Aspie Warcraft Officer behöver trivselförslag
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Aspie Warcraft Officer behöver trivselförslag
Hejsan.. Spanat och sett att ordet Warcraft har kommit upp en del i forumet.. Här är en till hihi..
Jo det är såhär att jag har spelat detta mmorpg spelet sen mitten på 2005.. Jag blev diagnostiserad för några månader sedan så det är på senaste tiden jag börjar som titta på min relation till spelet.. En grej är ju att det är en av mina "specialintressen", men också det med guild och relationen till vännerna där..
Huvudanledningen varför jag gör denna post är att jag har haft lite struligt med att hitta bra guild genom åren.. För ni som inte spelar och vill veta vad det är så är det materialistiskt sätt en chat med en grupp personer med gemensamt forum och kalender för att kunna träffas och döda monster och bossar, när man inte snackar in-game saker Mycket trevligt..
Jag är nu i ett guild som jag trivs jätte bra i, tyvärr så har majoriteten av vänner man spenderat mycket tid med gått vidare till andra guild.. Mycket vanligt nära sommartider.. Men det kom till kritan för några veckor sen att antingen lägga ner det eller ta tag i saken och ge annama för att det ska funka..
Jag tänker ställa upp som officer och jag har nämnt i samband med det att jag har ASD och att jag vill vara representant för spelare som är det med.. Jag har nämnt att fasta raid tider är viktigt, bättre upplägg på forumet så det är lättare att läsa upp viktiga saker.. Men jag vill inte vara egoistisk och lägga fram förslag som bara skulle passa mig..
Jag rekryterar inte iom detta inlägg lol, men om ni kunde påverka hur ett guild skulle se ut så att du trivs eller otrivs mindre - Hur vad varför??
Tack och hoppas på förslag
Jo det är såhär att jag har spelat detta mmorpg spelet sen mitten på 2005.. Jag blev diagnostiserad för några månader sedan så det är på senaste tiden jag börjar som titta på min relation till spelet.. En grej är ju att det är en av mina "specialintressen", men också det med guild och relationen till vännerna där..
Huvudanledningen varför jag gör denna post är att jag har haft lite struligt med att hitta bra guild genom åren.. För ni som inte spelar och vill veta vad det är så är det materialistiskt sätt en chat med en grupp personer med gemensamt forum och kalender för att kunna träffas och döda monster och bossar, när man inte snackar in-game saker Mycket trevligt..
Jag är nu i ett guild som jag trivs jätte bra i, tyvärr så har majoriteten av vänner man spenderat mycket tid med gått vidare till andra guild.. Mycket vanligt nära sommartider.. Men det kom till kritan för några veckor sen att antingen lägga ner det eller ta tag i saken och ge annama för att det ska funka..
Jag tänker ställa upp som officer och jag har nämnt i samband med det att jag har ASD och att jag vill vara representant för spelare som är det med.. Jag har nämnt att fasta raid tider är viktigt, bättre upplägg på forumet så det är lättare att läsa upp viktiga saker.. Men jag vill inte vara egoistisk och lägga fram förslag som bara skulle passa mig..
Jag rekryterar inte iom detta inlägg lol, men om ni kunde påverka hur ett guild skulle se ut så att du trivs eller otrivs mindre - Hur vad varför??
Tack och hoppas på förslag
Senast redigerad av coolika 2011-05-04 19:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Det jag tycker är viktigast är disciplin och lojalitet. Visst är det en bonus värd guld om medlemmarna är trevliga och seriösa (i den mening att de inte fjantar runt och har sig).
Disciplin - Signar de upp för en raid så skall de vara öppna för inbjudan i tid. De skall ha potions och reagents för sitt. Det skall inte vara en massa gnäll, tjafs och drama för lite purples.
Lojalitet - De skall stå upp för guildet, hjälpa och samarbeta. De skall inte gå bakom ryggen på varandra eller guildet. De skall vara villiga att offra sig för guildet, om de begär skall de också giva.
Haha lol. Jag låter som en evangelist.
Det är viktigt att lyssna på seriösa och konstruktiva förslag. Det kan vara bra att ha omröstning bland medlemmarna. De måste känna och tänka sig som en viktig del av guildet. Det är viktigt att ens officers är på samma bana som en själv, men man måste kunna se saker ur olika perspektiv.
Och nu skriver jag det här främst för ett mer seriöst spel.
Disciplin - Signar de upp för en raid så skall de vara öppna för inbjudan i tid. De skall ha potions och reagents för sitt. Det skall inte vara en massa gnäll, tjafs och drama för lite purples.
Lojalitet - De skall stå upp för guildet, hjälpa och samarbeta. De skall inte gå bakom ryggen på varandra eller guildet. De skall vara villiga att offra sig för guildet, om de begär skall de också giva.
Haha lol. Jag låter som en evangelist.
Det är viktigt att lyssna på seriösa och konstruktiva förslag. Det kan vara bra att ha omröstning bland medlemmarna. De måste känna och tänka sig som en viktig del av guildet. Det är viktigt att ens officers är på samma bana som en själv, men man måste kunna se saker ur olika perspektiv.
Och nu skriver jag det här främst för ett mer seriöst spel.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 19:34:09, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag spelar med. Är "veteran" status i min guild, dvs. över officer. Det jag finner i kontrast mot mitt eget sätt att spela är att andra verkar ta det lugnare än vad man själv gör. Jag brukar ofta bli irriterad över när dom andra inte tar dels "lootprio" regler seriöst samt om dom inte skriver in sig på afk forumet när dom inte kan komma på en raid. Jag har dock blivit tillsagd att ta det lugnare med mitt temperament, eller mer allvarlighet, i spelandet. Klarar dock inte av när raidmedlemmar har druckit och är fulla under en raid eller när dom inte presterar då jag själv kan se innan vad det är som dom kommer göra fel.
Senast redigerad av Immelmann 2011-05-04 19:34:09, redigerad totalt 1 gång.
Sådant är drygt. Som sagt. Disciplin.
- earlydayminer
Sådant är drygt. Som sagt. Disciplin, där är väl kanske vi Aspergare i särklass överlägsna.
- earlydayminer
Re: Aspie Warcraft Officer behöver trivsel förslag
Tvärt om för mig. Jag föredrar en avslappnad stämning utan så stora krav. Det jag vill ha är regelbundna tider och logisk turordning om för många är online. Med det är inte så viktigt så länge gillesmedlemmar inte försöker charma in sig för att få bli med på en räd och sedan spammar chatten med vilka saker dom vill ha, som om dom var rädda att bli bortglömda när krigsbytet delas ut.
Med det sagt så har jag inget emot dom som vill ta spel lite mer seriöst. (Om det är ett medvetet val)
Jag tvivlar på att dom som inte spelar bryr sig.
Med det sagt så har jag inget emot dom som vill ta spel lite mer seriöst. (Om det är ett medvetet val)
coolika skrev:För ni som inte spelar
Jag tvivlar på att dom som inte spelar bryr sig.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor