Asperger och parafilier
53 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Asperger och parafilier
Halloj, jag är ny i detta forum.
För att snabbt presentera mig själv, jag har mer eller mindre asperger, har dock aldrig fått en diagnos på det (inte vad jag vet, jag har nån sorts diagnos eftersom jag haft/har svårigheter, men har faktiskt aldrig frågat vad den verkligen säger).
Man kanske kan säga att jag har en lindrig version av asperger.
Jag ogillar sociala situationer, jag har svårt att uppföra mig "på rätt sätt" bland folk, samt jag gillar inte ögonkontakt.
Jag har enformiga intressen och blir lätt besatt i saker, samt att jag har en förmåga att prata väldigt mycket om ett samtalsämne vilket får folk att tycka att jag är tjatig.
Jag har märkt att jag har en förmåga att omedvetet såra folk, jag kan säga hårda saker utan att förstå hur sårande det faktiskt kan vara för andra.
Jag har svårt att hålla reda på saker och ta eget ansvar samt planera saker, om någon muntligt säger ett antal uppgifter jag ska göra i ordning så blandar jag ihop allt och glömmer lätt bort vad jag ska göra.
Till ämnet, en sak jag har funderat över är om det är vanligare hos folk med asperger att dem har parafilier, dvs att man tänder på saker som inte anses vara sexuellt.
Varför jag funderar över detta är för att jag själv har en parafili (sexuella fantasier om människor som äter upp varann).
Kanske är det så för att aspergare har ett annat tankesätt och sätter sig in i saker så mycket och kan se något sexuellt bakom saker och ting som en "vanlig" person inte skulle göra.
Hur är det med er andra här, har ni parafilier?
För att snabbt presentera mig själv, jag har mer eller mindre asperger, har dock aldrig fått en diagnos på det (inte vad jag vet, jag har nån sorts diagnos eftersom jag haft/har svårigheter, men har faktiskt aldrig frågat vad den verkligen säger).
Man kanske kan säga att jag har en lindrig version av asperger.
Jag ogillar sociala situationer, jag har svårt att uppföra mig "på rätt sätt" bland folk, samt jag gillar inte ögonkontakt.
Jag har enformiga intressen och blir lätt besatt i saker, samt att jag har en förmåga att prata väldigt mycket om ett samtalsämne vilket får folk att tycka att jag är tjatig.
Jag har märkt att jag har en förmåga att omedvetet såra folk, jag kan säga hårda saker utan att förstå hur sårande det faktiskt kan vara för andra.
Jag har svårt att hålla reda på saker och ta eget ansvar samt planera saker, om någon muntligt säger ett antal uppgifter jag ska göra i ordning så blandar jag ihop allt och glömmer lätt bort vad jag ska göra.
Till ämnet, en sak jag har funderat över är om det är vanligare hos folk med asperger att dem har parafilier, dvs att man tänder på saker som inte anses vara sexuellt.
Varför jag funderar över detta är för att jag själv har en parafili (sexuella fantasier om människor som äter upp varann).
Kanske är det så för att aspergare har ett annat tankesätt och sätter sig in i saker så mycket och kan se något sexuellt bakom saker och ting som en "vanlig" person inte skulle göra.
Hur är det med er andra här, har ni parafilier?
Senast redigerad av Konservburk 2011-05-04 19:02:31, redigerad totalt 1 gång.
- Konservburk
- Ny medlem
- Anslöt: 2009-04-14
Aha... såg dock snabbt din tråd innan jag gjorde denna, men fattade inte att den hade med just parafilier att göra.
Ok kan kolla i den då.
Ok kan kolla i den då.
Senast redigerad av Konservburk 2011-05-04 19:02:31, redigerad totalt 1 gång.
- Konservburk
- Ny medlem
- Anslöt: 2009-04-14
Man kan vara aspig med parafili eller utan.
Jag misstänker dock att vi med AS vågar yttra dem mer eftersom vi inte är medvetna om vad NT tänker om dem.
För en tid sedan var det en person på forumet som gick ut med att han är pedofil. Du kan ana vilka uttryck det tog sig här.
Det är ibland svårt att erkänna för sig själv vad man är sexuellt upphetsad av. För en tid när jag upptäckte min sexualitet så tittade jag en hel del på BDSM filmer men för min del var det en fas att gå igenom.
Jag har inte fantiserat om att äta en människa så jag vet inte exakt vad du går igenom.
Jag misstänker dock att vi med AS vågar yttra dem mer eftersom vi inte är medvetna om vad NT tänker om dem.
För en tid sedan var det en person på forumet som gick ut med att han är pedofil. Du kan ana vilka uttryck det tog sig här.
Det är ibland svårt att erkänna för sig själv vad man är sexuellt upphetsad av. För en tid när jag upptäckte min sexualitet så tittade jag en hel del på BDSM filmer men för min del var det en fas att gå igenom.
Jag har inte fantiserat om att äta en människa så jag vet inte exakt vad du går igenom.
Senast redigerad av msitua 2011-05-04 19:02:31, redigerad totalt 1 gång.
Re: Asperger och parafilier
Konservburk skrev:Hur är det med er andra här, har ni parafilier?
Ja. Tänker inte gå ut med det här. Kommer nog aldrig någonsin gå ut med det. Det är inget olagligt, men folk verkligen HATAR sånt.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 19:02:31, redigerad totalt 1 gång.
Intressant ford,
Du menar att du blir sexuellt upphetsad av dörrhandtag?
Jag har inte ollat själv men ur ren biologisk term kan jag tänka mig
att det är som en revirmarkering som grafitti. "Här finns jag med min
penis och den ger mig makt att dominera"
Du menar att du blir sexuellt upphetsad av dörrhandtag?
Jag har inte ollat själv men ur ren biologisk term kan jag tänka mig
att det är som en revirmarkering som grafitti. "Här finns jag med min
penis och den ger mig makt att dominera"
Senast redigerad av msitua 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Kort sagt: Hur man totalsänker en (potentiell) karriär.msitua skrev:Man kan vara aspig med parafili eller utan.
"Ge inte det heliga åt hundarna och kasta inte era pärlor för svinen. De trampar ner dem och vänder sig om och sliter sönder er"
-Matt 7:6
Senast redigerad av Proffe Slimp 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
- Proffe Slimp
- Anslöt: 2008-08-03
Jag har massor med grejer som tänder mig, men dem har alla gemensamt att om det är något annat än precis vad tjejen vill så får jag inte upp den (vilket gör det ganska knepigt att hitta en brud när man själv är något av en avvikare), det är nästan som att jag tänder på att hon blir tänd :S Antagligen nåt slags skum försvarsmekanism, har inte ens koll på hälften av alla såna jag har för mig.
Kort och gott tycker jag att så länge du hittar någon av det motsatta/samma kön som gärna gör det du vill att dem ska göra/gärna låter dig göra vad du vill göra med dem så go for it, om det så är att fantisera om att amputera sin ena hand så man kan knulla med stumpen eller du vill förnedra/bli förnedrad.
Om kuken står av det (alternativt fittan blir blöt) frågar jag mig vad samhället har med det att göra. (Svaret är inget, så länge du inte idkar överraskningssex, och om så är fallet vill jag att du genast går och klipper av dig dina testiklar)
Kort och gott tycker jag att så länge du hittar någon av det motsatta/samma kön som gärna gör det du vill att dem ska göra/gärna låter dig göra vad du vill göra med dem så go for it, om det så är att fantisera om att amputera sin ena hand så man kan knulla med stumpen eller du vill förnedra/bli förnedrad.
Om kuken står av det (alternativt fittan blir blöt) frågar jag mig vad samhället har med det att göra. (Svaret är inget, så länge du inte idkar överraskningssex, och om så är fallet vill jag att du genast går och klipper av dig dina testiklar)
Senast redigerad av Markstern 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Så vad har din läggning i den här tråden att göra?
Jag är bisexuell,
men eftersom jag inte ser kvinnor som OBJEKT
är det nog ingen parafili... Cool
Det var ett skämt...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Hittade ingen bättre tråd att posta detta i, så här kommer det:
"Dendrophilia (or less often dendrophily) literally means "love of trees". The term may sometimes refer to a paraphilia in which people are sexually attracted to or sexually aroused by trees. This may involve sexual contact or veneration as phallic symbols or both.[1] Though some humans are known to derive pleasure from the act of arboreal copulation, most instances are evidenced by animals such as deer and other small marmots. [2]"
Det bästa är att ovanför (från wikipedia förstås) står det: "Not to be confused with treehuggers"
"Dendrophilia (or less often dendrophily) literally means "love of trees". The term may sometimes refer to a paraphilia in which people are sexually attracted to or sexually aroused by trees. This may involve sexual contact or veneration as phallic symbols or both.[1] Though some humans are known to derive pleasure from the act of arboreal copulation, most instances are evidenced by animals such as deer and other small marmots. [2]"
Det bästa är att ovanför (från wikipedia förstås) står det: "Not to be confused with treehuggers"
Senast redigerad av Angelic Fruitcake 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
ford skrev:Brukar du också olla dörrhandtagen före sociala samankomster?
Så det är därför det är bättre att ha en snopp
Attans..
*Harkel* och för att svara på frågan.Inte vad jag vet.Mina böjelser är nog rätt vanliga.
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
Min fru heter Björk, hon är så skön och savar alltid så, när vi idkar älskog...sorry, kunde bara inte hålla mig...
Ja en gran , Dendrofilia till jul
Ja en gran , Dendrofilia till jul
Senast redigerad av Kingdom_Hearts 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
- Kingdom_Hearts
- Anslöt: 2010-11-22
Zombie skrev:Kingdom_Hearts skrev:älskog
Älgskog, menar du va?
Nej, nej, men kanske ja, det är möjligtvis dialekt hur man uttalar det beroende vart man bor i landet. Älskog är ett finare ord för att älska, ha sex, idka samlag, osv, tyckte älskog passade väldigt bra in på ett sexuellt umgänge med träd
http://sv.wiktionary.org/wiki/%C3%A4lskog
Senast redigerad av Kingdom_Hearts 2011-05-04 19:02:32, redigerad totalt 1 gång.
- Kingdom_Hearts
- Anslöt: 2010-11-22
Återgå till Övriga Aspergerfrågor