Moderatorsrollen och valet av nya moderatorer
61 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Jag försökte bryta vad jag såg som en evig cirkel genom att bjuda på mig själv med lite bitter sarkasm och ironi över mitt privata kaos. Jag är full av det och tänkte inte på att det inte är allmänt kännt, eller övest i medvetandet hos alla andra. Mitt misstag, ville gjuta olja på vågor, inte på eld.
Senast redigerad av pH 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
sommar skrev:Klart att bakom kulisserna spelar roll. Du har din uppfattning - jag min.
Så du menar att varje gång, och de är väldigt många, som du har betett dig illa på forumet så har du blivit provocerad av någon i pm först? Det låter inte särskilt sannolikt. I synnerhet som dina inlägg brukar vara svar på andra inlägg och inte referera till pm. Nej, sommar, tyvärr är det nog du som har mycket dålig självinsikt att se hur du själv beter dig. Du börjar likna någon slags rättshaverist, bara att det är forumets moderatorer du slåss mot snarare än det vanliga rättsväsendet. Jag hoppas du inte beter dig likadant i övriga livet, för då kommer det nog tyvärr sluta illa för dig, helt i onödan.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:pH
Det blir nog svårt att få den pannkakstårtan så länge sommar är vaken...
sommar
Jag menade inget ont med det här inlägget. Ville bara retas lite med dej eftersom du har så OTROLIGT svårt att släppa saker och låta någon annan få sista ordet för en gångs skull.
Det var lite barnsligt gjort av mej, det erkännes.
Hoppas du också kan släppa det här nu och gå vidare. Och, ett tips på vägen; om du försöker tänka mer på det här att lära dej släppa saker och om du försöker lära dej att låta andra få sista ordet så skulle du inte hamna i sådant blåsväder som du gör ibland. Det är nämligen inte bara "andra" som provocerar "dej" - det är lika mycket -du- som provocerar -andra- många gånger. Försök ta det här inlägget som din första övning: Strunta i att svara på det. Gör något annat istället. Lös korsord. Klappa hunden. Surfa på internet. Läs en bok. Vadsomhelst annat än att svara på det här inlägget.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
sommar skrev:pH skrev:
Kan inte jag få sista ordet? Känns som jag inte haft ngt att säga till om på ett tag, så det skulle sitta som p*## - -en fläskläpp menar jag --
Känns som en provokation. Oj, vad kul ni måste ha.
Du ber ju om det. Som vanligt.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:sommar skrev:Klart att bakom kulisserna spelar roll. Du har din uppfattning - jag min.
Så du menar att varje gång, och de är väldigt många, som du har betett dig illa på forumet så har du blivit provocerad av någon i pm först? Det låter inte särskilt sannolikt. I synnerhet som dina inlägg brukar vara svar på andra inlägg och inte referera till pm. Nej, sommar, tyvärr är det nog du som har mycket dålig självinsikt att se hur du själv beter dig. Du börjar likna någon slags rättshaverist, bara att det är forumets moderatorer du slåss mot snarare än det vanliga rättsväsendet. Jag hoppas du inte beter dig likadant i övriga livet, för då kommer det nog tyvärr sluta illa för dig, helt i onödan.
Stopp stopp. Du har missförstått mig lite grann.
Pm:en jag syftade på var pm mellan mig och admin. Jag kallar det bakom kulisserna eftersom de inte synts öppet.
Jag har inte alltid blivit provocerad men det förekommer. Somliga här verkar tycka det är kul men du är en av dem som har vett att inte tycka det. Ibland har jag satt igång själv.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
Moggy skrev:sommar skrev:pH skrev:
Kan inte jag få sista ordet? Känns som jag inte haft ngt att säga till om på ett tag, så det skulle sitta som p*## - -en fläskläpp menar jag --
Känns som en provokation. Oj, vad kul ni måste ha.
Du ber ju om det. Som vanligt.
Inte alltid.
weasley skrev:weasley skrev:pH
Det blir nog svårt att få den pannkakstårtan så länge sommar är vaken...
sommar
Jag menade inget ont med det här inlägget. Ville bara retas lite med dej eftersom du har så OTROLIGT svårt att släppa saker och låta någon annan få sista ordet för en gångs skull.
Det var lite barnsligt gjort av mej, det erkännes.
Hoppas du också kan släppa det här nu och gå vidare. Och, ett tips på vägen; om du försöker tänka mer på det här att lära dej släppa saker och om du försöker lära dej att låta andra få sista ordet så skulle du inte hamna i sådant blåsväder som du gör ibland. Det är nämligen inte bara "andra" som provocerar "dej" - det är lika mycket -du- som provocerar -andra- många gånger. Försök ta det här inlägget som din första övning: Strunta i att svara på det. Gör något annat istället. Lös korsord. Klappa hunden. Surfa på internet. Läs en bok. Vadsomhelst annat än att svara på det här inlägget.
Du har en poäng! Jag säger tack det samma. Och hjälpt inte till att ge mig en avstängning genom att retas (provocera). = omoget och fult.
TK skrev:sommar skrev:Du har en poäng! Jag säger tack det samma. Och hjälpt inte till att ge mig en avstängning genom att retas (provocera). = omoget och fult.
sommar Du ska också ha ett tack!
Tack själv!
sommar skrev:Och hjälpt inte till att ge mig en avstängning genom att retas (provocera). = omoget och fult.
Jag lovar att ingen skulle fått stänga av dej enbart för att jag retades med dej. Jag kanske är lite smått barnslig ibland men jag gör mitt allra allra bästa för att försöka vara rättvis.
Men det övriga i mitt inlägg hoppas jag att du kan ta till dej. Vi gör ett nytt försök. FÖRSÖK verkligen låta bli att svara mej den här gången!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
Re: Moderatorsrollen och valet av nya moderatorer
Admin skrev:Jag ser gärna en seriös diskussion här om vilken roll ni anser att vi moderatorer har (och inte har) och hur ni vill att moderationen skall fungera samt om hur vi utser nya moderatorer.
Alltså, jag är gärna med och bidrar till en sådan diskussion, jag har både synpunkter - välgrundade sådana - och konstruktiva förslag. Men är Admin verkligen beredd på en sådan diskussion, så det inte blir varningar och andra straffpåsatser för att synpunkterna kan innehålla en viss kritik?
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
Heliora skrev:Admin skrev:Jag ser gärna en seriös diskussion här om vilken roll ni anser att vi moderatorer har (och inte har) och hur ni vill att moderationen skall fungera samt om hur vi utser nya moderatorer.
Alltså, jag är gärna med och bidrar till en sådan diskussion, jag har både synpunkter - välgrundade sådana - och konstruktiva förslag. Men är Admin verkligen beredd på en sådan diskussion, så det inte blir varningar och andra straffpåsatser för att synpunkterna kan innehålla en viss kritik?
Admin:
Självfallet vill jag gärna ha en seriös diskussion. Jag har alltid försökt vara öppen med hur jag modererar och resonera och förklara där det har behövts. Däremot ogillar jag i allra högsta grad när människor häver ur sig otidigheter, skäller urskillningslöst eller inte lyssnar på vad andra säger utan tjafsar till synes utan anledning.
Av mina barn (med AS) har jag lärt mig att det finns alltid en anledning till att saker spårar ur men att den inte alltid är uppenbar för andra än dem själva. Det finns en slags inneboende logik i det som sker. Det tror jag gäller vuxna också men det är inte min uppgift som admin och inte heller moderatorernas uppgift att vara mamma åt forumisterna. Ni förväntas klara av att följa de regler som finns och de tolkningar vi gör av dem och i övrigt inte vara sams men uppföra er hyfsat mot varandra.
Jag vill alltså gärna ha synpunkter inom trådämnet men jag lovar inte att ändra något i nuvarande praxis eller regler. Det är för övrigt Liebert som, i egenskap av forumägare, har sista ordet och det är även han som utsett mig till Admin och ingen blir eller är heller moderator mot hans vilja.
Viktigt i en diskussion är att påminna om att citering ur PM inte är tillåtna utan tillstånd.
Men nu ska jag sova så fler svar av mig blir det inte i natt.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
Titti skrev:Självfallet vill jag gärna ha en seriös diskussion. Jag har alltid försökt vara öppen med hur jag modererar och resonera och förklara där det har behövts. Däremot ogillar jag i allra högsta grad när människor häver ur sig otidigheter
Problemet är bara att du ju har tolkningsföreträde och därför kan tolka precis vad som helst som "otidighet" och dela ut varningar och straff till höger och vänster. Och jag anser tyvärr inte att du är "öppen med och resonerar" hur du modererar. Det är just det som hör till mina synpunkter här nämligen. Att du modererar utan rimlig motivering, utan stöd av forumregler. Detta ser jag som ett stort problem här på forumet och jag är förvånad att detta har fått hållas.
Det jag är kritisk mot här på forumet är främst två saker:
* 1 admin har ALL makt och moderatorerna verkar bara vara små underdåniga hantlangare i princip. Moderatorerna verkar inte få göra så mycket mer än flytta inlägg och ge tillsägelser. Maktförhållandet är ganska skevt med andra ord och enligt min mening så utnyttjar Admin detta och dömer mer efter eget behag och mindre efter forumregler.
Nu har jag ju förvisso sett att Liebert börjat visa sig lite mer här på sistone och tar på sig adminuppgifter och det tycker jag är väldigt positivt. Han agerar korrekt och enligt forumregler, så där har jag inga synpunkter. Men det kanske främst är under sommaren som han har tid att vara här och hjälpa till. När han tar en lägre profil igen så blir det ju som förut igen med 1 admin som har all makt.
Mina förslag: Att det blir fler admins alt. att moderatorerna får större rättigheter, så inte Titti sitter med all makt.
* Det finns inget riktigt system för straffpåsatserna, utan allt verkar vara godtyckligt. Helt utifrån vad Admin för tillfället känner för. Varning, avstängning i olika antal veckor, postningsförbud i olika antal veckor osv. Inte ens domare har sådan rätt att helt fritt bestämma straff, utan där finns det ju olika straff beroende på typ av brott.
Mina förslag: Att forumregler och straffpåsatser styrs upp lite mer. Förtydligas samt att det görs ett system för vilken straffpåsats en förseelse bör ha.
I all ödmjukhet,
Heliora
Heliora: En direkt följdfråga till dig med anledning av det du skriver ovan (utan att just nu bemöta det du skriver i sak):
Innan jag blev admin här på forumet var jag moderator som alla andra i ungefär ett år, tillsammans med de andra, på samma villkor och med samma befogenheter som dem. Då var JOR ensam admin i stort sett hela tiden, Liebert avgick som admin strax efter att jag tillträtt som moderator. En kort tid innan jag blev admin här var jag co-admin tillsammans med JOR, innan han övergick till att vara forumtekniker (och vid behov händer det att han modererar lite).
Hur var det då - jämfört med hur det är nu?
Innan jag blev admin här på forumet var jag moderator som alla andra i ungefär ett år, tillsammans med de andra, på samma villkor och med samma befogenheter som dem. Då var JOR ensam admin i stort sett hela tiden, Liebert avgick som admin strax efter att jag tillträtt som moderator. En kort tid innan jag blev admin här var jag co-admin tillsammans med JOR, innan han övergick till att vara forumtekniker (och vid behov händer det att han modererar lite).
Hur var det då - jämfört med hur det är nu?
Heliora skrev:
Problemet är bara att du ju har tolkningsföreträde och därför kan tolka precis vad som helst som "otidighet" och dela ut varningar och straff till höger och vänster. Och jag anser tyvärr inte att du är "öppen med och resonerar" hur du modererar. Det är just det som hör till mina synpunkter här nämligen. Att du modererar utan rimlig motivering, utan stöd av forumregler. Detta ser jag som ett stort problem här på forumet och jag är förvånad att detta har fått hållas.
Mina förslag: Att det blir fler admins alt. att moderatorerna får större rättigheter, så inte Titti sitter med all makt.
* Det finns inget riktigt system för straffpåsatserna, utan allt verkar vara godtyckligt. Helt utifrån vad Admin för tillfället känner för. Varning, avstängning i olika antal veckor, postningsförbud i olika antal veckor osv. Inte ens domare har sådan rätt att helt fritt bestämma straff, utan där finns det ju olika straff beroende på typ av brott.
Mina förslag: Att forumregler och straffpåsatser styrs upp lite mer. Förtydligas samt att det görs ett system för vilken straffpåsats en förseelse bör ha.
I all ödmjukhet,
Heliora
Bra skrivet, Heliora.
Jag håller med dig i de delar jag citerat och har samma önskemål som du i de citerade delarna. Dock missade jag få med biten om önskemål om fler admins eller moddar. Jag hade gärna sett en admin till för rättvisans skull och mer än en synvinkel på en sak är ofta av godo, det kan även bli en avlastning och ärenden kan gå lite snabbare. Det verkar finnas tillräckligt med moddar dvs. de hinner med det som ska behöver göras. Mina övriga önskemål har jag lämnat i ett antal trådar och pm tidigare, så just nu har jag inte mer än detta att önska.
Jag fick reda på igår av admin att JOR fortfarande kan moderera. Jag trodde han var enbart forumtekniker numera.
Jag skall exemplifiera vad jag menar med att jag tycker att Admin dömer mer efter eget behag och mindre efter forumregler samt att straffpåsatserna är godtyckliga. Observera att detta bara är 1 exempel, jag har tyvärr sett ÅTSKILLIGA fall av detta det senaste året.
Admin skrev till sommar tidigare i tråden:
Var någonstans kunde man se att JOR skrev som moderator och inte som privatperson? När moderatorerna skriver som moderatorer brukar de förtydliga detta genom att använda en annan färg och skriva "Moderator:" över. Detta var inte fallet i JORs inlägg och därför borde det räknas som att sommar tjafsade mot JOR och inte mot moderator, vilket gör att denna moderering borde vara utanför forumreglerna.
Jag är inte i maskopi med sommar på något sätt, men jag tycker ändå att rätt skall vara rätt. Jag vet att hon har "tjafsat" i åtskilliga trådar och uppfattats som "jobbig", men man kan väl inte straffa någon för att man tycker att den är "jobbig"?
Och sen även "...minst en veckas postningsförbud". Straffpåsatserna verkar vara helt godtyckliga här, vilket alltså min kritik mot forumet också gällde.
Admin skrev till sommar tidigare i tråden:
Admin skrev:Du kommer inte att uppskatta detta påpekande men tjafs mot moderator (däri omfattas självklart även JOR) ger dig minst en veckas postningsförbud.
Var någonstans kunde man se att JOR skrev som moderator och inte som privatperson? När moderatorerna skriver som moderatorer brukar de förtydliga detta genom att använda en annan färg och skriva "Moderator:" över. Detta var inte fallet i JORs inlägg och därför borde det räknas som att sommar tjafsade mot JOR och inte mot moderator, vilket gör att denna moderering borde vara utanför forumreglerna.
Jag är inte i maskopi med sommar på något sätt, men jag tycker ändå att rätt skall vara rätt. Jag vet att hon har "tjafsat" i åtskilliga trådar och uppfattats som "jobbig", men man kan väl inte straffa någon för att man tycker att den är "jobbig"?
Och sen även "...minst en veckas postningsförbud". Straffpåsatserna verkar vara helt godtyckliga här, vilket alltså min kritik mot forumet också gällde.
Eftersom sommar fortfarande kan skriva så har hon inte kastats ut.
Men jag antar att hon ville påminna sommar i tid, eller något.
Men ja, rött skall tas på allvar, utan det röda så skall man utgå ifrån att vi agerar i form av forumist.
Varför vilja påminna?
Jo...
För att sommar har haft sina tider då hon inte bara kritiserade, hon kväste sig ur en massa otrevligt när vi kom med våra varningar, som ledde till tonvis med PM:s o annat. SKIDEJOBBIGT.
Så, för att slippa bli neddränkta av sommars ilska så är hon i det läget att hon rätt o slätt bara kastas ut för minsta lilla. Istället för att vi skall föra dialog (efter bästa förmåga) som ändå ingenstans leder än utkastning. Vi har med andra ord valt att inte längre föra dialogen med sommar för att vi av erfarenhet vet att det ändå bara blir fel.
