Vill du komma på stor forumträff i augusti (2009)?
Liebert skrev:Nu kan det ju visa sig att det är relativt få som behöver busstransport. Då kan det vara läge att överväga andra alternativ, exempelvis som du föreslår. Detta kommer anmälningssvaren att sprida ljus över.
När kan man börja anmäla sig då, och hur?
Jag tycker i övrigt att Tors förslag med samåkning i privat(a) bil(ar) låter väldigt bra. Kanske blir billigare än att hyra in en buss. Många som kommer utifrån kanske inte heller åker hem på samma dag, utan kanske väljer att stanna någon dag extra i Stockholmstrakten och hittar andra övernattningar sen. För att slippa åka genom halva Sverige för bara 1 dags skull.
Jag har lovat en person härifrån att övernatta hos mig, men har plats för ytterliggare 1 eller 2 här om någon behöver. Fast jag bor ju i Uppsala bör väl tilläggas.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 19:32:14, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Hmm, 400?
Missar jag något här nu?
Ja!
Pemer skrev:Kostnad?
Detta kommer att kosta 400 kronor per person under förutsättning att antalet deltagare blir tillräckligt stort. Då ingår middag, frukost, busstransport och aktiviteter. Kostnad för övernattning tillkommer och naturligtvis måste du själv ombesörja eventuell resa till/från Stockholm C.
400:- + övernattning + resa till/från Stockholm C, alltså.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 19:32:14, redigerad totalt 1 gång.
Heliora skrev:men har plats för ytterliggare 1 eller 2 här om någon behöver
Du tror inte det kanske blir kallt åt dem då?
(Förlåt, jag vet att du kan stava, det var därför jag inte kunde låta bli...)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:32:14, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Heliora skrev:men har plats för ytterliggare 1 eller 2 här om någon behöver
Du tror inte det kanske blir kallt åt dem då?
(Förlåt, jag vet att du kan stava, det var därför jag inte kunde låta bli...)
Oj, hoppsan, det råkade visst slinka med ett extra g när jag skrev ordet... Jag brukar kunna stava och kan även stava till ovannämnda ord, men ibland går det snabbt när man skriver.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 19:32:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag kommer.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 19:32:19, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Inte ännu anmält mig. Jag tänker minsann haka på storträffen jag oxå.
Låter skoj iaf.
Förhoppningar (har jag alltid) om till största delen lite lättsam trevlig avslappnad samkväm...
Inte alltför stelt o pk, det känns inte som "jag"
I så fall...(lagom) formell med inslag av humor...*spånar högt*
Är detta förresten absolut första storträffen? Lite nyfiken bara
Låter skoj iaf.
Förhoppningar (har jag alltid) om till största delen lite lättsam trevlig avslappnad samkväm...
Inte alltför stelt o pk, det känns inte som "jag"
I så fall...(lagom) formell med inslag av humor...*spånar högt*
Är detta förresten absolut första storträffen? Lite nyfiken bara
Senast redigerad av Sanness 2011-05-04 19:32:19, redigerad totalt 1 gång.
TORatANDET skrev:Istället skulle jag dels låta dem som vill och kan, ta buss 706 från Huddinge station. Dels skulle jag (för de återstående) bestämma EN! hämtplats (parkering vid pendeltågsstation Flemingsberg eller vid pendeltågsstation Huddinge). Sen anlita några deltagare som har bil samt mobiltelefonnummer som de kan lämna ut), som får 80 kr per enkelresa direkt av den/dem som åker. (20 kr per person om de är 4 st.)
Innan anmälan som är bindande skulle jag behöva veta om man just kan bli upplockad nånstans inför träffen och senare på lördagskvällen, då jag inte tänker sova över på flottsbro, få lift in mot stan (Stockholm) igen.
Givetvis mot betalning! Men kanske lite billigare än taxi ändå!?
Min fråga, hur gör man (läs:jag) med mitt ovanstående dilemma?
Admin:
Rättade till citatet i inlägget och tog bort de två följande, som därmed blev överflödiga-
Sanness skrev:Innan anmälan som är bindande skulle jag behöva veta om man just kan bli upplockad nånstans inför träffen och senare på lördagskvällen, då jag inte tänker sova över på flottsbro, få lift in mot stan (Stockholm) igen. Givetvis mot betalning! Men kanske lite billigare än taxi ändå!?
Kan du ta dig till centrala Stockholm på lördagseftermiddagen så kommer vi att samordna transporten till Flottsbro. Behöver du ta dig in till Stockholm på lördagkvällen och inte vill ta taxi så är det inte osannolikt att någon, som ändå ska åt det hållet, har plats i bil för att skjutsa dig. Mitt förslag är att du ställer frågan till forumet genom att skapa en ny tråd i den här avdelningen.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 19:32:19, redigerad totalt 1 gång.
Liebert skrev:Sanness skrev:Innan anmälan som är bindande skulle jag behöva veta om man just kan bli upplockad nånstans inför träffen och senare på lördagskvällen, då jag inte tänker sova över på flottsbro, få lift in mot stan (Stockholm) igen. Givetvis mot betalning! Men kanske lite billigare än taxi ändå!?
Kan du ta dig till centrala Stockholm på lördagseftermiddagen så kommer vi att samordna transporten till Flottsbro. Behöver du ta dig in till Stockholm på lördagkvällen och inte vill ta taxi så är det inte osannolikt att någon, som ändå ska åt det hållet, har plats i bil för att skjutsa dig. Mitt förslag är att du ställer frågan till forumet genom att skapa en ny tråd i den här avdelningen.
Tack! Ja-a, det får bli taxi annars. Gemensam transport till Flottsbro Är det garanterat att det blir en sån transport nu i alla fall?
Min följdfråga/undran är, kan jag + 2 till anmäla oss nu?
Sanness skrev:Tack! Ja-a, det får bli taxi annars. Gemensam transport till Flottsbro. Är det garanterat att det blir en sån transport nu i alla fall?
Någon form av samordning blir det i alla fall. Buss är aktuellt om de ekonomiska ramarna tillåter det (beror på hur många som kommer på träffen) och hur många som har anmält behov av transport. Som jag har nämnt tidigare kan andra alternativ visa sig vara bättre.
Sanness skrev:Min följdfråga/undran är, kan jag + 2 till anmäla oss nu?
Javisst. Ditt sällskap kan anmäla sig var och en för sig om de registrerar varsitt konto på forumet.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 19:32:19, redigerad totalt 1 gång.
Liebert skrev:Sanness skrev:Tack! Ja-a, det får bli taxi annars. Gemensam transport till Flottsbro. Är det garanterat att det blir en sån transport nu i alla fall?
Någon form av samordning blir det i alla fall. Buss är aktuellt om de ekonomiska ramarna tillåter det (beror på hur många som kommer på träffen) och hur många som har anmält behov av transport. Som jag har nämnt tidigare kan andra alternativ visa sig vara bättre.Sanness skrev:Min följdfråga/undran är, kan jag + 2 till anmäla oss nu?
Javisst. Ditt sällskap kan anmäla sig var och en för sig om de registrerar varsitt konto på forumet.
Javiist, förstår jag att andra alternativ kan vara bättre...
Det jag mer grunnar på är att jag garanterat behöver veta, (om du förstår?)