Nostalgiklipp från SVT
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Nostalgiklipp från SVT
Gå in på http://www.youtube.com/ och leta upp användaren erikbe99.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Tack för tipset. En del höjdare där, gamla barnprogram man såg när man var liten. Beppes Gonattstund och Boktipset minns jag starkt.
Har ju Vilse i Pannkakan på DVD, är nog det första barnprogramet jag minns. Tror jag var 3-4 år då. Jag var lite rädd för Stafen Westerberg och programet...
Har ju Vilse i Pannkakan på DVD, är nog det första barnprogramet jag minns. Tror jag var 3-4 år då. Jag var lite rädd för Stafen Westerberg och programet...
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
KROPPEN!
Coola klipp!
Coola klipp!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Senast redigerad av junkandshit 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
- junkandshit
- Anslöt: 2007-09-05
Jag gillade Professorn Balthazar när jag var liten. Den var inte så skrikig som många andra tecknade serier kan vara. Lågmäld, behaglig, färggrann och charmigt LSD-ig.
Edit: Visserligen inte någon svt-produktion, men den visades en hel del, fan, vad efterbliven jag är som aldrig kan koppla rätt. Jaja nu är det gjort i alla fall.
Edit: Visserligen inte någon svt-produktion, men den visades en hel del, fan, vad efterbliven jag är som aldrig kan koppla rätt. Jaja nu är det gjort i alla fall.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 2 gånger.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Barnprogram a la 60-talet i Finland.
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=6&ag=85&t=&a=4640
Det här är nostalgi för mig. Barnprogram som visades i Finland 1968 om en kille som hittar en robot i sin garderob och som kommer på sen att han kan använda roboten till allt tråkigt som att gå i skolan tex med roliga förvecklingar sen. Tilltalar mkt min autistiska sida att vara som en maskin i världen:)
Finska tv arkivet visar 2 klipp, det första där Jyrki träffar Rops för första gången och sedan ett där en 'cool kille' lär Rops att röka bla:P
Såg serien när jag var 4 år gammal och har gillat den sedan dess.... Enjoy!:)
Det här är nostalgi för mig. Barnprogram som visades i Finland 1968 om en kille som hittar en robot i sin garderob och som kommer på sen att han kan använda roboten till allt tråkigt som att gå i skolan tex med roliga förvecklingar sen. Tilltalar mkt min autistiska sida att vara som en maskin i världen:)
Finska tv arkivet visar 2 klipp, det första där Jyrki träffar Rops för första gången och sedan ett där en 'cool kille' lär Rops att röka bla:P
Såg serien när jag var 4 år gammal och har gillat den sedan dess.... Enjoy!:)
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
sugrövmanövern skrev:Edit: Visserligen inte någon svt-produktion, men den visades en hel del, fan, vad efterbliven jag är som aldrig kan koppla rätt. Jaja nu är det gjort i alla fall.
Äh, professor Balthazar var ju en klar favorit, så han platsar. Innan jag bytte till det muppiga trollet hade jag the one and only some avatar.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
Jag var litet rädd för den där Balthazars värld och maskiner - men fascinerad för det var ju maskiner. Det verkade så farligt, vd som helst kunde hända, man kunde trilla ner och kokas levande i en vulkan och jg vet inte allt.
Skräckfylld nostalgitripp. Tack för den, sucre!
Skräckfylld nostalgitripp. Tack för den, sucre!
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
Riksorganet var en satirserie på 90-talet som innehöll dockor föreställande politiker, nog ganska unik produktion i Sverige.
http://www.youtube.com/watch?v=2XRg_eCtZNw
http://www.youtube.com/watch?v=2XRg_eCtZNw
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
Haha, Riksorganet, så det var så den hette, har undrat vad tusan serien hette. Mys mys mys mys med Maggan minns jag att det var i något avsnitt, Winberg som typ vattnade blommor eller nåt, hade egen show.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Man tackar för Riksorganet! Lyteskomik funkar alltid...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Perssoneran var onekligen en guldålder för satiren. Ett bättre parodiobjekt än Göran Persson kan man väl inte få?
Det är väl ändå rätt talande att satirikerna på SR fortsatte med Persson-imitationer även efter hans avgång.
Jag tror inte dagens politiker som Reinfeldt (finns det nåt att parodiera med honom?), Borg och Hägglund skulle bli lika underhållande som Anders Björk, Olof Johansson och Gudrun.
Det är väl ändå rätt talande att satirikerna på SR fortsatte med Persson-imitationer även efter hans avgång.
Jag tror inte dagens politiker som Reinfeldt (finns det nåt att parodiera med honom?), Borg och Hägglund skulle bli lika underhållande som Anders Björk, Olof Johansson och Gudrun.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren skrev:Jag tror inte dagens politiker som Reinfeldt (finns det nåt att parodiera med honom?), Borg och Hägglund skulle bli lika underhållande som Anders Björk, Olof Johansson och Gudrun.
För att inte tala om Bohman, Palme och CH Hermansson...
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 11:38:07, redigerad totalt 1 gång.