Tandborstningsproblem
34 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
MsTibbs skrev:
Gör det ont? Jag undvek det pga att jag var rädd för att spy om de skulle dra ut dem, jag får sånna tom av när de bara skall ta röntgen. Kan man få bli nedsövd eller nått?
Jag brukar vara svårbedövad men när det gällde utdragning av visdomständerna så var det inget problem varken med smärta eller klökningar. Det gjorde inte ont men det var lite jobbigt ändå eftersom jag hade stora tandrötter, så dom fick hålla på litegranna och slita och dra. Minns att dom delade någon tand med en liten såg (vilket var helt smärtfritt). Men det var skönt att slippa dessa tänder som mest var till besvär. Om nedsövning vet jag inget.
edit: minns iofs inte om jag klöktes något, men det upplevdes iaf inte som något större problem för då skulle jag kommit ihåg det.
Senast redigerad av Micke 2011-05-04 19:19:17, redigerad totalt 1 gång.
Om det är jobbigt eller inte att dra ut visdomständerna berodde enligt mina tandläkare på hur djupa rötter de har och det är tydligen individuellt och inget man kan veta på förhand.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 19:19:17, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Skummet brukar ge mig kväljningar. Undviker även att borsta tungan. Använder tungskrapa istället.
Senast redigerad av junkandshit 2011-05-04 19:19:17, redigerad totalt 1 gång.
- junkandshit
- Anslöt: 2007-09-05
Jag får det av hårda saker på tungan men jag har blivit av med hälften av det sedan jag började äta medicin för några år sedan.
Hade ursvårt o svälja medicin innan och det tog nog ett år innan det var hyffsat "enkelt".
Och så säger en massa folk "näe de e inte farligt, det är bara o svälja, jo så säger de om blodprov också men de gör ont likförbannat på mig".
Hade ursvårt o svälja medicin innan och det tog nog ett år innan det var hyffsat "enkelt".
Och så säger en massa folk "näe de e inte farligt, det är bara o svälja, jo så säger de om blodprov också men de gör ont likförbannat på mig".
Senast redigerad av nano 2011-05-04 19:19:17, redigerad totalt 1 gång.
Jag får liknande känslor då jag tuggar på tandborsten.
Senast redigerad av Hostmedicin 2011-05-04 19:19:17, redigerad totalt 1 gång.
- Hostmedicin
- Får inte posta
- Anslöt: 2009-04-24
Förmodligen är det inte så farligt, samma med munskölj tror jag. Men jag brukar inte dricka varken tandkrämsludder eller munskölj, jag spottar ut, men sköljer inte mun med vatten efteråt; fluor från tandkrämen tror jag är bra i längden också.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 19:19:17, redigerad totalt 1 gång.
Men är det inte gifter typ som gör den där frächa andedräkten eller är jag fel ute nu?
Jag försöker typ mekaniskt borsta och skölja bort sakerna som hamnar imellan tänderna och dricka vatten som jag försiktigt silar mellan tänderna lite efter maten (inte något stort munsköljningsevent vid bordet men så att det inte ligger syror kvar är tanken).
Tänker jag tokigt nu?
Jag försöker typ mekaniskt borsta och skölja bort sakerna som hamnar imellan tänderna och dricka vatten som jag försiktigt silar mellan tänderna lite efter maten (inte något stort munsköljningsevent vid bordet men så att det inte ligger syror kvar är tanken).
Tänker jag tokigt nu?
Återgå till Att leva som Aspergare