40 year old virgin
34 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Är det där ett hypotetiskt händelseförlopp, eller är det du som är "ngn tjej"? Ditt privatliv kanske inte vill läggas ut på aspergerforum ens som anonyma liknelser, har du tänkt på det?lettan skrev:sugrövmanövern skrev:Sociala svårigheter kan vara gränslöshet och att inte förstå när det är nog. När jag gick i lågstadiet var det en kompis som tyckte att jag stalkade henne, att jag följde efter henne och att jag ringde henne för ofta. Så då slutade jag ringa till kompisar helt och hållet, och slutade ta initiativ. För jag visste inte vad som var lagom.KrigarSjäl skrev:Vad har stalking med AS att göra??
Bra ämne att ta upp, aspergare som inte vet sina gränser och när det är nog. Ingen vill ju bli utsatt för en sådan. Kan tänka mig ngn aspergerkille som blir helt besatt av ngn tjej och fortsätter att vara på henne trots att hon säger ifrån!
Senast redigerad av marroba 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
Jag garvar högt när jag ser Beck-filmerna & Ernst-Hugo i Riket.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Kahlokatt skrev:Jävligt sårande titel, tycker jag. "Ååååh, han är 40 år och OSKULD! DET måste vi göra en KOMEDI om!"
Det handlar om förtryck. Är man 40 år och oskuld kan man lika gärna hoppa i sjön. "De har ej på denna planet att göra" är budskapet. Tanken är att man från maktpolitiskt håll vill få folk att leva efter den amerikanska drömmen, nämligen familj, hus, bil, båt och hela konkarongen och avla fram duktiga skattebetalare så att de som har makten kan sitta kvar. Jävligt cyniskt precis som det mesta man får uppleva. Och vem vill umgås med en 40-årig oskuld? Finns den människan ?
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
Jag förstår att ämnet är känsligt för er men ta ett steg tillbaka. Det är så här man gör kring alla ämnen när man skapar komik. Man blåser upp och överdriver för att alla ska känna igen det och underhållas. Man behöver inte ha förlorat sin oskuld väldigt sent för att uppskatta och ha förståelse för huvudpersonen i den här filmen och jag är säker på att det inte är någon propaganda. En poäng förutom att underhålla genom allas våran osäkerhet kring sexualitet och det andra könet är helt säkert att belysa hur människor är just mycket ensamna i dag och har problem att komma loss. Så gör er själva en tjänst och istället för att bli arga och ledsna för något som inte alls är menat att göra er illa se bakom titeln.
Senast redigerad av DIProgan 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
Stryk första och sista meningen. Resten verkar begripligt.
Grundproblemet är dock varför man anser att det är komiskt att ge sig på udda (svaga) grupper i samhället ?
Hur ska en människa som alltid har blivit älskad kunna förstå någon som aldrig har blivit älskad, det är den stora frågan.
En enkel logisk insikt är att endast de som varit i situationen vet vad det handlar om, andra göre sig icke besvär.
Sedan detta med att "komma loss". Det krävs två för att dansa tango. Men det kanske är för avancerat för att förstå.
Grundproblemet är dock varför man anser att det är komiskt att ge sig på udda (svaga) grupper i samhället ?
Hur ska en människa som alltid har blivit älskad kunna förstå någon som aldrig har blivit älskad, det är den stora frågan.
En enkel logisk insikt är att endast de som varit i situationen vet vad det handlar om, andra göre sig icke besvär.
Sedan detta med att "komma loss". Det krävs två för att dansa tango. Men det kanske är för avancerat för att förstå.
Re: 40.year old virgin
Ger filmen en realistisk bild av 40-åriga oskulder? Funderar på att se filmen idag, men bara om den är bra annars orkar jag inte med alla reklampauser.
Re: 40.year old virgin
Problemet med dagens romantiska dramakomedier är att kvinnorna i filmerna inte är snygga. De blir orealistiska. Annat var det på min tid med skönheter som Helen Hunt, Andie MacDowell, Meg Ryan, Julia Roberts m.fl. Steve Carell är rolig men inte sannolik som 40-årig oskuld.
Re: 40 year old virgin
Björne skrev:Problemet med dagens romantiska dramakomedier är att kvinnorna i filmerna inte är snygga. De blir orealistiska. Annat var det på min tid med skönheter som Helen Hunt, Andie MacDowell, Meg Ryan, Julia Roberts m.fl. Steve Carell är rolig men inte sannolik som 40-årig oskuld.
Vad menar du? Klart kvinnorna är snygga, annars skulle de inte få huvudrollerna. Möjligen tillfredsställer de inte dina höga krav, men filmbolagen skulle knappast användra andra än snygga kvinnor.
Vilket i sig kan vara orealistiskt, särskilt när det är fråga om dramer byggda på verklighet. Fantastiska skönheter kämpar i lågavlönade och/el slitiga/skitiga yrken när man tycker att de borde kunnat hitta något yrke som deras utseende kunnat ge dem (för att inte tala om att hitta en rik man om man är cyniskt lagd).
En orealistisk men rolig film är Min stora kärlek, där ytlige Hal blir hypnotiserad och börjar se kvinnor enligt deras inre skönhet. Följaktligen ser han en fet men godhjärtad kvinna som en verklig skönhet (spelas av Gwyneth Paltrow).