40 year old virgin
34 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
40 year old virgin
Sexan ikväll 21:00 passar kanske på ett aspergerforum?
Amerikansk komedi från 2005. 40-årige Andy Stitzer har uppnått en hel del i sitt liv. Han har ett bra jobb på ett elektronikföretag och många goda vänner... Dock har Andy aldrig haft sex! Kan det nu vara så viktigt frågar han sig? Andys vänner tar tag i detta jätteproblem och ser det som deras främsta plikt att hjälpa honom att bli av med oskulden!
I rollerna: Steve Carell, Catherine Keener, Paul Rudd, Romany Malco, Seth Rogen. Regi: Judd Apatow.
Amerikansk komedi från 2005. 40-årige Andy Stitzer har uppnått en hel del i sitt liv. Han har ett bra jobb på ett elektronikföretag och många goda vänner... Dock har Andy aldrig haft sex! Kan det nu vara så viktigt frågar han sig? Andys vänner tar tag i detta jätteproblem och ser det som deras främsta plikt att hjälpa honom att bli av med oskulden!
I rollerna: Steve Carell, Catherine Keener, Paul Rudd, Romany Malco, Seth Rogen. Regi: Judd Apatow.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
Tittade på The Mentalist istället. Men utifrån det jag såg från trailern så verkade han varken kunna ta kontroll eller koppla av.
Är slutsatsen rätt?
Är slutsatsen rätt?
Senast redigerad av Proffe Slimp 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
- Proffe Slimp
- Anslöt: 2008-08-03
Varför skulle den här amerikanska tramsfilmen vara något för aspergare?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Visst, men vad menar du att de ska få ut av att se på en amerikansk tramsfilm?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Isf kan de se vilken amerikansk tramsfilm som helst. t.ex Dum & dummare.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Eller Cable Guy. En riktig Aspiestalker .
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Vad har stalking med AS att göra??
Stalkare, 40-åriga oskulder, seriemördare, Hitler...inte konstigt att man inte talar om sin diagnos i sånt sällskap. Man har ett problem när man har AS men inte vill sammankopplas med sånt. Helt klart.
Ska ni inte säga att aspergare är sängvätare, pyromaner, kleptomaner & våldtäktsmän också??
Stalkare, 40-åriga oskulder, seriemördare, Hitler...inte konstigt att man inte talar om sin diagnos i sånt sällskap. Man har ett problem när man har AS men inte vill sammankopplas med sånt. Helt klart.
Ska ni inte säga att aspergare är sängvätare, pyromaner, kleptomaner & våldtäktsmän också??
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 2 gånger.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
MsTibbs skrev:Aspergare är en av de grupper polisen nämner i sin text om stalking. Icke förvånande.
Sen när har polisen expertkunskap om AS?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Läget är som det är. AS kanske inte betyder alla dessa saker automatiskt men det har tidigare kommit upp diskussioner om äldre oskulder etc. så när läget faktiskt är som det är oavsett hur det egentligen hör ihop så kan det vara trevligt med en "trams"film som känns igen emellanåt. Att hitta "rätt" identitet är önskvärt men att få ta det lugnt är jävligt nice med.
Senast redigerad av DIProgan 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:Vad har stalking med AS att göra??
Då skulle alltså den typiske aspergaren vara en stalkande, seriemördare, med nazisympatier och utan sexuella erfarenheter upp i fyrtioårsåldern. Hur många tror med stor sannolikhet det egentligen?
För övrigt är det enda sättet råda bot på ett sådant eventuellt problem att vi som inte är något av dessa saker just talar om för omgivningen att vi är aspergare.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
Sociala svårigheter kan vara gränslöshet och att inte förstå när det är nog. När jag gick i lågstadiet var det en kompis som tyckte att jag stalkade henne, att jag följde efter henne och att jag ringde henne för ofta. Så då slutade jag ringa till kompisar helt och hållet, och slutade ta initiativ. För jag visste inte vad som var lagom.KrigarSjäl skrev:Vad har stalking med AS att göra??
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
Det du beskriver är inte stalking.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Nej, för jag är lättkränkt så om någon säger så till mig så kan de dra åt helvete, för jag vill inte vara kompis med en som inte uppskattar mig.
Men, låt säga att jag hade varit mer trög i skallen och icke lättkränkt. Då kanske jag hade fortsatt att ringa henne, kanske gått hem till henne i tid och otid. Kanske ringt till hennes mamma och frågat vart hon var och dykt upp där tex hos hennes nya kompis eller på simhallen eller så. Då hade det kallats stalking.
Och så kan mycket väl en Aspergare göra om den verkligen är fäst vid sin kompis och inte kan släppa taget, om Aspergaren är socialt gränslös och vill behålla sin kompis.
Men, låt säga att jag hade varit mer trög i skallen och icke lättkränkt. Då kanske jag hade fortsatt att ringa henne, kanske gått hem till henne i tid och otid. Kanske ringt till hennes mamma och frågat vart hon var och dykt upp där tex hos hennes nya kompis eller på simhallen eller så. Då hade det kallats stalking.
Och så kan mycket väl en Aspergare göra om den verkligen är fäst vid sin kompis och inte kan släppa taget, om Aspergaren är socialt gränslös och vill behålla sin kompis.
- sugrövmanövern
Stalking betyder en människa som av sexuella skäl förföljer någon, en människa som är sexuellt besatt av en annan. Exempel kan vara galningar som inbillat sig att de är tillsammans med kronprinsessan.
Det manövern beskriver kan snarare kallas efterhängsenhet eller att man inte känner av gränser inom fältet sociala relationer, att man inte känner av vad som är "lagom".
Det manövern beskriver kan snarare kallas efterhängsenhet eller att man inte känner av gränser inom fältet sociala relationer, att man inte känner av vad som är "lagom".
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Kallas det inte stalking när någon förföljer sin idol även om denne inte nödvändigtvis är sexuellt besatta av föremålet?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Här har vi en källa iaf:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stalkning
När vi ser att det vanligen rör sig om män som stalkar kvinnor kan vi med hyfsad sannolikhet se att det handlar om sexuella motiv i kombination med psykisk ohälsa.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stalkning
När vi ser att det vanligen rör sig om män som stalkar kvinnor kan vi med hyfsad sannolikhet se att det handlar om sexuella motiv i kombination med psykisk ohälsa.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
sugrövmanövern skrev:Sociala svårigheter kan vara gränslöshet och att inte förstå när det är nog. När jag gick i lågstadiet var det en kompis som tyckte att jag stalkade henne, att jag följde efter henne och att jag ringde henne för ofta. Så då slutade jag ringa till kompisar helt och hållet, och slutade ta initiativ. För jag visste inte vad som var lagom.KrigarSjäl skrev:Vad har stalking med AS att göra??
Bra ämne att ta upp, aspergare som inte vet sina gränser och när det är nog. Ingen vill ju bli utsatt för en sådan. Kan tänka mig ngn aspergerkille som blir helt besatt av ngn tjej och fortsätter att vara på henne trots att hon säger ifrån!
Senast redigerad av lettan 2011-05-04 18:38:10, redigerad totalt 1 gång.