Unika raggningsrepliker, raggning och ONS.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Unika raggningsrepliker.

Inläggav Alien » 2009-05-22 20:39:21

mondo beyondo skrev:"Var finns du?
omdömesgilla och vederhäftiga kvinna som vill knyta bekantskapsband, eventuellt hymens band, med dresserad anständigt sofistikerad oavhållen teknologie doktorand. Du i likhet med mandrom finner större fägnad för härden än lokusleverne, samt är egal till habitus och apparans vid korrelans mot manér och vandel. Skälig skolning och förmögenhet samt icke konträr hållning inför lekamlig aktivitet åstundad för likställighet."

Ville bara dela med mig av den här presentationen som jag hittade på en datingsite:)

Ja, det var många krångliga ord. Men han vill väl ha en kvinna som gillar sånt.

Men "dresserad"? Jag ser för mig en man på alla fyra, kopplad av en stående dominant kvinna i svart korsett och i högklackade skor. :wink:
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Alien » 2009-05-22 21:02:24

Läste först fel "unkna raggningsrepliker". Och det är väl det enda jag hört. För mycket länge sen var jag på en fest där jag bara kände två tjejer. En kille, som jag varken träffat förr el senare, föreslog att vi skulle gå ut. Nä, det är för kallt, svarade jag. "Jag ska nog värma dig", svarade han. Skulle jag se det som ett löfte el ett skämt? Kändes mer som ett hot, som om jag fick skylla mig själv om jag följde med ut. Och var det skoj, så skulle man förstås svara något skojigt själv. Tyvärr är jag inte särskilt slagfärdig. (Vi gick inte ut tillsammans.)

Läste i DN en intervju med Adiam Dymott. Där var en iaf effektiv raggningsreplik: "Du är normal, jag är normal, let's go!"

Och här ledde detta till "äkta kärlek", dvs nu är de gifta. Han har också lyckats få henne att tatuera sig, precis som han. Två tatuerade, coola och lyckliga typer. 8)
Alien
Moderator

Inläggav Flinta » 2009-05-22 21:31:38

Pemer skrev:Jag träffade en kvinna som berättade om en tidigare nätbekant som hon hade bjudit hem på fika. Just på fika. "Vill du komma över på en fika", typ.

Vid ankomsten tar han i hallen av sig jacka, skor...och fortsätter klä av sig skjorta och byxor...!

- Eeeeh.... vad håller du på med?
- Va, ska vi inte knulla?

Det var alltså i hans världsbild vad det betydde att bli inbjuden på fika! :shock:

Snacka om att inte alla talar samma språk, eller har samma förväntningar... helt otroligt att det ändå är såpass många som lyckas bli intresserade av varandra bägge två, och kan komma på att båda är det...

Det kanske va en tysk :wink: Om jag inte är helt ute och cyklar förväxlas ibland svenskans fika med tyskans ficken (som översätts med "knulla" i svenskan). Missförstånd lär uppkomma emellanåt.
Senast redigerad av Flinta 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
Flinta

Anslöt: 2007-07-21

Inläggav Pemer » 2009-05-22 22:29:56

Ja, det är sant... kan det ha varit något sådant... :D
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Alien » 2009-05-23 0:07:47

nallen skrev:
Kikarn skrev:Så frågan JAG tycker att man skall ställa sig, är vad man vill uppnå med sin raggningstaktik?

Primärt är det självklart nuppa som är målet.

Kikarn skrev:Man får nobben ibland, lyckas ibland.

Det är fullständigt oacceptabelt. Bättre förutsägbarhet än 99,9% krävs.

Kikarn skrev:[Då] måste det finnas bättre saker att säga eller göra, istället för träna in rappa repliker som inte är ens egna?

Jag vet inte hur folk bär sig åt, bevisligen finns det ju gott om killar som lyckas få med sig nåt hem varje kväll. Att tjejerna inte behöver bekymra sig har vi sedan länge konstaterat.

Kikarn skrev:Så slipper man förhoppningsvis möta de personer som ... har schappat klockan sex morgonen därpå.

:shock: vaddå "slipper"? Det finns ju inget jobbigare än att vakna bredvid någon okänd, särskilt i sin egen lägenhet *ryser*

Nu fattar jag inte, om nuppa är målet så måste man väl gå hem med nån som övernattar? Eller tänker du köra ut henne så fort det är klart? Alt sticka själv om ni gått hem till henne? Förutom att det skulle kännas rätt förnedrande för kvinnan ifråga ("nu har jag fått det jag vill ha av dig, nu vill jag inte se dig mera"), så bortfaller väl möjligheten till nya nuppningar (heter det så?).
Alien
Moderator

Inläggav nallen » 2009-05-23 0:23:23

Alien skrev:Nu fattar jag inte, om nuppa är målet så måste man väl gå hem med nån som övernattar?

Det är ju klart lämpligt att gå hem till någon, ja. Om inte annat för att minska risken för inblandning från tredje part. Förhoppningsvis är det inte növändigt att övernatta dock.

Alien skrev:Eller tänker du köra ut henne så fort det är klart? Alt sticka själv om ni gått hem till henne?

Köra ut är väl magstarkt, men man kunde ju hoppas att folk hade vett att knalla hem själva, vilket jag har.

Alien skrev:nuppningar (heter det så?).

Jag vet inte, men det låter rimligt, "nupp" skulle kanske kunna funka, jag tror det var weasley som införde ordet så du kan ju fråga henne.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Alien » 2009-05-23 2:14:15

Kikarn skrev:
Att ragga upp någon på krogen/överhuvudtaget någonstans/ är egentligen ett ganska speciellt och intressant ämne överhuvudtaget. Kanske skulle vi ha en egen tråd för det här med kontaktsökande överhuvudtaget?

Ibland lyckas man till och med med repliker eller impulser allra bäst om man inte har avsikten att "få med någon hem". Det är väl där det faller platt fall fullständigt många gånger.

Många menar att det inte går att hitta varaktiga relationer på krogen, men jag håller inte riktigt med. Frågan är kanske mycket om man förväntar sig att få med någon från krogen hem och sedan skapa en varaktig relation, men det går ju att få en bekantskap som leder till kontakter på andra platser, telefonsamtal och så vidare efteråt.

Haha, ämnet har tröskats igenom ett antal gånger. Här är några trådar:

http://www.aspergerforum.se/raggningstekniker-as-nt-t5279.html
http://www.aspergerforum.se/motsatta-konet-t7340.html
http://www.aspergerforum.se/relationer-for-50elfte-gangen-t8357.html

Generellt tycks inte manliga aspergare ha så stor framgång på krogen (undantag finns). Själv har jag aldrig raggat/blivit uppraggad där heller: hög musik, cigarettrök (förr), massa skuffande människor, allmän köttmarknad, nej det var inget för mig.
Alien
Moderator

Inläggav Alien » 2009-05-23 3:00:46

nallen skrev:Det kan jag inte göra om jag inte är 99.9% säker på att hon kommer att svara ja. Förutsättningen för att kunna hantera ett nej är just att det bara är jag själv som vet om att felet begåtts.

Men varför är det så skämmigt att få ett nej?

Enligt traditionella könsroller:
"Det är mannens privilegium att försöka och kvinnans privilegium att säga nej"

Alltså, de där framgångsrika raggningsexperterna verkar ju ha tränat en del innan de blivit så framgångsrika. De har alltså fått Nej många gånger innan de förfinat tekniken. Man måste kanske räkna med Nej 9 ggr innan det blir Ja den 10:e gången.

Såvitt jag förstår ska mannen se sig själv som värdefull och att det är kvinnans förlust om hon säger nej. Dessutom finns det många orsaker till att en kvinna säger nej förutom att hon finner honom otänkbar:

- Hon har redan en partner (nej, alla går inte på krogen för att hitta ett ONS)
- Hon är med sina väninnor och vill inte göra bort sig för dem
- Hon är aldrig intresserad av ONS, bara av "seriösa relationer"
Alien
Moderator

Inläggav nallen » 2009-05-23 4:10:06

Alien skrev:Men varför är det så skämmigt att få ett nej?

Förvisso är det "skämmigt" att få ett nej men det är inte det som är huvudsaken, det avgör egentligen bara hur hanterbart det är.
Poängen är att jag inte sysslar med saker som jag inte vet att jag kan överblicka och hantera alla tänkbara resultat av. Jag kan inte vara så amatörmässig, det duger bara inte.

Alien skrev:Såvitt jag förstår ska mannen se sig själv som värdefull och att det är kvinnans förlust om hon säger nej.

Säger hon nej när jag tror hon ska säga ja har jag inget värde över huvud taget. Så dålig koll får man inte ha.

Alien skrev:Dessutom finns det många orsaker till att en kvinna säger nej förutom att hon finner honom otänkbar

Det betyder ju i förlängningen att ett nej inte alltid är ett nej...
nallen

Inläggav Kikarn » 2009-05-23 12:54:06

nallen skrev:Det betyder ju i förlängningen att ett nej inte alltid är ett nej...

Ett nej betyder absolut nej i ögonblicket, jag tror att man skall vara helt fast i den punkten oavsett vad det egentligen betyder! Det finns aldeles för många situationer som har slutat i övergrepp då mannen har upplevet att "hon sa nej, men menade ja". Det är inte alls ovanligt, det viktigaste är att man tatuerar in innanför pannbenet (inte bokstavligt) att man backar ända in i hörnet när man får ett nej. Respekt!

Men om vi bortser från det så har jag själv varit med om att säga NEJ, och att det nejet inte betyder nej för evigt, och det har absolut inte stått för ointresse -tvärtom.
Det har kanske inneburit att jag har kännt mig osäker, både på mig själv och mina egna känslor, på motpartens känslor för mig, för att jag vill se tiden an och se hur det utvecklar sig; det kanske känns FÖR bra, etc, etc, etc.
Kanske har jag egentligen velat säga ja, men av rädsla för att forcera något eller av rädsla för att gå på en nit, eller rädsla för att förstöra något, så har jag sagt nej.
Så därför har jag sagt nej fast jag egentligen har velat säga ja.
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn

Anslöt: 2009-05-09

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-05-23 13:07:51

Nallen jag tror ändå du måste försöka lära dig sänka garden och ta risker. Det är det svåraste som finns men jag kan inte se någon annan möjlighet.

Det krav du ställer på att kunna lita på någon kan bara tillgodoses av en väldigt stabil person. En så stabil person kommer ovillkorligen att kolla upp dig först för att se till att hon inte ger sig in i en situation som orsakar dig eller henne obehag.

En sån person kommer att uppfatta din ångest över den här problematiken och därför dra sig för att ge sig i lag med dig.

Återstår då för dig att ge dig i lag med en mindre stabil person som inte kollar så noga men som du inte heller kan lita på.

Resonerar jag helt galet?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav nallen » 2009-05-23 21:40:08

Tänk att det ska vara så djävla omöjligt att först bestämma sig, sen tala klarspråk och slutligen stå för det.
nallen

Inläggav Kikarn » 2009-05-23 22:56:42

nallen skrev:Tänk att det ska vara så djävla omöjligt att först bestämma sig, sen tala klarspråk och slutligen stå för det.

Jag kan egentligen bara hålla med dig. Problemet som tjej/kvinna/tant är att man har en jättekoloss emot sig, nämligen hela den västerländska och kristna värderingen som vi trots att vi påstår annat, fortfarande dömer kvinnor efter hur de förhåller sig sexuellt. En man som lägrar ett halvt dussin tjejjer på en månad är en jäkel till karl, en kvinna som gör samma sak är något helt annat.

Har mött det där några gånger att en man verkar helt tagen av en tjej tills hon "ger med sig" och sen är ointressant för att det var för lätt. Så hur skall man förhålla sig?
Kikarn

Inläggav nallen » 2009-05-23 22:59:19

Naturligtsvis ska man skilja på det ena och det andra och tala klarspråk utan att krångla till det i alla tre fallen.

EDIT: det skulle faen vara straffbart att krångla till saker i onödan och på att inte ha koll.
nallen

Inläggav Alien » 2009-05-24 1:48:07

nallen skrev:
Alien skrev:Eller tänker du köra ut henne så fort det är klart? Alt sticka själv om ni gått hem till henne?

Köra ut är väl magstarkt, men man kunde ju hoppas att folk hade vett att knalla hem själva, vilket jag har.

Men du har inte förklarat varför du vill bli av med henne? Står du inte ut med närhet efteråt? Det verkar ju nästan som en biblisk motvilja mot "den smutsiga kvinnan":

Efteråt greps Amnon av en häftig motvilja mot Tamar: hans avsky för henne var starkare än den kärlek han förut hade känt. "Upp med dig och försvinn härifrån", sade han.

Är det inte bättre att försöka få så pass mycket kontakt att ni blir kk? Tänker jag rationellt.

En del män vill ju ha omväxling och älskar "jaktens tjusning". Själva raggandet är s a s halva nöjet. Men så verkar det ju inte i ditt fall.
Alien
Moderator

Inläggav Kikarn » 2009-05-24 10:00:47

Alien skrev:
nallen skrev:

Men du har inte förklarat varför du vill bli av med henne? Står du inte ut med närhet efteråt? Det verkar ju nästan som en biblisk motvilja mot "den smutsiga kvinnan":

Efteråt greps Amnon av en häftig motvilja mot Tamar: hans avsky för henne var starkare än den kärlek han förut hade känt. "Upp med dig och försvinn härifrån", sade han.

Känner nog mest att det där bekräftar min tanke om varför många kvinnor säger nej till ett ONS, för det är ju just det där man inte vill vara med om. Dvs, att det som var häftigt och kul bara är ett kapitel man vill avsluta så enkelt och lätt som möjligt dagen efter. Helst skall objektet ha smugit iväg innan man vaknar så det slipper bli en obehaglig stund på morgonen...

:evil:
Kikarn

Inläggav nallen » 2009-05-24 11:38:25

Alien skrev:Men du har inte förklarat varför du vill bli av med henne?

Du har ju inte frågat, förrän nu.
Jag tycker för det första att det är allmänt jobbigt med andra människor, särskilt innan jag vaknat ordentligt, Sartre lär ha sagt "hell is other people at breakfast" (fast han sa det säkert på franska).
En annan viktig sak är att det där uppvaknandet på nåt sätt känns reserverat för flickvänner. I någon mening är det mycket intimare än sexakten.

Alien skrev:Står du inte ut med närhet efteråt?

Nej, eller, jag kan tvinga mig att stå ut med det... men här pratar vi inte morgonen efter längre?

Alien skrev:Är det inte bättre att försöka få så pass mycket kontakt att ni blir kk? Tänker jag rationellt.

Det förutsätter jag att man gjort upp innan.

Alien skrev:En del män vill ju ha omväxling

Ja... sex är ett område där kvantitet åtminstonde till stor del kan ersätta kvalitet. Första gången med en ny partner är nästan aldrig dålig, det är det för spännande för.

Alien skrev:... älskar "jaktens tjusning". Själva raggandet är s a s halva nöjet. Men så verkar det ju inte i ditt fall.

Nej, krasst är raggandet både slöseri med tid och en verksamhet som jag inte kan (och därför inte ska syssla med).
nallen

Inläggav nallen » 2009-05-24 11:44:25

Kikarn skrev:... att det som var häftigt och kul bara är ett kapitel man vill avsluta så enkelt och lätt som möjligt dagen efter. Helst skall objektet ha smugit iväg innan man vaknar så det slipper bli en obehaglig stund på morgonen.

Det där tolkar jag som sedvanlig kvinnlig oförmåga att hålla isär saker. Det var ju sex man skulle ha, inte ett kärleksförhållande i miniatyr.
nallen

Inläggav weasley » 2009-05-24 12:20:42

nallen, du har på något vis fastnat i vinkelvolten.

