Gilla dig med eller utan AS-kunskap?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vill du att folk som gillar dig ska göra det

oavsett kunskap om AS?
26
70%
(delvis) tack vare kunskap om AS?
4
11%
trots kunskap om AS?
5
14%
Annat? Berätta gärna!
2
5%
 
Antal röster : 37

Inläggav regnif » 2009-05-16 16:21:52

barracuber skrev:Pointblank, jag håller med om vartenda ord du skriver, både fösta o andra inlägget. När jag skrev "acceptera och hjälpa" menade jag acceptera verkligheten som den är - t ex en person är cp-skadad eller har en aggressiv läggning - inte att acceptera allt som de personerna gör. Om den cp-skadade t ex börjar simma rätt ut i havet tittar man ju inte bara på. Åtminstone inte om man befinner sig på en öde ö. Liksom ifall den aggressive börjar döda alla djur så klart man måste försöka stoppa honom. Det är ju dessutom ren självbevarelsedrift.
Med "hjälpa" menade jag "om man hjälper andra hjälper man sig själv". Ingen klarar sig helt själv, no man is an island.
Men du har helt rätt i att man inte ska acceptera vad för beteende som helst. Exemplet med öde ön är lite extremt men jag skulle önska att fler tänkte i sådana banor. På en öde ö går det inte att ignorera varann, man kan inte bara gå undan, vilket är så lätt att göra i vanliga fall. Gillar man inte en viss person kan man bara ignorera denne. Undra på att det finns så mycket ensamhet, inte minst i Sverige. Jag tycker nästan att hela jordklotet är en metafor för en öde ö.
Det blev lite svamligt på slutet, sorry.


Nä, jag håller med. Jag mår själv inte bra av en sådan miljö. Slitande.
Svammel is ofta the thing ;)
Inte alltid för det.


*Jag vill inte sluta vara känslomänniska. skulle det ju stå.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav pointblank » 2009-05-16 19:27:32

Altus; Ha, ha bara att börja skriva nu då! :wink: (Fast egentligen tänker jag smita iväg och sätta mig framför tv:n med min nybakade rabarberpaj, men säg ingenting...)

regnif; Japp, den smileysen säger väl en hel del om hur vi människor är. Det är sällan något är svart eller vitt, antingen eller, oftare både ock. Gråskalan regerar för det mesta!

barracuber; Ja, du har rätt. Både i att acceptera verkligheten som den är, och så gott det går försöka att hjälpa varandra och bry oss om andra. Tycker inte du svamlar. Däremot kan det vara svårt i praktiken emellanåt att ha så där mycket tålamod som man egentligen skulle önska med personer man inte gillar. Då blir det nog ibland att jag undviker vissa fast jag vet att de är väldigt ensamma. Kanske är det viktigaste att vi åtminstone försöker, även om vi inte alltid lyckas i våra föresatser?
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 1 gång.
pointblank
 
Inlägg: 1116
Anslöt: 2006-11-12
Ort: NV Skåne

Inläggav jonsch » 2009-05-16 19:45:33

aliasFrollo skrev:Är jag röstberättigad?
Njaej men skriv skriv väldigt gärna hur du tänker!

pointblank m.fl., barracuber har tolkat mig helt rätt. Finns det f.ö. något bättre än när någon förstår ens idé och utvecklar den med sådant man inte tänkt själv? Det är det väl fler som gjort här men ’cuber får bonus för att ha förklarat hur jag menade. :)

barracuber skrev:
oxymoronen Erik skrev:
sugrövmanövern skrev:Så jag vet inte, jag kräver ingen extra acceptans för att jag är ett mongo. Ser hellre att folk säger att de inte gillar mig än att de låtsas för att verka godhjärtade.

Instämmer! Sånt blir bara så jävla patetiskt och gör en både förbannad och ledsen då det falska smickret genomskådas.

Fast jag tror inte jonsch vill ha eller pratade om falskt smicker. Utan om äkta medmänsklighet.

Rätt igen!



Sen nåt jag inte fattar. Alla får väldigt gärna läsa!
a-mamma hamnar i skottgluggen bara för att hon citerade ett inlägg men inte mitt svar på det.

alfapetsmamma skrev:Om nån gillar mig så bryr jag mig inte om deras kunskap om AS eller deras förståelse av de drag jag har som kan associeras till bokstäver. Jag är jag och ska jag gillas så är det hela paketet man gillar mer än ogillar. Det handlar mer om öppenhet och förhållningssätt till världen och mänskligheten allmänt än om acceptans för bokstavsrelaterade drag.
Fint men
(Alien, ursäkta att jag nu (nedan) blandar in dig, jag tycker vi är rätt överens om hur vi tänker men alfapetsmamma citerade dig. Jag har kortat citatet rejält.)

Alfapetsmamma! Trots att du skriver som ovan, så tyckte du att det här ingick i ett strålande inlägg (i tråden denna har sitt upphov i):

Alien skrev:... Sen tror jag förstås att partnern skulle ha glädje av kunskap om sitt eget ev funktionshinder också. Då förstår man både sig själv och andra bättre. I stället för att tro att partnern är onormalt krävande och man själv "normal".

Så istället vill man ha "kunskapen" att man själv är...? Och därmed ger man också partnern kunskapen att man själv är ...
Och man accepterar allmänhetens åsidosättande av en själv och andra med samma diagnos, när allmänheten förklarar det med att man är...

Och varje gång någon etablerad eller mäktig i samhället trampar ner nån som inte är etablerad eller mäktig, så blir du svarslös om det förklaras med att den nedtrampade är... ?

/ J
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav jonsch » 2009-05-16 19:47:45

pointblank skrev:svårt i praktiken emellanåt att ha så där mycket tålamod som man egentligen skulle önska med personer man inte gillar. Då blir det nog ibland att jag undviker vissa fast jag vet att de är väldigt ensamma. Kanske är det viktigaste att vi åtminstone försöker, även om vi inte alltid lyckas i våra föresatser?

Känner igen det, tänka sig och tänker likadant.
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav oxymoronen Erik » 2009-05-16 20:04:23

barracuber skrev:
oxymoronen Erik skrev:
sugrövmanövern skrev:
Så jag vet inte, jag kräver ingen extra acceptans för att jag är ett mongo. Ser hellre att folk säger att de inte gillar mig än att de låtsas för att verka godhjärtade.


Instämmer! Sånt blir bara så jävla patetiskt och gör en både förbanna
och ledsen då det falska smickret genomskådas.

Tackar så mycket för svaret och länkarna Manövern!
/Erik


Fast jag tror inte jonsch vill ha eller pratade om falskt smicker. Utan om äkta medmänsklighet.


Sann medmänsklighet ,en uppriktigt menad komplimang är absolut bra och trevligt Barracuber! Det jag menade var att det är för mig lika bra att någon är öppet otrevlig/fienlig , så jag s.a.s "vet var jag har dem".
(Jag tolkade det så att det var det Manövern avsåg med).

Trots att sådant bemötande naturligtvis både kan göra mig arg och
ledsen, och inte minst förvånad, särskilt då jag försökt
behandla personen på ett hyggligt eller iaf neutralt sätt.

Något jag avskyr är om någon kommer med meningslösa "snällheter",
som vid närmare granskning visar sig vara ironi, eller en nedlåtande "klapp på huvudet", trots att personen egentligen tycker att man
är ett mongo, "störd" osv.

Trots att min tolknings och mentaliseringsförmåga nog brister i en
del,så är den i regel tillräckligt god för att avgöra då
någon verkligen menar det han/hon säger

Sutligen är jag förstås som de flesta aandra , har jag sovit lite, mår
psykiskt dåligt och allmänt livstrött ökar ju risken för att
jag faktiskt missförstår och missförstås.

/Erik
Senast redigerad av oxymoronen Erik 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 1 gång.
oxymoronen Erik
 
Inlägg: 564
Anslöt: 2008-11-29
Ort: Västerbotten

Inläggav Isabell » 2009-05-16 20:18:20

Jag är naiv och vill att alla ska gilla mig.
Med diagnos.

Jag vill bli omtyckt för den jag är.
Jag är lika funktionshindrad som en rullstolsburen.
Om jag inte talar om mitt funktionshinder syns det inte.
Därför talar jag om det. Folk behandlar mig då med
arrogans, skepsis eller löje.

Som om jag vore en clown, lögnare, hycklare.
Jag har fått förklarat för mig av en psykolog vad
hypokondri betyder. Hon borde fått bakläxa
på psykiska funktionshinder. Tycker jag.

Ni ser trotset. Resonemanget jag vill bli gillad av alla
leder till: jag har as, acceptera mig.
Resultatet blir det motsatta.

Jag har fått förtur till en utredning om as och ADHD.
Vad händer om jag inte har dessa funktionshinder?
Kan jag gilla mig själv då? Leva med mig själv?

Utan diagnosen förlorar jag all min identitet.
Tragiskt? Patetiskt?

Jag kan inte annat än säga sanningen.
Vi får väl se om jag är en hypokondriker som
felaktigt tror att jag är autistisk.

Kort: Jag vill bli gillad som aspergare,
även om jag inte är det enligt andra.
Det fanns inte med som svarsalternativ.
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 2 gånger.
Isabell
 
Inlägg: 2000
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Wherever I lay my hat...

Inläggav jonsch » 2009-05-16 20:19:33

oxymoronen Erik skrev:
barracuber skrev:Fast jag tror inte jonsch vill ha eller pratade om falskt smicker. Utan om äkta medmänsklighet.

Sann medmänsklighet ,en uppriktigt menad komplimang är absolut bra och trevligt Barracuber! Det jag menade var att det är för mig lika bra att någon är öppet otrevlig/fienlig , så jag s.a.s "vet var jag har dem".
(Jag tolkade det så att det var det Manövern avsåg med).

Jo sucre menade nog också så men riktigt solklart var det inte. Men nu är det solklart från dig Erik - och nu vet jag hur jag tänker tolka nåt sånt från dig nästa gång. Personkunskap är bra att ha. Såvitt man fortsätter tvivla över sina tolkningar. Läge för mitt favoritcitat igen, tror jag:

Tage Danielsson skrev:Utan tvivel är man inte riktigt klok
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav barracuber » 2009-05-16 20:24:07

tahlia skrev:Om människor koncentrerade sig mer på att vara sig själva och mindre på att klä ut sig, äga prylar eller tycka som alla andra för att bli omtyckta skulle säkerligen alla må mycket bättre.


Idealiskt sett, ja. Men många av alla dessa människor som befolkar denna jord, känner tydligen inte sig själva s.a.s. - de vet inte vem de är. Därför identifierar de sig - som man brukar säga - med gänget, klassen, arbetslaget, väninnorna, polarna, laget, staden, länet, landsändan, landet, världsdelen osv osv. De liksom tyr sig som småbarn till nånting som känns tryggt. Utan dessa konstellationer vet de inte vart de hör hemma liksom.

Du fick mig att få upp ögonen för ett grundläggande problem för mänskligheten.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 2 gånger.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav jonsch » 2009-05-16 20:26:07

Isabell skrev:Kort: Jag vill bli gillad som aspergare,
även om jag inte är det enligt andra.
Det fanns inte med som svarsalternativ.

Nej. För jag tror bara att det leder till just sådant som du blir utsatt för. Jag tycker att det verkar helt logiskt att det blir så. Så önskar faktiskt, innerligt, att du ville bli gillad som Isabell.

/ J
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav Ganesh » 2009-05-16 21:11:05

Men om jag tycker att det ska vara irrelevant ifall jag har AS eller inte då? Hur ska jag rösta då?
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav alfapetsmamma » 2009-05-16 23:48:32

jonsch skrev:
Alien skrev:... Sen tror jag förstås att partnern skulle ha glädje av kunskap om sitt eget ev funktionshinder också. Då förstår man både sig själv och andra bättre. I stället för att tro att partnern är onormalt krävande och man själv "normal".

Så istället vill man ha "kunskapen" att man själv är...? Och därmed ger man också partnern kunskapen att man själv är ...
Och man accepterar allmänhetens åsidosättande av en själv och andra med samma diagnos, när allmänheten förklarar det med att man är...

Och varje gång någon etablerad eller mäktig i samhället trampar ner nån som inte är etablerad eller mäktig, så blir du svarslös om det förklaras med att den nedtrampade är... ?

/ J


Normal och onormal är inte så intressant för mig, om det är det du syftar på.

Jag tänker på det som majoritetsgrupp-mässig eller minoritetsgruppsmässig, eller mer eller mindre neurotypisk (med allt det kan innebära av psykiska sjukdomar och störningar, som också kan vara såååå väldigt lika aspighet emellanåt...) eller mer eller mindre neuroatypisk och så vidare.

Men eftersom jag inte ser mig som abnorm lika lite som jag ser mina ungar som abnorma så skiter jag i vilket, för andras normalitet definierar inte mig eller oss.

