AS-okunnig läkare i Linköping
11 inlägg
• Sida 1 av 1
AS-okunnig läkare i Linköping
Jag har under våren haft problem med en psykiater som är totalt inkompetent på AS och även i övrigt beter sig inkompetent och oseriöst. Jag tror mig ha förstått från säkra källor att det är långt ifrån första gången som aspergare haft problem med denna läkare. Jag vill naturligtvis inte publicera något namn här på forumet, men om det är någon annan här som tror sig ha råkat ut för samma läkare så får ni gärna skicka ett PM till mig. Jag tänker vidta någon form av åtgärd, så det vore bra att veta om det finns flera fall som jag kan få bekräftade.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 19:39:19, redigerad totalt 1 gång.
Doktorsguiden för östergötlandspsykiatrer säger inget om AS, noterar jag förstrött. Läkarna har knappast någon riktig anledning att frukta guiden, än. Om kommentarer ens finns är de väldigt ospecifika och det går ju inte heller att söka i dem, t e x efter AS bland alla i Sverige.
Senast redigerad av linek 2011-05-04 19:39:19, redigerad totalt 1 gång.
Av någon anledning finns den aktuella läkaren inte ens med i doktorsguiden, och då har jag för säkerhets skull tittat på hela landet och alla specialitéer, inte bara psykiatri. Fast nu har jag som sagt uppgifter om att det har varit problem ett flertal gånger, men min källa kan inte avslöja något närmare om det.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 19:39:19, redigerad totalt 1 gång.
linek skrev:Doktorsguiden för östergötlandspsykiatrer säger inget om AS, noterar jag förstrött. Läkarna har knappast någon riktig anledning att frukta guiden, än. Om kommentarer ens finns är de väldigt ospecifika och det går ju inte heller att söka i dem, t e x efter AS bland alla i Sverige.
Det är hårda regler om vad de tar med.
"Behöver vara mer ödmjuk" skrev jag om en, och efter ett tag fick jag ett meddelande om att det ej kunde publiceras.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 19:39:19, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Nja, ska man hänga ut någon måste man väl ha kött på benen och inte bara skicka personliga omdömen?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 19:39:19, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Kommentarerna ska ju vara personliga - handla om hur en specifik person har upplevt besöket/läkaren.
Jag kan förstå regeln de har, som säger att man inte får anklaga för anmälningsbara saker, vilket "behöver vara mer ödmjuk" inte är.
Jag kan förstå regeln de har, som säger att man inte får anklaga för anmälningsbara saker, vilket "behöver vara mer ödmjuk" inte är.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 19:39:19, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
linek skrev:Doktorsguiden för östergötlandspsykiatrer säger inget om AS, noterar jag förstrött. Läkarna har knappast någon riktig anledning att frukta guiden, än. Om kommentarer ens finns är de väldigt ospecifika och det går ju inte heller att söka i dem, t e x efter AS bland alla i Sverige.
Den linköpingspsykiater som våren 2002 var inhyrd till psykiatrin i Malmö och då remitterade mig till utredning angående AS finns med på denna lista. Hon var inte alls motsträvig till att remittera mig och har fått högt betyg på listan.
Senast redigerad av Micke2 2011-05-04 19:39:19, redigerad totalt 1 gång.
Re: AS-okunnig läkare i Linköping
Kvasir skrev:Jag har under våren haft problem med en psykiater som är totalt inkompetent på AS och även i övrigt beter sig inkompetent och oseriöst. Jag tror mig ha förstått från säkra källor att det är långt ifrån första gången som aspergare haft problem med denna läkare. Jag vill naturligtvis inte publicera något namn här på forumet, men om det är någon annan här som tror sig ha råkat ut för samma läkare så får ni gärna skicka ett PM till mig. Jag tänker vidta någon form av åtgärd, så det vore bra att veta om det finns flera fall som jag kan få bekräftade.
Du anmäler honom och sedan händer ingenting... läkarna har ett extremt starkt fack och att som "vanlig" privatperson med begränsade ekonomiska resurser "sätta dit" en vitrock är utomodentligt svårt för inte säga snudd på omöjligt.
Man får väl vinna 1 miljard på amerikanska superbawl, döpa om sig till Bernadotte eller Peter Wallenberg om man ska lyckas med en sån bedrift..
Senast redigerad av Garum 2011-05-04 19:39:19, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Aspergare och vården