För att be om hjälp måste man kunna tala först

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Redaktören » 2009-05-14 18:00:05

trollhare skrev:Efter drygt ett halvårs tjatande fick jag till slut en samtalskontakt på psyk. Efter nästan ett år med regelbundna träffar med denna känner jag att jag haft det första samtalet som faktiskt gett mig något. Jippie.

Jag har svårt att göra mig förstådd och att förstå andra, som ett resultat av min Asperger. Det har jag lyckats förmedla förut, redan någon gång i vintras eller så. Idag lyckades jag med konststycket att förklara att det är det jag skulle vilja ha hjälp med: Att lära mig att tolka andra människors beteenden, och lära mig hur jag själv ska göra för att få människor att förstå vad jag vill få sagt. Jag tycker att jag har sagt samma sak i ett och ett halvt år, men den här gången gick det tydligen fram. Tror jag, åtminstone.
...

Läs mer...
Senast redigerad av Redaktören 2011-05-04 19:30:20, redigerad totalt 1 gång.
Redaktören

Anslöt: 2009-04-13

Inläggav barracuber » 2009-05-16 6:17:49

Det där kan jag känna igen själv från perioder av mitt liv....jag minns att jag själv ibland var väldigt oklar och oredig när jag försökte uttrycka vad jag egentligen tyckte. Möttes av många frågande blickar.

Fast i mitt fall har jag sett de perioderna som just perioder som har gått över för mig. Idag är jag en ganska tydlig och eftertänktsam person - om jag befinner mig i lugna harmoniska situationer vill säga. Jag skulle inte säga att min stresskänslighet är borta - långt därifrån. I stressiga situationer slutar jag helt enkelt fungera. Man kanske skulle kunna kalla det för "shutdown" eller "meltdown".
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in