När jag citerade eller applåderade Alien så var det inte på detaljnivå, jag bara gillade och respekterade hennes resonemang på det hela taget.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 19:30:41, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav jonsch » 2009-05-16 23:53:33

Isabell, precis som Liebert varnade för så händer det datatekniska konstigheter här för tillfället, exempelvis så försvann ett inlägg till dig som korrigerade det märkliga första jag svarade dig med.

Ganesh, du ska ju rösta "oavsett" i så fall. Vad är det som gör det oklart för dig hur du ska rösta?
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav jonsch » 2009-05-16 23:59:31

alfapetsmamma skrev:
jonsch skrev:[en massa vasst, med alfapetsmamma i siktet]

När jag citerade eller applåderade Alien så var det inte på detaljnivå, jag bara gillade och respekterade hennes resonemang på det hela taget.

Okej. Men du gav mig en stickreplik ändå, så tack. :wink:

Hoppas jag inte sårade dig ihållande med påhoppet?

/ J
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
jonsch
 
Inlägg: 4895
Anslöt: 2006-10-12
Ort: Hilbertrummet

Inläggav regnif » 2009-05-17 0:05:04

Isabell skrev:Jag är naiv och vill att alla ska gilla mig.
Med diagnos.

Jag vill bli omtyckt för den jag är.
Jag är lika funktionshindrad som en rullstolsburen.
Om jag inte talar om mitt funktionshinder syns det inte.
Därför talar jag om det. Folk behandlar mig då med
arrogans, skepsis eller löje.

Som om jag vore en clown, lögnare, hycklare.
Jag har fått förklarat för mig av en psykolog vad
hypokondri betyder. Hon borde fått bakläxa
på psykiska funktionshinder. Tycker jag.

Ni ser trotset. Resonemanget jag vill bli gillad av alla
leder till: jag har as, acceptera mig.
Resultatet blir det motsatta.

Jag har fått förtur till en utredning om as och ADHD.
Vad händer om jag inte har dessa funktionshinder?
Kan jag gilla mig själv då? Leva med mig själv?

Utan diagnosen förlorar jag all min identitet.
Tragiskt? Patetiskt?

Jag kan inte annat än säga sanningen.
Vi får väl se om jag är en hypokondriker som
felaktigt tror att jag är autistisk.

Kort: Jag vill bli gillad som aspergare,
även om jag inte är det enligt andra.
Det fanns inte med som svarsalternativ.



Liknande erfarenheter. Och jag skulle nog ha svarat lika. Fast samtidigt så är det ju bara ett namn, så man kan se det som att det inte heter nånting speciellt heller. Men det är lite intressant att se, när man väl nämner vad man har, hur blir reaktionerna då?
Blir man behandlad som en av dem, eller något utanför som "inte behövs här, var kom du ifrån?".
Vet det där med identiteten. Tänk bara att du är den du är, det har bara ett visst namn :)
Sedan så fastnar man lätt vid namn också. Som att man "vill ha" den och den diagnosen som jag har gjort då...men denna stämmer såklart mest in på mig.
Jag skämtar ju om det jag har men det kan andra med göra, bara de inte verkligen Tycker att man är en idiot på riktigt. Det är riktigt tragiskt.
Att syndabocka folk. Istället för att låta alla ta del. Det är så riktigt rättvist att man undrar..
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-05-17 11:43:46

För mig spelar det ingen större roll vad folk bär på för diagnoser.

Däremot är det nog lättare för dem som har olika hangups kring ett visst beteende att få en mjukare syn det om man har diagnosargumentet att tillgå.

Däremot så måste det ju vara ett jäkla pris att betala om man för att få förståelse i vissa avseenden måste stå ut med att bli förklenad i andra.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav treeman » 2009-05-17 11:47:09

"trots kunskap om AS"

Jag kommer berätta att jag har "AS" förr eller senare. Och vad det är. AS formar i stora drag vem jag är. Och varför jag beter mig som jag gör.

Många "normala" ryggar tillbaka om de får veta den andra inte är "normal".

Och jag är F*N inte normal hehe. Me hate normality. It's boring.
:D
Senast redigerad av treeman 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Inläggav Zombie » 2009-05-17 14:37:18

Bjäbbmonstret skrev:För mig spelar det ingen större roll vad folk bär på för diagnoser.

Däremot är det nog lättare för dem som har olika hangups kring ett visst beteende att få en mjukare syn det om man har diagnosargumentet att tillgå.

Däremot så måste det ju vara ett jäkla pris att betala om man för att få förståelse i vissa avseenden måste stå ut med att bli förklenad i andra.

Bra sammanfattning för min del.

