Grattis till graviditeten
40 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Kahlokatt skrev:Jag vet inte ens om jag skulle vilja ha barn (tycker om barn, men vet inte om jag skulle orka med att vara förälder) och jag hatar sådana där "livmodersfascister" som tycker att man inte är kvinna om man inte har fött fem barn utan bedövning, ammat allihop, tvättat tygblöjor och burit allihop i indianska bärsjalar - så jag skulle knappast se mig själv som moralens väktare.
Hahahaha! Vilket roligt inlägg.
Grattis förresten Panika! Kul med barn -men mycket jobb, jobb, jobb. Jag med mina dåliga nerver är inte byggd för en drös med ungar. (Det räcker gott för mig med ett.) Glad att det finns många andra här på jorden som är det dock.
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 19:33:32, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
- Anslöt: 2007-02-13
missbutterfly skrev:Kahlokatt skrev:Jag vet inte ens om jag skulle vilja ha barn (tycker om barn, men vet inte om jag skulle orka med att vara förälder) och jag hatar sådana där "livmodersfascister" som tycker att man inte är kvinna om man inte har fött fem barn utan bedövning, ammat allihop, tvättat tygblöjor och burit allihop i indianska bärsjalar - så jag skulle knappast se mig själv som moralens väktare.
Hahahaha! Vilket roligt inlägg.
Grattis förresten Panika! Kul med barn -men mycket jobb, jobb, jobb. Jag med mina dåliga nerver är inte byggd för en drös med ungar. (Det räcker gott för mig med ett.) Glad att det finns många andra här på jorden som är det dock.
Moderator:
Delade tråden igen och flyttade inläggen fr o m detta inlägg till denna tråd: http://www.aspergerforum.se/hur-foraldrar-skoter-sina-barn-t10283.html
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 19:33:32, redigerad totalt 1 gång.
Är nu i vecka 30...
Halsbrännan har tagit kontroll över kroppen och är nästan ständigt närvarande, men det är ju övergående.
Tack igen, alla snälla, för all denna uppmärksamhet!
Halsbrännan har tagit kontroll över kroppen och är nästan ständigt närvarande, men det är ju övergående.
Tack igen, alla snälla, för all denna uppmärksamhet!
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 19:33:32, redigerad totalt 1 gång.
Jag skulle gissa att nano vill uttrycka medkänsla för halsbrännan (och eventuella andra av de välkända fysiska besvär man kan ha, liksom mental bergochdalbana i vissa fall). Glädjen har han ju redan uttryckt i tråden.
I så fall instämmer jag gärna.
I så fall instämmer jag gärna.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:33:32, redigerad totalt 1 gång.
Ja, jag tycker faktiskt också synd om alla tjejer som måste stå ut med massor av både fysiska och psykiska förändringar som sker under graviditet. Inkontinens, urinläckage, halsbränna, illamåenden, hudbristningar, viktökning, konstiga matvanor.... för att inte tala om allt som kan gå fel! Missfall, akut kejsarsnitt, foglossning, förlossningsdepression...
Och som om inte det vore nog kan man få sparken för att man är gravid. Eller för att man är barnledig och arbetsgivaren passade på att "omorganisera".
Ändå tänker jag själv ibland i svaga stunder att det kanske vore skoj med en liten knodd om sådär fem-sex år.
Och som om inte det vore nog kan man få sparken för att man är gravid. Eller för att man är barnledig och arbetsgivaren passade på att "omorganisera".
Ändå tänker jag själv ibland i svaga stunder att det kanske vore skoj med en liten knodd om sådär fem-sex år.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 19:33:32, redigerad totalt 1 gång.
Kanske inte är läge att tala om att jag aldrig mått så bra som jag gjorde under mina två graviditeter. Mycket piggare och gladare. Och det enorma plusset: ingen huvudvärk öht under hela graviditeterna, något som jag har mest hela tiden annars.
Och grattis Panika.
Och grattis Panika.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 19:33:32, redigerad totalt 1 gång.
Jag instämmer med Zombie. Jag tolkade också nanos inlägg så.
Man kanske inte tänker på att andra kanske tolkar annorlunda än det man själv menat. Jag har nog hamnat i sådana situationer några gånger, så jag börjar känna igen det där.
Och jag har också uttryckt mig sådär eller liknande för att jag själv tycker graviditet verkar jobbigt. Jag har undrat hur man står ut med allt det där. Det kan vara lätt hänt att uttrycka något som man själv tänker med ett visst uttryck, men inte "formulerat om" så andra inte skall ta illa upp. För att andra kanske inte använder sig av samma sättet.
Man kanske inte tänker på att andra kanske tolkar annorlunda än det man själv menat. Jag har nog hamnat i sådana situationer några gånger, så jag börjar känna igen det där.
Och jag har också uttryckt mig sådär eller liknande för att jag själv tycker graviditet verkar jobbigt. Jag har undrat hur man står ut med allt det där. Det kan vara lätt hänt att uttrycka något som man själv tänker med ett visst uttryck, men inte "formulerat om" så andra inte skall ta illa upp. För att andra kanske inte använder sig av samma sättet.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:33:32, redigerad totalt 1 gång.
regnif skrev:Jag instämmer med Zombie. Jag tolkade också nanos inlägg så.
Jag med. Nano verkar ju vara en genomgo person. Jag har nog aldrig sett att h*n skrivit något illvilligt mot någon så jag tolkar det likadant.
Panika: Testa gaviscon. Supereffektivt mot halsbränna. Ett tips bara!
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 19:33:32, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
Tack missbutterfly
Det är väldigt trevligt att bli uppskattad sådär
H*n är en kille, hela jag
Jag har sett bra saker av alla jag kan minnas, även missbutterfly själv, jag gillar att du finns
Det är väldigt trevligt att bli uppskattad sådär
H*n är en kille, hela jag
Jag har sett bra saker av alla jag kan minnas, även missbutterfly själv, jag gillar att du finns
Senast redigerad av nano 2011-05-04 19:33:32, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:även missbutterfly själv, jag gillar att du finns
Tack nano, det var snällt. Många andra skulle gärna vilja radera mig från jordens yta har jag förstått.. But I'm still here.
- missbutterfly
Återgå till Barn och föräldraskap