bärbara datorer/Tablets- varning för IT-porr

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

bärbara datorer/Tablets- varning för IT-porr

Inläggav clivia » 2009-03-08 10:34:28

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=14544

Nu har jag på senaste år blivit mer och mer intresserad för tablets.
De är större än smartphones, ja och ryms inte i en ficka, nej men de känns som väldigt användbara som alternativ ultraportabel eller vanliga bärbara datorer.
De är alltså mer flexibla att springa runt dagligen med.
deras största nackdel är däremot just att dessa datorer är oftast väldigt känsla mot stöt, fukt eller vilken annan sorts av ren förbrukningsslitage.

Sen läste jag tidigare i år att Asus är på G att lansera en EEE PC modell i tablet form, och för den som sett hur nätta och praktiska dessa EEE PC modellerna är kanske skulle vara intresserad av sådan här.

För er som inte vet vad en tablet är:
Tablet på engelska och elektronisk ritbord på svenska, är en platta som precis som namnet säger tillåter en att med hjälp av en special penna använda den datorn som en anteckningsblock.
Den kan också ha utseendemässigt samma funktioner såsom iPhone (med touchscreen) då många av dessa tablet kan också användas som touchscreen.

Dessa tablets som jag vet finns i tre former:

Rena ritbord, sådana man koppla in via usb-porten och den har inga mer smarta funktioner än just att man ritar på den med en penna.

Ren version av tablet- en dator, större modell av iPhone för att förenkla förklaringen

Bärbar dator korsning. Den ser ut som vanlig dator men man kan vrida på skärmen och fälla ner det så det blir som en "ren" version av tablet.
clivia

Anslöt: 2009-03-05

Återgå till IT-forum

Logga in