Dejtingsajt (som passar) för "aspies"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Parvlon » 2009-04-27 21:13:41

KrigarSjäl skrev:Ytan är inte så bara...
klart det är bara. Det är väl ingen normal~intelligent som vill ha ett förhållande med en supermodell med noll hjärnceller, om det inte är pengar inblandat? enstaka kn~ll räknas inte, eftersom det bara är ytliga personer som primärt är intresserade av dem.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 19:06:33, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Milyc » 2009-04-27 21:34:22

Parvlon skrev:
klart det är bara. Det är väl ingen normal~intelligent som vill ha ett förhållande med en supermodell med noll hjärnceller, om det inte är pengar inblandat?

Nej, men det torde vara minst lika ovanligt att vara helt utan utseendemässiga krav. "Ytan" är en komponent som måste stämma någorlunda, men givetvis inte den enda.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 19:06:33, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv

Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Parvlon » 2009-04-27 21:57:59

Jo, om du tror att utsidan på något sätt reflekterar vad som finns inuti så är det väl en faktor att räkna med, men hur mycket är den värd i längden?
Parvlon
Inaktiv

Inläggav alfapetsmamma » 2009-04-27 22:08:19

rdos skrev:Jag tror ju dessutom att även om en och annan naiv aspergerkille skulle bli lurad av en ryska, så skulle det väl inte vara hela världen? De flesta är ju inte rika, så om de inte är riktigt korkade och lånar upp pengar för att kunna behaga en ryska, så lär det ju inte vara så stort problem. De blir ju dessutom kanske några erfarenheter rikare. 8)

Undrar dessutom varför det ska bli sådana här diskussioner bara för att tjejerna kommer ifrån Ryssland? Om de skulle kommit ifrån arabvärlden eller Afrika skulle man antagligen inte varit lika ifrågasättande. :evil:

Håller inte med. Gold diggers och lycksökerskor, toy boys, gigolos, prostitution i ren eller förklädd form, köpt "kärlek" och slikt är lika illa/sorgligt oavsett ursprung, färg och konsistens på de inblandade, tycker iaf jag.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 19:06:33, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma

Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Milyc » 2009-04-27 22:31:14

Parvlon skrev:Jo, om du tror att utsidan på något sätt reflekterar vad som finns inuti så är det väl en faktor att räkna med, men hur mycket är den värd i längden?

Det jag menar är snarare att det för de allra flesta inte går att attraheras sexuellt av någon vars utseende ligger tillräckligt långt ifrån ens utseendemässiga preferenser.

Om det enda man uppskattar hos personen är utseendet lär den relationen knappast hålla på lång sikt men om "insidan" stämmer alldeles utmärkt men "utsidan" inte alls kan det bli en jättefin vänskap, men någon tillfredställande sexuell relation blir det ingenting av, varken på kort eller lång sikt.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 19:06:33, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv

Inläggav MsTibbs » 2009-04-27 22:58:21

Dejtingsajter är läbbiga. Inget för äkta kärlek. Postorder vet man inte vad man får på, det kan skära sig helt.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 19:06:33, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav Parvlon » 2009-04-27 23:11:22

Milyc, din åsikt verkar mer handla om vad du tror att andra tror, än vad du själv tycker. Jag tror inte att utseende preferenser spelar roll i det stora hela (antalet barn oinkluderat) , men det kan så klart vara ett 'problem' från min sida.
Parvlon
Inaktiv

Inläggav Milyc » 2009-04-27 23:19:46

MsTibbs skrev:Dejtingsajter är läbbiga. Inget för äkta kärlek. Postorder vet man inte vad man får på, det kan skära sig helt.

Det gäller väl på sätt och vis allt kontaktsökande bland folk man inte känner sedan förut, framför allt om man är en aspergare som inte kan läsa av människors ickeverbala signaler.

Det jag kan tycka känns obekvämt med dejtingsajter och kontaktannonser mm är att det från allra första början måste handla om att försöka bli ihop om man visar intresse av kontakt med någon. Man kan liksom inte söka kontakt med någon för att se om man kan bli kompisar och sedan förutsättningslöst se vart detta leder, utan blir från första början bedömd som potentiell älskare/äkta man.

Jag tycker det säger sig själv att det inte blir mycket "insidan som räknas" då.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 19:06:37, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv

Inläggav Milyc » 2009-04-27 23:32:34

Parvlon skrev:Milyc, din åsikt verkar mer handla om vad du tror att andra tror, än vad du själv tycker..

Jag förstår faktsikt inte riktigt vad du menar här.

Parvlon skrev:Jag tror inte att utseende preferenser spelar roll i det stora hela (antalet barn oinkluderat) , men det kan så klart vara ett 'problem' från min sida.

Mina utseendemässiga preferenser gör exempelvis att män, åldrade kvinnor och alla med vad jag personligen upplever som lika oattraktivt utseende är uteslutna som partnermaterial för mig. Gör jag fel i att anta att de flesta andra också har sina personliga gränser av motsvarande karaktär?
Milyc
Inaktiv

Inläggav Parvlon » 2009-04-28 0:09:41

ja, jag trodde för en stund att du syftade på preferenser gällandes hår,hudfärg,längd och annat skit som t.ex religion. Förmodligen sker det mesta sådant omedvetet ändå.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 19:06:37, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Inläggav Milyc » 2009-04-28 6:59:50

Jag anser att preferenser gällandes frisyr, hudfärg, längd, och kroppsform mm påverkas av samma saker som gör att jag exempelvis kategoriskt kan utesluta män och åldrade kvinnor baserat på dessas utseende. Religion hör dock inte till utseendet. Det är snarare en faktor som påverkar "insidan".

Parvlon skrev:Förmodligen sker det mesta sådant omedvetet ändå.

Omedvetet så till vida att det inte går att styra genom intellektuella ställningstaganden. Däremot borde det knappast vara svårt att komma underfund med vad man brukar tända på för utseenden.

Men du kanske har rätt i att även detta är mer eller mindre omedvetet för många, eftersom det finns så pass gott om folk som påstår att "det är insidan som räknas" fast de bevisligen även har utseendemässiga krav.
Milyc
Inaktiv

Inläggav tvilling99 » 2009-04-28 15:41:48

Jo,om man vill ha något långvarit och inte bara lite kul för natten.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 19:06:37, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Inläggav tvilling99 » 2009-04-28 15:52:56

rdos skrev:Jag tror ju dessutom att även om en och annan naiv aspergerkille skulle bli lurad av en ryska, så skulle det väl inte vara hela världen? De flesta är ju inte rika, så om de inte är riktigt korkade och lånar upp pengar för att kunna behaga en ryska, så lär det ju inte vara så stort problem. De blir ju dessutom kanske några erfarenheter rikare. 8)

Undrar dessutom varför det ska bli sådana här diskussioner bara för att tjejerna kommer ifrån Ryssland? Om de skulle kommit ifrån arabvärlden eller Afrika skulle man antagligen inte varit lika ifrågasättande. :evil:

På många dejtingsajter kryllar det av både ryskor och afrikanskor som försöker lura svenska killar och de flesta killarna där är så trötta på dem.
Alla blir lika ifrågasatta vare sig de kommer från ryssland eller afrika.
Kvinnor från arabvärlden agerar däremot inte på det sättet för det får man inte lov att göra i de kulturerna verkar det som.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 19:06:37, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Inläggav Pemer » 2009-04-28 16:11:22

Det är ju så. Ytan må vara viktigast, precis som T99 säger, om det är just för stunden man är sugen på något. Men banne mig bara i så fall. Annars kan faktiskt jädrar i mig alla människor med känslor även i hjärta och hjärna och inte bara i könsorganet upptäcka varma innerliga känslor tillsammans med någon.

Jag förstår ofta inte hur unik jag egentligen kan vara. Klart som f-n att jag också tittar till om jag ser en tjej och tycker hon är jävligt snygg, men det är ju inte i sig något som får mig att genast känna att det är henne jag är bombsäker på att jag vill sitta hand i hand med på ålderdomshemmet när vi är 99 år.

Känslan att någon kan vara den jag vill göra det med är något jag får av att lära känna personen, och ingenting annat. För att få kontakt från första början och komma fram till att lära känna personen ska förstås även jag ha undgått att finna personen alldeles fantastiskt gräsligt frånstötande utseendemässigt, men det är också där gränsen går för mig. Och det är mycket få kvinnor jag möter här i världen som jag finner alldeles fantastiskt gräsligt frånstötande.

Skillnaden verkar vara att många andra är mycket hårdare präglade på utseendet som i sig hyperviktigt, och att deras gräns snarare går vid att de bara tycker de kan känna sig attraherade av de personer de finner alldeles fantastiskt otroligt attraktiva. Att ribban ligger på ungefär filmstjärnenivå och att man inte ser åt någon man möter i vardagen som har ett det allra minsta just... "vardagligt" utseende... eller...? :?:

Kanske alla med sådana väderingar har lite att lära sig här i livet om vad saker traditionellt sett egentligen har ansett handla om, åtminstone fram till nu ungefär.... mogna till sig lite (?).... :roll:

Jag är väl väldigt ovanlig som är så mycket mer präglad på äkta känslor i botten och att attraktionskänslorna att vilja komma någon nära är något som växer fram ur sådana känslor i botten....? :roll:

Hemskt konstigt om inte särskilt stor del av mänskliga relationer håller i längden om var och varannan är totallåsta vid ren kättja och åtrå och inte har förmåga att se till andra djupare och mer äkta känslor. Är vi på väg in i en tid där alla bara är kåta och sugna på en KK???

Än mer vatten på min kvarn att det inte finns något som heter kärlek vid första ögonkastet. Sanslöst många verkar gå på kåthet vid första ögonkastet. :shock:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 19:06:37, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Parvlon » 2009-04-28 16:24:06

Milyc skrev:Jag anser att preferenser gällandes frisyr, hudfärg, längd, och kroppsform mm påverkas av samma saker som gör att jag exempelvis kategoriskt kan utesluta män och åldrade kvinnor baserat på dessas utseende. Religion hör dock inte till utseendet. Det är snarare en faktor som påverkar "insidan".

Parvlon skrev:Förmodligen sker det mesta sådant omedvetet ändå.

Omedvetet så till vida att det inte går att styra genom inellektuella ställningstaganden. Däremot borde det knappast vara svårt att komma underfund med vad man brukar tända på för utseenden.

Men du kanske har rätt i att även detta är mer eller mindre omedvetet för många, eftersom det finns så pass gott om folk som påstår att "det är insidan som räknas" fast de bevisligen även har utseendemässiga krav.
Det finns oxå de som säger att "alla är lika värda", samma personer? Kanske det är därför det verkar som att alla knullar med alla.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 19:06:37, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Inläggav nano » 2009-05-11 17:00:15

Det verkar inte som om alla knullar med alla enligt vad jag sett, en del verkar knulla mycket och med vem som helst och verkar må bra av det o sedan finns även andra sidan av skalan som förmodligen hellre knullar någon man är kär i.

Tror det är underbarast o vara kär samtidigt :)
nano

Anslöt: 2008-06-20

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in