Du vill ha en tjej, ett ONS, har jag förstått. Du vill inte ragga upp henne (för då kan du ju få ett nej) och du vill att allt ska vara glasklart utan att du ska behöva genomlida några uppvaktningsfaser.

Så vad du vill ha är egentligen en tjej som utan att säga något tar med dej hem, ni nuppar, och sen får du gå utan närmare kommentarer.

Det är iaf så jag får en känsla av att du vill att det ska se ut.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Zombie » 2009-05-24 12:28:52

nallen skrev:
Kikarn skrev:... att det som var häftigt och kul bara är ett kapitel man vill avsluta så enkelt och lätt som möjligt dagen efter. Helst skall objektet ha smugit iväg innan man vaknar så det slipper bli en obehaglig stund på morgonen.

Det där tolkar jag som sedvanlig kvinnlig oförmåga att hålla isär saker. Det var ju sex man skulle ha, inte ett kärleksförhållande i miniatyr.

Då är jag kvinna. Men det är kanske ingen nyhet här. För mig skulle ett möjligt ONS vara "ett kärleksförhållande i miniatyr". Jag skulle skada mig om jag försökte vara så intim annars.

(Även annars får jag väl i stort sett hålla med Kikarn, Bjäbbis, Alien och weasley.)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav nallen » 2009-05-24 12:30:47

Teckna karikatyrer bäst du vill weasley.

Jag behöver N antal ONS (möjligen = ett eller flera KK-förhållanden) eftersom jag i mitt nuvarande frustrerade tillstånd knappast kan ha ett "vanligt förhållande".
Jag vill att hon ska ha bestämt sig för vad hon vill innan vi träffas.
Jag vill att hon är tydlig med sina avsikter så att inga missförstånd uppkommer.
Jag kan mycket väl tänka mig mat eller fika, men då som nåt slags intermission.
nallen

Inläggav Zombie » 2009-05-24 12:32:44

Skriv allt det i klartext på alla lämpliga kontaktsajter du kan hitta då - plus det du inte vill ha i lika tydlig klartext för att förebygga intolkningar av typen "egentligen vill han nog..." ?
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav weasley » 2009-05-24 13:36:25

nallen skrev:Teckna karikatyrer bäst du vill weasley.

Jag behöver N antal ONS (möjligen = ett eller flera KK-förhållanden) eftersom jag i mitt nuvarande frustrerade tillstånd knappast kan ha ett "vanligt förhållande".
Jag vill att hon ska ha bestämt sig för vad hon vill innan vi träffas.
Jag vill att hon är tydlig med sina avsikter så att inga missförstånd uppkommer.
Jag kan mycket väl tänka mig mat eller fika, men då som nåt slags intermission.

Jag tecknar inga karikatyrer. Jag beskrev en känsla. Den kan sedan vara mer eller mindre överensstämmande med vad du egentligen avsåg/avser. Tack för att du klargör vad du avser.

Spontan nyfiken fråga. HUR har du tänkt dej att hon ska ha bestämt sej för att ha ONS med dej utan att ni har träffats och pratat lite?

EDIT: Jag såg nu att Zombie kommit med ett förslag som kanske kan funka. Kan du tänka dej något sådant?
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 19:31:23, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav nallen » 2009-05-24 16:09:22

weasley skrev:Spontan nyfiken fråga. HUR har du tänkt dej att hon ska ha bestämt sej för att ha ONS med dej utan att ni har träffats och pratat lite?

Jag menade mer att hon skulle ha bestämt sig för att hon ville nuppa innan hon går ut (eller motsvarande). Har hon redan bestämt sig för att ha det med mig är det bara att bestämma en tid och plats som funkar för båda.

weasley skrev:EDIT: Jag såg nu att Zombie kommit med ett förslag som kanske kan funka. Kan du tänka dej något sådant?

Något sådant har jag provat, länge. På en slags siter ger det upphov till en evighetsdiskussion varje halvår och på den andra sortens siter ger det inte upphov till nånting, särskilt inga svar.
nallen

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in