Vill du bli intervjuad för en uppsats om elever med AS?
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Vill du bli intervjuad för en uppsats om elever med AS?
Hejsan!
Jag heter Lena Karlström och studerar vid Stockholms universitet samtidigt som jag arbetar i en liten grupp med elever som har ADHD, aspergers syndrom i grundskolan.
Jag ska nu skriva en uppsats om elever med AS eller ADHD och deras möjligheter till medbestämmande.Jag vill väldigt gärna intervjua dig som är runt 18 - 25 år om dina erfarenheter från grundskolan. Du kommer självklart vara anonym.
Ditt bidrag är viktigt för att öka förståelsen om elever med diagnos och deras situation i grundskolan och du får en biobiljett som tack för din medverkan.
Det är bra om du bor i Stockholm så att vi kan träffas.
Låter det intressant? Kontakta mig gärna så får du veta mer om hur intervjun går till.
Du kan svara här i tråden eller skriva till min mail:
lenae.karlstrom@telia.com
Jag heter Lena Karlström och studerar vid Stockholms universitet samtidigt som jag arbetar i en liten grupp med elever som har ADHD, aspergers syndrom i grundskolan.
Jag ska nu skriva en uppsats om elever med AS eller ADHD och deras möjligheter till medbestämmande.Jag vill väldigt gärna intervjua dig som är runt 18 - 25 år om dina erfarenheter från grundskolan. Du kommer självklart vara anonym.
Ditt bidrag är viktigt för att öka förståelsen om elever med diagnos och deras situation i grundskolan och du får en biobiljett som tack för din medverkan.
Låter det intressant? Kontakta mig gärna så får du veta mer om hur intervjun går till.
Senast redigerad av LK 2011-05-04 18:26:44, redigerad totalt 1 gång.
Hej Lena!
Jag ser att du inte fått ett enda svar.
Den målgrupp du söker finner du troligare på
http://aspergerkontakt.mylava.net/
vänliga hälsningar,
Isabell
Jag ser att du inte fått ett enda svar.
Den målgrupp du söker finner du troligare på
http://aspergerkontakt.mylava.net/
vänliga hälsningar,
Isabell
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 18:26:44, redigerad totalt 1 gång.
Har du en ovanlig stavning på ditt förnamn, eller är din mailadress fel? Kan ju påverka möjligheten att få svar.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 18:26:44, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Tack för tips och svar!
Tack Isabell för ditt tips. Ska kolla den sajten.
Och Svante jag heter Lena men mailadressen är korrekt - det ska stå lenae.
Och Svante jag heter Lena men mailadressen är korrekt - det ska stå lenae.
Jag är visseligen inte diagnosticerad med AS men det jag läst om AS har stämt bra och jag gillade sällskapet då jag träffade på en trave människor med AS så jag lutar åt att jag har AS
Är inte mellan under 25 heller, är 36 just nu.
Fast jag har gått i skolan med alla undeligheter det blev där.
Jag betraktas av en del vänner som "konstig men helt ok
"
Men det vore jättekul o få vara med på en intervju.
Kan jag få bidra med mina erfarenheter?
Är inte mellan under 25 heller, är 36 just nu.
Fast jag har gått i skolan med alla undeligheter det blev där.
Jag betraktas av en del vänner som "konstig men helt ok
![Smile :)](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_smile.gif)
Men det vore jättekul o få vara med på en intervju.
Kan jag få bidra med mina erfarenheter?
Senast redigerad av nano 2011-05-04 18:26:44, redigerad totalt 1 gång.
Hej nano
Dina erfarenheter i skolan är intressanta för mig att ta del av trots att du är 36 och ej har fått ngn diagnos.
Skriv till min mail så berättar jag mer om vad intervjun handlar om.
Min mail är : lenae.karlstrom@telia.com
Hör gärna av dig! Lena.
Skriv till min mail så berättar jag mer om vad intervjun handlar om.
Min mail är : lenae.karlstrom@telia.com
Hör gärna av dig! Lena.
Re: Vill du bli intervjuad för en uppsats om elever med AS?
LK skrev:Hejsan!
Jag är 22 år, kan tänka mig att ställa upp på en intervju. Dessvärre bor jag inte i Stockholm...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 18:26:44, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Re: Vill du bli intervjuad för en uppsats om elever med AS?
LK skrev:Hejsan!
Skulle varmt rekommendera dig att söka informanter via Allt för föräldrars forum, på underavdelningen Autismspektrum och/eller Bokstavsbarn. Under Forum har du avdelningen Barn, där har du underavdelningen Funktionshinder och där de avdelningar jag nämnde. Där finns många föräldrar vars barn säkert skulle vara intresserade att delta.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 18:26:44, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Hej Fighterbabe
Vi kanske kan ta intervjun per telefon?! Hör gärna av dig till min mail så kan du få mitt mobilnummer.
Vänliga hälsningar,Lena
Vänliga hälsningar,Lena
Återgå till Att leva som Aspergare