Inklusive det sista, tyvärr: förklenad får man bara räkna med att bli.
Många gör det ju också utan att veta eller vilja veta om det.

Och naturligtvis att det är en fråga om att "majoriteten har rätt", som alfapetsmamma var inne på. Socialt rätt - ett moraliskt fel som man tvingas anpassa sig till.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav alfapetsmamma » 2009-05-17 16:52:57

jonsch skrev:
alfapetsmamma skrev:
jonsch skrev:[en massa vasst, med alfapetsmamma i siktet]

När jag citerade eller applåderade Alien så var det inte på detaljnivå, jag bara gillade och respekterade hennes resonemang på det hela taget.

Okej. Men du gav mig en stickreplik ändå, så tack. :wink:

Hoppas jag inte sårade dig ihållande med påhoppet?

/ J


Nej då, ingen fara. Det enda som störde mig var hur man kan låta bli att förstå att vi har rätt... ;) Jag tror nog vi skulle vara mer överens, eller varse om att vi är mer överens om det gick att prata istället. Så här blir det så yxigt. Jag orkar iaf inte förklara mer ingående hur jag menar... Och så antar jag att den jag tycker förklarar en del bra menar som jag, men så behöver det ju absolut inte vara.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav regnif » 2009-05-17 20:32:47

treeman skrev:"trots kunskap om AS"

Jag kommer berätta att jag har "AS" förr eller senare. Och vad det är. AS formar i stora drag vem jag är. Och varför jag beter mig som jag gör.

Många "normala" ryggar tillbaka om de får veta den andra inte är "normal".

Och jag är F*N inte normal hehe. Me hate normality. It's boring.
:D


Hehehe :D
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav AkiraChan » 2009-05-17 21:24:50

Jag håller på och överväger på ifall jag ska berätta för hela min klass att jag har AS (jag går i gymnasiet). Men är rädd för att dom bara ska vara jobbiga. Dom är väll trevliga mot mig och så men jag är rädd att om jag skulle säga att jag har AS skulle bara nån sen säga att jag bara vill ha uppmärksamhet (ja, det är jättebarnsligt men så är det) och jag orkar inte med det. men samtidigt är det inte säkert att det blir så.
Senast redigerad av AkiraChan 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
AkiraChan
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2009-05-17

Inläggav regnif » 2009-05-18 19:24:35

Man kan inte ge förståelse om man inte först ger uppmärksamhet. Man kan inte ge förståelse genom att ignorera folk hela tiden. Så jag undrar vad de skulle klaga på själva då.
Dags för folk också att öppna ögonen.
Det är lika mycket deras grej, med förståelsen.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav AkiraChan » 2009-05-18 20:54:22

Men typ alla är för upptagna med deras egna problem för att bry sig om andra. Jag har försökt prata med några i klassen om att jag har as, men dom reagerar med att det är ju fler som har as, det är bara att leva med. ändå klagar dom på saker som beror på att jag har svårt med det. gaah. människor är jobbiga -___-
Senast redigerad av AkiraChan 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
AkiraChan
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2009-05-17

Inläggav barracuber » 2009-05-18 21:15:06

AkiraChan skrev:Men typ alla är för upptagna med deras egna problem för att bry sig om andra. Jag har försökt prata med några i klassen om att jag har as, men dom reagerar med att det är ju fler som har as, det är bara att leva med. ändå klagar dom på saker som beror på att jag har svårt med det. gaah. människor är jobbiga -___-


Jobbiga ja. Det är för att vi tycker de är ologiska. För att de är ologiska men inte inser det själva (dvs de tänker inte logiskt för deras känslor tar överhanden). Vi inser att de är logiska för att vi tänker logiskt = vi har kontroll på våra känslor.

Jag är inte emot känslor - utan känslor kan man inte tänka alls - men om de tar överhanden blir det fel.....

Låter snart som Mr Spock...... :roll: :wink:



Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav AkiraChan » 2009-05-18 21:35:43

joo. jag vet ^^;; Jag försöker förstå hur om tänker >__> men det är inte logiskt alls. Min logik är såpass dominerande över min känslor att jag med logik kan avgöra ifall jag är kär i nån även när jag är nästan helt apatisk XD

Klart man älskar Spock<3<3
star trek<3<3 Jag håller på att kolla igenom hela tng ^^
Senast redigerad av AkiraChan 2011-05-04 19:30:46, redigerad totalt 1 gång.
AkiraChan
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2009-05-17

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in