Alltså, av vänlighet så påpekar vi för sommar när hon börjar nå gränsen där vi får *urkh, ut'me'na*-känslor.
Pressar man en eller flera moderatorer till bristningsgränsen så är det ganska givet att den/de utsatta blir lite putt och får ett ont öga mot Pressaren.
Men jag antar att hon ville påminna sommar i tid, eller något.
Men ja, rött skall tas på allvar, utan det röda så skall man utgå ifrån att vi agerar i form av forumist.
Varför vilja påminna?
Jo...
För att sommar har haft sina tider då hon inte bara kritiserade, hon kväste sig ur en massa otrevligt när vi kom med våra varningar, som ledde till tonvis med PM:s o annat. SKIDEJOBBIGT.
Så, för att slippa bli neddränkta av sommars ilska så är hon i det läget att hon rätt o slätt bara kastas ut för minsta lilla. Istället för att vi skall föra dialog (efter bästa förmåga) som ändå ingenstans leder än utkastning. Vi har med andra ord valt att inte längre föra dialogen med sommar för att vi av erfarenhet vet att det ändå bara blir fel.
Alltså, av vänlighet så påpekar vi för sommar när hon börjar nå gränsen där vi får *urkh, ut'me'na*-känslor.
Pressar man en eller flera moderatorer till bristningsgränsen så är det ganska givet att den/de utsatta blir lite putt och får ett ont öga mot Pressaren.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 20:02:37, redigerad totalt 1 gång.
Svar på Tittis fråga:
När jag jämför forumet nu med hur det var för ca 1,5 år sedan så har forumet mer och mer börjat styras med järnhand sedan du blev ensam admin och det har blivit svårare och svårare att förstå modereringarna. Jag blir ofta förvånad av dem. Och numera duggar det ju tätt med varningar, avstängningar och postningsförbud. Förut såg man inte sånt lika ofta.
Så upplever åtminstone jag det.
När jag jämför forumet nu med hur det var för ca 1,5 år sedan så har forumet mer och mer börjat styras med järnhand sedan du blev ensam admin och det har blivit svårare och svårare att förstå modereringarna. Jag blir ofta förvånad av dem. Och numera duggar det ju tätt med varningar, avstängningar och postningsförbud. Förut såg man inte sånt lika ofta.
Så upplever åtminstone jag det.
Heliora skrev:Admin skrev till sommar tidigare i tråden:Admin skrev:Du kommer inte att uppskatta detta påpekande men tjafs mot moderator (däri omfattas självklart även JOR) ger dig minst en veckas postningsförbud.
Så här är det i det fall du citerar ovan: Sommar har, efter mycket och idogt tjafsande med moderatorer/admin, en specialregel som inte har publicerats öppet på forumet men som hon är medveten om själv. I den står det att just tjafs med moderatorer och medvetet åsidosättande av reglerna ger henne postningsförbud i minst en vecka utan vidare varning innan. Jag skrev det du citerar för att påminna henne om detta så att hon skulle slippa dra på sig ett nytt postningsförbud, det är inget jag tycker om att utdela. Jag förtydligade att även JOR omfattas av regeln trots att han står som forumtekniker, däremot är det mycket riktigt så att han inte skrev i den rollen i det sammanhanget men det har jag heller inte påstått.
Sommar fick inget postningsförbud, hon slutade tjafsa och problemet var löst. I normalfallet gäller en veckas postningsförbud men det står "minst en vecka" för att lämna utrymme för mer om det av någon anledning skulle vara befogat (men det har ännu aldrig hänt).
Jag var lite otydlig i mitt förra inlägg. Jag fick reda på av Titti i moderatorrolls-tråden igår att JOR fortfarande får moderera. Detta efter att JOR i moderatorroll pm:at mig om en grej. Förlåt Heliora!
Det är riktigt att jag fått en specialregel och den får man tycka vad man vill om men helst för sig själv för att undvika tjafs, osv.
Det är riktigt att jag fått en specialregel och den får man tycka vad man vill om men helst för sig själv för att undvika tjafs, osv.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:02:38, redigerad totalt 1 gång.
sommar skrev:Detta efter att JOR i moderatorroll pm:at mig om en grej.
Hms!
Antar att jag får pluttra dit i PM något sådant här hädanefter då...
jor PM:ar skrev:[agerar ej som mod]
Meddelande:
[/agerar ej som mod]
Då det näst sista jag skickade inte var i avsikt som mod.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 20:02:38, redigerad totalt 1 gång.
Heliora skrev:Problemet är bara att du ju har tolkningsföreträde och därför kan tolka precis vad som helst som "otidighet" och dela ut varningar och straff till höger och vänster. Och jag anser tyvärr inte att du är "öppen med och resonerar" hur du modererar. Det är just det som hör till mina synpunkter här nämligen. Att du modererar utan rimlig motivering, utan stöd av forumregler. Detta ser jag som ett stort problem här på forumet och jag är förvånad att detta har fått hållas.
Att Admin har tolkningsföreträde är inget problem utan en nödvändighet för att forumet skall administreras effektiv. Vidare har Admin den ibland otacksamma rollen att effektuera beslut som tagits av mig eller i samråd med moderatorer. Därför vore det mer korrekt om du riktade din kritik mot administrationen som helhet snarare än att en enskild person får klä skott för ditt missnöje.
Angående öppenheten och motiveringarna bör det också påpekas att det mesta av den varan levereras via pm direkt till de berörda och att du inte har insyn i detta.
Heliora skrev:Admin har ALL makt och moderatorerna verkar bara vara små underdåniga hantlangare i princip. Moderatorerna verkar inte få göra så mycket mer än flytta inlägg och ge tillsägelser. Maktförhållandet är ganska skevt med andra ord och enligt min mening så utnyttjar Admin detta och dömer mer efter eget behag och mindre efter forumregler.
En felaktig bild vilket alla som har tillgång till moderatorernas diskussioner kan intyga. De moderatorer som vill påverka har alla möjligheter att göra detta.
Heliora skrev:Nu har jag ju förvisso sett att Liebert börjat visa sig lite mer här på sistone och tar på sig adminuppgifter och det tycker jag är väldigt positivt. Han agerar korrekt och enligt forumregler, så där har jag inga synpunkter. Men det kanske främst är under sommaren som han har tid att vara här och hjälpa till. När han tar en lägre profil igen så blir det ju som förut igen med 1 admin som har all makt.
Liebert har för avsikt att stanna.
Heliora skrev:Det finns inget riktigt system för straffpåsatserna, utan allt verkar vara godtyckligt. Helt utifrån vad Admin för tillfället känner för. Varning, avstängning i olika antal veckor, postningsförbud i olika antal veckor osv. Inte ens domare har sådan rätt att helt fritt bestämma straff, utan där finns det ju olika straff beroende på typ av brott.
Det finns ett system men det är inte offentligt. Parallellen till domare är för övrigt helt oväsentlig då forumet inte är en rättsstat. Dock är vår ambition i praktiken att agera rättvist och konsekvent och det tycker jag Admin och moderatorerna hittills lyckats bra med. Visst, allt kan bli bättre men jag tror att de flesta medlemmar inte håller med om att vi gör ett dåligt jobb.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 20:02:38, redigerad totalt 1 gång.
Jag menar inte att tjafsa nu, utan vill bara föra tillbaka samtalet till saken.
Det stämmer att sommar inte blev utkastad, men ändå var det en moderering eftersom admin skrev med röda bokstäver under. Pga tjafs med moderator. Och JOR skrev inte som moderator, utan som privatperson. Därför har jag svårt att förstå denna moderering.
(Om JOR skrivit pm som moderator innan inlägget som modererades så kommer det kanske i annat läge, men något sådant framkom inte här.)
Men nu släpper jag detta. Jag har iallafall sagt mitt nu.
Det stämmer att sommar inte blev utkastad, men ändå var det en moderering eftersom admin skrev med röda bokstäver under. Pga tjafs med moderator. Och JOR skrev inte som moderator, utan som privatperson. Därför har jag svårt att förstå denna moderering.
(Om JOR skrivit pm som moderator innan inlägget som modererades så kommer det kanske i annat läge, men något sådant framkom inte här.)
Men nu släpper jag detta. Jag har iallafall sagt mitt nu.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 20:02:38, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter