Massa nya ROSA saker
109 inlägg
• Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
clivia skrev:å körsbärsträd, men inte i Sverige väl eller?
Har ett körsbärsträd med skära blommor utanför mitt köksfönster. Och passerar flera på väg till jobbet varaje morron. Skärt/rosa är vackert på körsbärsträd.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 14:10:32, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn skrev:Rosa är en modefärg som kommit starkt bland män de senaste åren. Finns ju både rosa skjortor och kostymer och slipsar, fördelen med att genusfrågor väcker stort gehör över lag i samhället är ju att även sådana här olika "detaljer" som ex rosa som färg och attributcolorering blir även får manligt företräde och symbolvärde.
Bland golfare, frisörer och seglare ja.
"Varvsarbetare Jönsson från Masthugget" kommer aldrig klä sig i rosa.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:10:32, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KS.
Varför är du inne och bjäbbar med folk i en tråd som handlar om ROSA saker? Sätt lite fart på Bukowskitråden istället. Jag läser den med stort intresse, men jag har inte läst något av honom så jag kan tyvärr inte delta.
Varför är du inne och bjäbbar med folk i en tråd som handlar om ROSA saker? Sätt lite fart på Bukowskitråden istället. Jag läser den med stort intresse, men jag har inte läst något av honom så jag kan tyvärr inte delta.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 14:10:32, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh skrev:clivia skrev:å körsbärsträd, men inte i Sverige väl eller?
Har ett körsbärsträd med skära blommor utanför mitt köksfönster. Och passerar flera på väg till jobbet varaje morron. Skärt/rosa är vackert på körsbärsträd.
Här i inlandet har körsbären blommat över och nu blommar äppelträden vackert vit-rosa...
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 14:10:32, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:KS.
Latmask.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:10:32, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Ganesh skrev:clivia skrev:å körsbärsträd, men inte i Sverige väl eller?
omg! hur har jag kunnat missat att sånt finns i Sverige? Känner mig blind, bohoo.
Kanske man skulle ta å goggla sig fram lite och se var mer sådana träd kan finnas och om några finns i närheten av Värmland/Stockholm....
Apropå mer rosa saker så fann jag på Webhallen en avdelning för "damväskor" i avdelningen för väskor för bärbara datorer, finns en del små mysiga väskor där, som faktiskt kändes mer dam-aktiga både dem i rosa och de icke-rosa.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 14:10:32, redigerad totalt 1 gång.
Re: Massa nya ROSA saker
Tack för tipset! Jag har letat runt på nätet efter färgad sand men inte hittat nåt. Hoppas de har lila sand också.
Det finns en del rosa (och sött) i denna blogg http://obsessivecuteness.blogg.se/
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
Nu borde det vara lätt att hitta rosa saker denna rosa månad. Funderar på att skaffa mig en rosa rattmuff
Återgå till Intressanta intressen