majoriteten av de som befinner sig här! Nu vill jag naturligtvis inte skrämma bort dig, man kan alltid välja vilka diskussioner man vill ge sig in i, men det finns de som väljer en betydligt hårdare stil än så här. Fast oroa dig inte över det, du får vad du ger även om det ibland uppstår små missförstånd. 

- earlydayminer
Dimalim: Jag har varit här i över ett år utan att ha träffat någon. Jag vill träffa många av de som befinner sig här, fast jag är blyg och lite tillbakadragen när det gäller nya människor, i synnerhet om de redan träffat varandra förut. De enda kraven här är att du följer reglerna. Är man ny och fundersam kommer man finna många vettiga svar här, oftast går det så långt att forumet blir en del av ens vardag - ett måste! 

- earlydayminer
Hejsan Dimalim! Välkommen ombord! 

Senast redigerad av hysteriskt 2011-05-04 20:15:01, redigerad totalt 1 gång.
- hysteriskt
- Anslöt: 2008-04-04
Det är en tidigare utveckling än den jag själv upplevde vid 18-19 års ålder. Jag vet inte varför det blir som det blir, jag vet inte ens om det finns någon egentlig anledning eller om det är det undermedvetna som justerar ens varande. Själv har jag alltid haft en diffus känsla av att vara någon annanstans, det tog bara en stund innan den känslan kunde förklaras och få mig att bättre förstå den invecklade utvecklingen.
Om det är något du funderar på så kan du alltid starta en tråd om det du funderar på. Vågar satsa på att du får bra respons om det du skriver är begripligt. Men ta din tid, läs och försök ta in vad som redan skrivits. Att fråga är aldrig dumt eller onödigt om det du frågar om inte är dumt eller onödigt.
Om det är något du funderar på så kan du alltid starta en tråd om det du funderar på. Vågar satsa på att du får bra respons om det du skriver är begripligt. Men ta din tid, läs och försök ta in vad som redan skrivits. Att fråga är aldrig dumt eller onödigt om det du frågar om inte är dumt eller onödigt.
- earlydayminer
Det tycker jag låter som en förnuftig idé.
- earlydayminer
Hej!
Välkommen hit, Dimalim.
Hälsningar
Lilla Gumman
Välkommen hit, Dimalim.

Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 20:15:01, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Återgå till Att leva som Aspergare