Ett "Asperger Test" (Simon Baron-Cohens)
32 fick jag
precis på gränsen som jag trodde
testet kändes dock lite fånigt och otillräckligt för att avgöra om en person har AS eller ej
"I enjoy social occasions"
beror på vad för slags social händelse det är osv., men oftast nej
men jag klarar ju av det oftast utan större problem om jag nu skulle vilja
precis på gränsen som jag trodde
testet kändes dock lite fånigt och otillräckligt för att avgöra om en person har AS eller ej
"I enjoy social occasions"
beror på vad för slags social händelse det är osv., men oftast nej
men jag klarar ju av det oftast utan större problem om jag nu skulle vilja
Senast redigerad av xlnt 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
39
Klarar också av sociala händelser, men "enjoy" = "tycker om" och det är väl tveksamt.. Trevligt kan det ju vara beroende på övriga deltagares samspel. Frågan är om jag "deltar" i egentlig mening.. Iakttar mest.
Klarar också av sociala händelser, men "enjoy" = "tycker om" och det är väl tveksamt.. Trevligt kan det ju vara beroende på övriga deltagares samspel. Frågan är om jag "deltar" i egentlig mening.. Iakttar mest.
Senast redigerad av jorand 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag fick 40, har tidigare gjort rdos test och fick 146 AS-poäng och 65 Normalpoäng.
Har ännu ingen diagnos men har varit på det (troligtvis) sista mötet i min utredning för två veckor sen. För övrigt mitt första inlägg här
Har ännu ingen diagnos men har varit på det (troligtvis) sista mötet i min utredning för två veckor sen. För övrigt mitt första inlägg här
Senast redigerad av alexb 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
alexb skrev:Jag fick 40, har tidigare gjort rdos test och fick 146 AS-poäng och 65 Normalpoäng.
Välkommen hit!
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Hmmm..
Jag fick 42 på JADD och 159 på rdos.. Om jag en diagnos? Neee..
Har liksom inte sett mig som en i denna "familj" men.. livet är ju så förbaskat stökigt så jag får väl tänka om
Jag fick 42 på JADD och 159 på rdos.. Om jag en diagnos? Neee..
Har liksom inte sett mig som en i denna "familj" men.. livet är ju så förbaskat stökigt så jag får väl tänka om
Senast redigerad av lillmupp 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag fick 31.
Fast frågorna som handlade om erferenheter av socialt umgänge var svårbesvarade eftersom jag är en ganska socialt inaktiv person. Om jag var mer socialt aktiv skulle jag nog ha svarat annorlunda på en del frågor.
Fast frågorna som handlade om erferenheter av socialt umgänge var svårbesvarade eftersom jag är en ganska socialt inaktiv person. Om jag var mer socialt aktiv skulle jag nog ha svarat annorlunda på en del frågor.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag fick 38! Jag som tyckte att jag svarade så försiktigt, trodde aldrig jag skulle kvala in som aspie.
/Tintomara A
/Tintomara A
Senast redigerad av Tintomara Ariadne 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
nescio skrev:Jag fick 31. Så då är jag normal då
Går inte gränsen typ där? Jag tror jag fick 30 eller 31 på just det här, men jag fick diagnos iaf. Det är inte så precist.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Fastnade lite på två alternativ:
"I am fascinated by dates" - Trodde först att det menades dates som i date. Men det är naturligtvis datum som menas.
"I find making up stories easy" - Menas det historier som man använder i sociala situationer när man träffas över en middag, fest eller annan tillställning? Det var det jag först trodde och valde därför "Definitely disagree". Sen kom jag på att det troligtvis inte är så, utan fantasihistorier.
Hshfj44.
"I am fascinated by dates" - Trodde först att det menades dates som i date. Men det är naturligtvis datum som menas.
"I find making up stories easy" - Menas det historier som man använder i sociala situationer när man träffas över en middag, fest eller annan tillställning? Det var det jag först trodde och valde därför "Definitely disagree". Sen kom jag på att det troligtvis inte är så, utan fantasihistorier.
Hshfj44.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
hej fick 33 på testet
tyckte det var ett bra test med tanke på att man kunde se var det finns kompensationsbeteenden (multiple choice)
ferocactus
tyckte det var ett bra test med tanke på att man kunde se var det finns kompensationsbeteenden (multiple choice)
ferocactus
Senast redigerad av ferocactus 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
- ferocactus
- a k a claria
- Anslöt: 2008-06-20
earlydayminer skrev:Fastnade lite på två alternativ:
Ahaaa! Jag trodde det handlade om "dadlar".. ("dates" på engelska, homonym med "dates" som i eng. "datum") Var väl hungrig då då..
Senast redigerad av lillmupp 2011-05-04 11:04:19, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare