Film om pojke som föredrar tjejkläder: Mitt liv i rosa
18 inlägg
• Sida 1 av 1
Film om pojke som föredrar tjejkläder: Mitt liv i rosa
Nu börjar en film på TV "Mitt liv i rosa" som handlar om en 7-årig pojke som absolut vill gå klädd i tjejkläder. Givetvis blir hans föräldrar oroliga. En film om fördomar och könsroller.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 18:47:14, redigerad totalt 1 gång.
Klart som fan föräldrarna blir oroliga.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:47:14, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Ja, jag har också sett den förut. Släpade med min dotter att se den när hon var barn (det gäller att indoktrinera i tid )
Hon tyckte den var bra.
Pojken i fråga var otroligt söt och passade verkligen bra i prinsessklänning. Han hoppades att Gud skulle göra honom till en flicka sen. En blivande transvestit/bög/könsbytare?
Det som möjligen var orealistiskt är att han framhärdade trots omgivningens motstånd.
Hon tyckte den var bra.
Pojken i fråga var otroligt söt och passade verkligen bra i prinsessklänning. Han hoppades att Gud skulle göra honom till en flicka sen. En blivande transvestit/bög/könsbytare?
Det som möjligen var orealistiskt är att han framhärdade trots omgivningens motstånd.
Ja, det är en stark film. Tror inte heller det är många som i verkligheten har samma styrka att stå emot trycket utifrån vid den åldern.
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 18:47:14, redigerad totalt 1 gång.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
Jag har inte sett filmen men gillar idén. EN ENDA film som inte är extremt heteronormativ är ett framsteg, man måste ha möjlighet att välja själv.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 18:47:14, redigerad totalt 1 gång.
Det finns många rullar som inte är heteronormativa, och det utan att vara rena queerpamfletter.
Exempel är När lammen tystnar eller Fargo.
Feministiska budskap utan att för den sakens skull vara likhetsfeministiska snyftmelodramer.
Feministiska budskap utan att för den sakens skull vara likhetsfeministiska snyftmelodramer.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KS, hur vet du att filmen är "ren queerpamflett"? Nej, det vet du förstås inte, du bara tror att du vet. Någon snyftmelodram är den inte heller utan en komedi.
Man skulle kunna säga att den hävdade att vissa läggningar är medfödda, och det hjälper inte att omgivningen försöker indoktrinera bort den.
Flinta, den gick i TV2, en belgisk-fransk film (bara det är kul som omväxling till alla amerikanska/brittiska). Den går inte i repris men kan ju visas i någon annan kanal någon gång. Annars finns den väl att hyra eller kanske låna på biblioteket.
Man skulle kunna säga att den hävdade att vissa läggningar är medfödda, och det hjälper inte att omgivningen försöker indoktrinera bort den.
Flinta, den gick i TV2, en belgisk-fransk film (bara det är kul som omväxling till alla amerikanska/brittiska). Den går inte i repris men kan ju visas i någon annan kanal någon gång. Annars finns den väl att hyra eller kanske låna på biblioteket.
Alien skrev:Flinta, den gick i TV2, en belgisk-fransk film (bara det är kul som omväxling till alla amerikanska/brittiska). Den går inte i repris men kan ju visas i någon annan kanal någon gång. Annars finns den väl att hyra eller kanske låna på biblioteket.
Tack f info, Alien
Senast redigerad av Flinta 2011-05-04 18:47:14, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Man skulle kunna säga att den hävdade att vissa läggningar är medfödda, och det hjälper inte att omgivningen försöker indoktrinera bort den.
Det är därför jag inte förstår queerteoretikerna; ibland är det medfött, ibland inte.
Om de ska ha någon slags trovärdighet ska de väl kunna prestera material som visar att det går allmänt utmärkt att styra människors drifter & identiteter. Om de ska ha någon som helst respekt med sig måste de visa att jämställdhetsdagis minsann visst kan bota åkommor som heterosexualitet.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Alien skrev:Man skulle kunna säga att den hävdade att vissa läggningar är medfödda, och det hjälper inte att omgivningen försöker indoktrinera bort den.
Det är därför jag inte förstår queerteoretikerna; ibland är det medfött, ibland inte.
Om de ska ha någon slags trovärdighet ska de väl kunna prestera material som visar att det går allmänt utmärkt att styra människors drifter & identiteter. Om de ska ha någon som helst respekt med sig måste de visa att jämställdhetsdagis minsann visst kan bota åkommor som heterosexualitet.
Alla queerteoretiker tycker inte samma sak.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 18:47:14, redigerad totalt 1 gång.
Det har du rätt i, jag får intryck av en väldigt splittrad skara där ingen vet varken ut eller in.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Vem har pratat om att "bota heterosexualitet"?
Denna film handlar snarare om en pojke som inte är som han förväntas, som alla andra, och därför ska ändras för att passa in. Inte bara skolan och grannarna är emot honom. Det värsta är att hans föräldrar inte gör vad föräldrar ska göra: acceptera och stödja honom.
I USA blev den barnförbjuden. Fattar inte varför, inget våld, inget grafiskt sex. Kanske är de homofobiska, de som kategoriserar filmer i USA:
Denna film handlar snarare om en pojke som inte är som han förväntas, som alla andra, och därför ska ändras för att passa in. Inte bara skolan och grannarna är emot honom. Det värsta är att hans föräldrar inte gör vad föräldrar ska göra: acceptera och stödja honom.
I USA blev den barnförbjuden. Fattar inte varför, inget våld, inget grafiskt sex. Kanske är de homofobiska, de som kategoriserar filmer i USA:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mitt_liv_i_rosaI USA graderades filmen med ett R (vilket betyder restricted och enligt "Motion Picture Association of America film rating system" betyder att barn under 17 måste se den med föräldrars tillstånd) av MPAA, ett kontroversiellt beslut eftersom filmen har minsta möjliga sexuellt innehåll, väldigt lite våld och mycket milt språk. De som motsatte sig graderingen menade att den var ett resultat av homofobi.
Alien skrev:Vem har pratat om att "bota heterosexualitet"?
I USA blev den barnförbjuden. Fattar inte varför, inget våld, inget grafiskt sex. Kanske är de homofobiska, de som kategoriserar filmer i USA:http://sv.wikipedia.org/wiki/Mitt_liv_i_rosaI USA graderades filmen med ett R (vilket betyder restricted och enligt "Motion Picture Association of America film rating system" betyder att barn under 17 måste se den med föräldrars tillstånd) av MPAA, ett kontroversiellt beslut eftersom filmen har minsta möjliga sexuellt innehåll, väldigt lite våld och mycket milt språk. De som motsatte sig graderingen menade att den var ett resultat av homofobi.
Dom kanske tror att deras ungar kommer "lära sig" att bära kvinnokläder?
Det påminner mig om när lärare i mellanstadiet förbjöd mig att äta med gaffeln i högra handen för att dom mindre skulle kunna lära sig. Naturligtvit skiter dom fullständigt i om JAG gör det eller ej, vilket gjorde hela affären lite motsägelsefull.
Senast redigerad av Saninaé 2011-05-04 18:47:14, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:Det finns många rullar som inte är heteronormativa, och det utan att vara rena queerpamfletter.
...och de filmerna är förståss ok för att de handlar om "tuffa" ämnen. Fatta att hård inte är enda sättet att va, att andra former av människor än de som är starka i någon versus kraftmätning form vidgar gränser och förståelse lika bra om inte bättre eftersom det mesta i kategorin "tufft" redan gjorts oändligt antal gånger. Det finns mer än att va snyftare eller inbördes stark.
Senast redigerad av DIProgan 2011-05-04 18:47:14, redigerad totalt 1 gång.
Vad är det jag inte fattat menar du, att det existerar saker som smörsånger & kärleksmelodramer?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad