WORLD AUTISM DAY 2 april
32 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Pemer skrev:Gå ut med något klatschigt om någon egen åsikt, och sedan hänvisa till någon kommande egen aktivitet den 18 juni. Det tycker jag verkar vettigast i så fall. Sedan kan man markera att man inte hyllar och firar själva World Autism Day på olika sätt för att hålla ryggen fri.
Det låter toppen!
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 18:32:01, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl skrev:Är man med i en sekt bara för att man inte har lust att lyssna på tanter och sammanklumpas med autister?
Att i praktiken bojkotta WAD är att INTE ta striden. Det är att gå i ide. Det är att fega ur.
Det modiga hade varit att ta striden just den dagen. Anordna ett seminarium. Eller en hearing. Göra något som hade kunnat väcka uppmärksamhet och presentera en annan bild.
Att ta striden och ta den på motståndarens "back yard" eller hemmaplan. Det hade varit mod.
Men ni (Krigis, Milyc, Pemer) fegar ur. Beviset? Ni tar inte striden. D e vinner på WO.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 18:32:01, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh, sluta vara spydig. Du sitter i OA:s styrelse du med. Vi borde således stå på samma sida.
Nog borde OA kunna ta striden på motståndarens hemmaplan 2 april men jag vill att vi ska markera att vår hemmaplan är 18 juni och att vi ska uppmärksamma den dagen av ideologiska skäl även om vi i den form vi har möjlighet till hörs och syns även 2 april av mer pragmatiska skäl.
Vi kanske borde diskutera den här saken vidare inom OA:s styrelse i dess eget forum.
Nog borde OA kunna ta striden på motståndarens hemmaplan 2 april men jag vill att vi ska markera att vår hemmaplan är 18 juni och att vi ska uppmärksamma den dagen av ideologiska skäl även om vi i den form vi har möjlighet till hörs och syns även 2 april av mer pragmatiska skäl.
Vi kanske borde diskutera den här saken vidare inom OA:s styrelse i dess eget forum.
Pemer skrev:Som sagt, någonting borde hinna planeras att göra den 2 april. Knappast så stort som ett seminarium eller en hearing, men... mja, jag ska fundera lite...
Ta upp saken i OA-forumet när du får några idéer. Vi borde försöka visa någorlunda enad front utåt i den här föreningens ledning tycker jag.
Milyc, jag vill så gärna att OA ska lyckas. Men med ditt resonemang så känns det ganska avlägset.
Ganesh har alldeles rätt, det handlar om att föra fram sitt budskap, att ta strid, inte mot någon, utan för sin egen sak och det OA står för.
För mig känns ditt snack om "rätt dag" oerhört barnsligt, likaså att du inte kan skilja på ditt eget hat mot RFA och OA:s egna mål och syften.
Vad är det som OA egentligen vill?
Det handlar om att synas vid så många tillfällen som möjligt för att bli "upptäckt" som en förening att räkna med.
Ta kontakt med tidningar, TV 4 godmorgon eller SVT:s motsvarighet, Lokala nyheterna
OA är en nyhet inom AST:ens värld. TV4 har ju tidigare tagit upp ämnet AS, så utnyttja detta.
Första steget är att tala om att OA: finns, först då kan kan man få lyssnare.
Ganesh har alldeles rätt, det handlar om att föra fram sitt budskap, att ta strid, inte mot någon, utan för sin egen sak och det OA står för.
För mig känns ditt snack om "rätt dag" oerhört barnsligt, likaså att du inte kan skilja på ditt eget hat mot RFA och OA:s egna mål och syften.
Vad är det som OA egentligen vill?
Det handlar om att synas vid så många tillfällen som möjligt för att bli "upptäckt" som en förening att räkna med.
Ta kontakt med tidningar, TV 4 godmorgon eller SVT:s motsvarighet, Lokala nyheterna
OA är en nyhet inom AST:ens värld. TV4 har ju tidigare tagit upp ämnet AS, så utnyttja detta.
Första steget är att tala om att OA: finns, först då kan kan man få lyssnare.
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 18:32:01, redigerad totalt 1 gång.
Sam
Hade du läst mina senare inlägg i denna tråd hade det framgått för dig att jag visst tycker att OA ska göra någonting, dvs det vi har möjlighet till 2 april bara för att synas då AST råkar vara på tapeten men att jag även vill att OA ska se till att uppmärksamma 18 juni sedan så att det blir en dag då vår syn på AST kommer på tapeten på ett datum utan kopplingar till andra synsätt.
Visst kan och bör vi i någon form försöka hålla oss framme 2 april, men jag vill att vi ska fira 18 juni då den dagen står för bättre saker ur min synvinkel är vad jag sagt.
Du tycks missuppfatta mig fullständigt hela tiden nu mera, då du låst dig fast vid bilden av mig som "barnslig och tjurig" RFA-hatare, och ingenting annat.
Hade du läst mina senare inlägg i denna tråd hade det framgått för dig att jag visst tycker att OA ska göra någonting, dvs det vi har möjlighet till 2 april bara för att synas då AST råkar vara på tapeten men att jag även vill att OA ska se till att uppmärksamma 18 juni sedan så att det blir en dag då vår syn på AST kommer på tapeten på ett datum utan kopplingar till andra synsätt.
Visst kan och bör vi i någon form försöka hålla oss framme 2 april, men jag vill att vi ska fira 18 juni då den dagen står för bättre saker ur min synvinkel är vad jag sagt.
Du tycks missuppfatta mig fullständigt hela tiden nu mera, då du låst dig fast vid bilden av mig som "barnslig och tjurig" RFA-hatare, och ingenting annat.
Senast redigerad av Milyc 2009-03-20 13:11:12, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor