Musik på manx, walesiska eller korniska?

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Musik på manx, walesiska eller korniska?

Inläggav Kahlokatt » 2009-06-14 21:37:06

Jag älskar keltisk musik och har låtar på irisk gaeliska, skotsk gaeliska och ett fåtal på bretonska...men jag skulle hemskt gärna vilja ha några skivor med låtar på walesiska också...och allra helst på manx eller korniska, två keltiska språk som knappt talas längre. Någon som kan tipsa mig om bra artister att kolla upp (jag laddar inte ned, men jag kollar upp många artister på myspace eller YouTube)?
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 19:59:04, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-06-14 21:47:57

Kahlokatt om du inte har kanske du skulle skaffa Spotify? Om man går till deras sida och anmäler intresse kan man nog fortfarande köa för en inbjudan till gratisversionen och det är inte mycket reklam än alls.

Det finns också en del andra vettiga sidor där man kan lyssna på mycket musik och bestämda låtar som Deezer och liknande.

Jag har ingen aning om något av den typ av musik du efterfrågar finns där men eftersom du gillar så mycket att lyssna på musik kan det helt klart vara värt att kolla upp dom sidorna för annan musik du vill lyssna på.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 19:59:04, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav Miche » 2009-06-15 0:29:38

Jag vet inte om Spotify eller Tunerec har sådan musik, men det är ju värt att prova...

För att komma in på Spotify finns det ju fyra möjligheter...
    Köpa pass (som ger dig Spotify utan reklam)
    Få en inbjudan av någon bekant
    Vänta på inbjudan (direkt på sidan)
    Söka på nätet efter företag eller privatpersoner som kan ge dig en inbjudan
Om du anmäler dig till Tunerec, så ha lite tålamod, när du anmäler dig så börjar de att spela in musik åt dig på de ett antal internetradiostationer, så i början har man inte speciellt mycket musik att lyssna på, men efter några veckor finns det en hel del tillgängligt!

Du kan ju även söka på nätet efter radiostationer som spelar det du söker efter... Eventuellt går det att lagra även streamad musik på din dator med hjälp av Real Player.
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 19:59:04, redigerad totalt 1 gång.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Kahlokatt » 2009-06-16 21:59:28

Tack, men nu var det ju inte tips om var jag kan leta själv som jag sökte, utan tips på artister.
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in