Hur ska Pemer få en tjej? ;-D
Kristofer skrev:Med risk för att verka provocerande.
Jag tror att asperger i sig gör killar oattraktiva för tjejer. Samtidigt som det ofta gör killar lite vilsna då det gäller att ta initiativ. Ofta brukar det ju vara killen som ska ta initiativet.
Hey, från vilken årtioende kommer du ifrån?
Idag har jag sett alltför ofta att det spelar ingen roll om någon är man eller kvinna, här inkluderar vi också de homosexuella.
Jag tror mer på det faktumet att, så om Pemer's fall, att det inte handlar om AS i sig utan om att vara lugn i sig själv.
En stor effekt av oönskande av whatever diagnoserad personer handlar mycket om okunskap i ämnet, det är vad jag tycker.
Det jag också menar är att om någon inte kan acceptera honom för allt vad han är, vad det nu än innebär, så spelar det ingen roll hur många som han uppvaktar eller som uppvaktar honom.
Sen av egen erfarenhet om man vet med sig att man kanske har vissa problematik är att givetvis lägga fram det, men AS som i vårt fall, handlar långt ifrån bara negativa effekter. Vi är de mer insatta, därmed så kanske är det också för oss att lyfta upp de bättre aspekter med det och flirta med dessa "vapen".
Ska vi raka tips om var, när och hur, så tipsar jag helt enkelt på dina intresseområden.
Du gillar, sport, då kanske en sportflicka vore något att ha?
kram
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Jossan skrev:snyggsmartosexig skrev:Ska finnas hela communitys, svenska såväl som utländska, som är inriktade på hur man raggar tjejer. Kan inte adresserna, men för de som är intresserade så kan ni ju söka på det. Läste en bok, som jag tidigare nämnt tror jag; "The Game". Sök på den eller "pick-up artist" så hittar ni kanske nåt.
Tänk att du har koll på sånt, trodde inte att du nånsin behövt bekymra dig om att få tjej "with your looks",
Tack så mycket! Kan tyvärr inte återgälda komplimangen då jag inte hittar någon bild på dig. Jag har nästan hela mitt liv av någon anledning haft uppfattningen att det där med relationer och tjejer är något för andra och inte för mig. Jag såg att andra träffade tjejer och hade relationer, men kunde inte inse att det var möjligt för mig också. Det har dessutom alltid varit tvunget att tjejen är övertydlig för att jag ska förstå att hon är intresserad. Samtidigt har jag svårt för när tjejer blir fysiska väldigt snabbt. Plus att jag först senaste åren lärt mig att gå efter det jag är intresserad av, och inte bara välja någon som uttryckt intresse för mig. Och vad som är ett attraktivt utseende är ju subjektivt, men jag är numera nöjd med hur jag ser ut. Det var en tid när jag hade komplex för i stort sett allt med min kropp och ansikte.
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
- snyggsmartosexig
- Anslöt: 2007-09-28
snyggsmartochsexig skrev:Kan tyvärr inte återgälda komplimangen då jag inte hittar någon bild på dig.
Det finns en del bilder på mig på pemers bildsida från träffar.
snyggsmartochsexig skrev:ag har nästan hela mitt liv av någon anledning haft uppfattningen att det där med relationer och tjejer är något för andra och inte för mig. Jag såg att andra träffade tjejer och hade relationer, men kunde inte inse att det var möjligt för mig också. Det har dessutom alltid varit tvunget att tjejen är övertydlig för att jag ska förstå att hon är intresserad. Samtidigt har jag svårt för när tjejer blir fysiska väldigt snabbt. Plus att jag först senaste åren lärt mig att gå efter det jag är intresserad av, och inte bara välja någon som uttryckt intresse för mig. Och vad som är ett attraktivt utseende är ju subjektivt, men jag är numera nöjd med hur jag ser ut. Det var en tid när jag hade komplex för i stort sett allt med min kropp och ansikte.
Intressant att höra. Jag menar du måste ju ha kommit över en hel del av de tankarna, för du har ju flickvän nu.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Nja, att förutsätta att varenda kotte springer och läser allt om en bildsajt som man lagt ut verkar en aning egocentriskt. Jag råkade bara av en händelse snappa upp att det finns en bildsajt. Det låter väl bra med lösenordsskydd och skydd mot sökrobotar men är det ett hinder för en hackare ?!
Det jag undrar om är varför det överhuvudtaget finns en bildsajt. Vad är syftet egentligen ? Kartläggning av alla med AS syndrom ?
Det jag undrar om är varför det överhuvudtaget finns en bildsajt. Vad är syftet egentligen ? Kartläggning av alla med AS syndrom ?
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
lugn i backarna. För det första tror jag, men vad vet jag? att det börjar bli lite ot? eller?
Men Grimuald, lugn. Du behöver inte oroa dig över dessa sajter, oavsett innehåll.
Det är och blir allt vanligare att privata människor läggar upp sina fotoalbum digitalt. Jag tror att man bör tyvärr acceptera den bryska verkligheten att så håller vårt samhälle på att utvecklas, det vill säga, där den nya tekniken är en allt större del av vår vardag och att elektroniska (publika eller slutna) fotoalbum, fotsajter är "vanligt".
Egentligen är lite lite irrelevant ens om den sajten som näms här i tråden är lösenordskyddad eller inte, det är också irrelevant att det är människor med AS på bilden.
Varför?
Enkelt. Det är engentligen "bara" vi som vet att det är så.
Vi är rätt många på planeten, det är ett faktum. Antal människor som surfar på nätet är också många. Antal internetsidor, antal bilder det finns på nätet är oändligt många.
Att ett privatalbum skulle ge sådan revolutionerande effect att det skulle utvecklas till någon kartläggning av oss med As tror jag är till och med rent av orimligt.
Det är ingen myndighet som har den sajten, inte heller i sådan organiserad form att det behövts tillstånd.
Jag tror att jag kan sträcka mig till att säga att det är en del av ett social samspel. Vi/ni som tyvärr inte har dessa relationsfärdigheter och lärt sig förstå just det, kan jag förstå blir oroliga eller upprörda.
Det är ok att känna så, det finns inget fel att känna på det sättet du gör, men din uppfattning är din uppfattning och det är inte detsamma som en fast sanning.
Förstår du? Välkommen med frågor.
Men Grimuald, lugn. Du behöver inte oroa dig över dessa sajter, oavsett innehåll.
Det är och blir allt vanligare att privata människor läggar upp sina fotoalbum digitalt. Jag tror att man bör tyvärr acceptera den bryska verkligheten att så håller vårt samhälle på att utvecklas, det vill säga, där den nya tekniken är en allt större del av vår vardag och att elektroniska (publika eller slutna) fotoalbum, fotsajter är "vanligt".
Egentligen är lite lite irrelevant ens om den sajten som näms här i tråden är lösenordskyddad eller inte, det är också irrelevant att det är människor med AS på bilden.
Varför?
Enkelt. Det är engentligen "bara" vi som vet att det är så.
Vi är rätt många på planeten, det är ett faktum. Antal människor som surfar på nätet är också många. Antal internetsidor, antal bilder det finns på nätet är oändligt många.
Att ett privatalbum skulle ge sådan revolutionerande effect att det skulle utvecklas till någon kartläggning av oss med As tror jag är till och med rent av orimligt.
Det är ingen myndighet som har den sajten, inte heller i sådan organiserad form att det behövts tillstånd.
Jag tror att jag kan sträcka mig till att säga att det är en del av ett social samspel. Vi/ni som tyvärr inte har dessa relationsfärdigheter och lärt sig förstå just det, kan jag förstå blir oroliga eller upprörda.
Det är ok att känna så, det finns inget fel att känna på det sättet du gör, men din uppfattning är din uppfattning och det är inte detsamma som en fast sanning.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
clivia skrev:Vi/ni som tyvärr inte har dessa relationsfärdigheter och lärt sig förstå just det, kan jag förstå blir oroliga eller upprörda.
Härligt bemötande, clivia! Väldigt bra formulerat! Just begreppet "relationsfärdigheter" ska jag vårda ömt och låsa in i bankfack. Tror jag behöver begreppet för att överhuvudtaget göra mig förstådd i alla former av sociala sammanhang. De flesta tar det mesta för givet. Det finns normer och de gäller. Detta gör att de som verkligen befinner i ett utanförskap, har haft en besvärlig uppväxt samt dessutom lider av funktionshinder typ AS som ofta gör det svårt i den sociala sammanhang samt lever isolerat, lättare kan bli förstådd om man nämner att man saknar relationsfärdigheter. Lär nog jag nämna om jag hamnar på en träff, så får man hoppas på det bästa.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald skrev:Härligt bemötande, clivia! Väldigt bra formulerat! Just begreppet "relationsfärdigheter" ska jag vårda ömt och låsa in i bankfack. Tror jag behöver begreppet för att överhuvudtaget göra mig förstådd i alla former av sociala sammanhang. De flesta tar det mesta för givet. Det finns normer och de gäller. Detta gör att de som verkligen befinner i ett utanförskap, har haft en besvärlig uppväxt samt dessutom lider av funktionshinder typ AS som ofta gör det svårt i den sociala sammanhang samt lever isolerat, lättare kan bli förstådd om man nämner att man saknar relationsfärdigheter. Lär nog jag nämna om jag hamnar på en träff, så får man hoppas på det bästa.
Kanske så här, Grimuald
"Jag håller på att vidareutveckla mina relationsfärdigheter"
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Jaha, och då var det jag som var egocentrisk!!?!
Sajten har nämnts i massor av träfftrådar. Här nämndes den enda gång i förbigående.
Det borde inte ha varit svårt att tänka sig att det fanns mer att läsa om sajten i andra trådar, och att åtminstone fråga mer först. Och visst, det kan man hävda att det var just vad du gjorde. Men du förutsatte vissa saker först, och ställde givetvis frågorna utifrån dessa. På sedvanligt tendentiöst och anklagande sätt.
Och så mycket som du har skrivit och förhoppningsvis läst i trådar rörande träffar förut, inklusive många där bildsajten nämnts, så är det något av en bedrift att ha missat någon som helst info förut. Det vidhåller jag.
Ett normalt sätt att fråga om du nu på allvar inte visste något om saken hade väl i jösse namn varit "Vad är det för bildsajt? Den har jag inte hört talas om. Kan någon berätta mer om den?"
Men du utgår genast från att du redan har förstått tillräckligt mycket för att leverera en osande ed om hur galet det måste vara om att lägga ut bilder på nätet på ett sätt så att vem som helst kan se dem...
Det är sårande!
"De flesta tar det mesta för givet" konstaterar du själv. Hoppas du kan se i detta att det är det du gör själv i väldigt mycket också. Tar väldigt mycket för givet först, och ställer dina frågor sedan, utifrån det du har tagit för givet.
Från någon som därvid stundtals blir den som får orättvisa anklagelser slängda i ansiktet är det inte lika lätt att hela tiden stoiskt vända andra kinden till och försöka återgälda med ett varmt och öppensinnat bemötande tillbaka. Jag beklagar det. Men jag försöker tänka på det!
Hoppas du kan och vill försöka tänka lite på mycket av de tips du fått på senare tid också. Jag tror det skulle kunna göra rätt mycket skillnad!
Sajten har nämnts i massor av träfftrådar. Här nämndes den enda gång i förbigående.
Det borde inte ha varit svårt att tänka sig att det fanns mer att läsa om sajten i andra trådar, och att åtminstone fråga mer först. Och visst, det kan man hävda att det var just vad du gjorde. Men du förutsatte vissa saker först, och ställde givetvis frågorna utifrån dessa. På sedvanligt tendentiöst och anklagande sätt.
Och så mycket som du har skrivit och förhoppningsvis läst i trådar rörande träffar förut, inklusive många där bildsajten nämnts, så är det något av en bedrift att ha missat någon som helst info förut. Det vidhåller jag.
Ett normalt sätt att fråga om du nu på allvar inte visste något om saken hade väl i jösse namn varit "Vad är det för bildsajt? Den har jag inte hört talas om. Kan någon berätta mer om den?"
Men du utgår genast från att du redan har förstått tillräckligt mycket för att leverera en osande ed om hur galet det måste vara om att lägga ut bilder på nätet på ett sätt så att vem som helst kan se dem...
Det är sårande!
"De flesta tar det mesta för givet" konstaterar du själv. Hoppas du kan se i detta att det är det du gör själv i väldigt mycket också. Tar väldigt mycket för givet först, och ställer dina frågor sedan, utifrån det du har tagit för givet.
Från någon som därvid stundtals blir den som får orättvisa anklagelser slängda i ansiktet är det inte lika lätt att hela tiden stoiskt vända andra kinden till och försöka återgälda med ett varmt och öppensinnat bemötande tillbaka. Jag beklagar det. Men jag försöker tänka på det!
Hoppas du kan och vill försöka tänka lite på mycket av de tips du fått på senare tid också. Jag tror det skulle kunna göra rätt mycket skillnad!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Jossan skrev:snyggsmartochsexig skrev:Kan tyvärr inte återgälda komplimangen då jag inte hittar någon bild på dig.
Det finns en del bilder på mig på pemers bildsida från träffar.
Såg de nu. Du såg ju fin ut.
Jossan skrev:snyggsmartochsexig skrev:ag har nästan hela mitt liv av någon anledning haft uppfattningen att det där med relationer och tjejer är något för andra och inte för mig. Jag såg att andra träffade tjejer och hade relationer, men kunde inte inse att det var möjligt för mig också. Det har dessutom alltid varit tvunget att tjejen är övertydlig för att jag ska förstå att hon är intresserad. Samtidigt har jag svårt för när tjejer blir fysiska väldigt snabbt. Plus att jag först senaste åren lärt mig att gå efter det jag är intresserad av, och inte bara välja någon som uttryckt intresse för mig. Och vad som är ett attraktivt utseende är ju subjektivt, men jag är numera nöjd med hur jag ser ut. Det var en tid när jag hade komplex för i stort sett allt med min kropp och ansikte.
Intressant att höra. Jag menar du måste ju ha kommit över en hel del av de tankarna, för du har ju flickvän nu.
Jag har kommit över det mesta av de destruktiva tankarna men en hel del känslor och tankar av mer neutral eller positiv karaktär hänger kvar. Det känns ofta väldigt overkligt för mig att vara tillsammans med någon. Att det verkligen är JAG som har en flickvän. Jag har fortfarande svårt för när tjejer blir fysiska väldigt snabbt, men jag gillar väldigt mycket att vara fysiskt intim när det känns som om jag kännt av hur och vem den andre personen är (och om jag gillar det jag känner). Som sagt har jag på senare år lärt mig att alltid försöka träffa någon jag själv är intresserad av (vilket borde vara en självklarhet), och det är bara fyra tjejer som kvalat in hittills. Komplexen försökte jag först komma över genom att se till att träna upp min kropp till att bli extremt vältränad, för då såg jag ju med mina egna ögon att jag var mer vältränad än 99,99% av alla andra män. Då hade jag åtminstone det! Fast det hjälpte inte ett dugg. Jag blev istället av med dem när jag bytte miljö fullständigt genom att flytta utomlands samt genom att släppa mina inre livspassioner fria; dvs i detta fall 100 % fokus mina akademiska och idrottsliga intressen som jag bejakade på ett elitistiskt universitet i Kanada. Jag gjorde det jag tyckte om att göra, och jag hängav mig fullständigt till det och blev hämningslös i mitt inre. Tidigare hade jag hämmat mig själv, och när dessa hämningar försvann så släppte även mina komplex. En stor del av mina komplex kom nog av att jag inte kände att jag fick vara intelligent, vältränad, snygg, musikalisk, öppensinnad och glad och så vidare. Genom att istället hamna i en miljö där detta inspirerades och sporrades till istället för att känna sociala krav av att bli tillbakatryckt i "lagom-sverige", försvann även mina självförvållade hämningar som tidigare funnits där för att blidka min omgivning. Så mitt råd till någon med komplex är att släppa sig själv fri!
Hur är det själv? Har du pojkvän och hur känns det för dig med relationer?
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
- snyggsmartosexig
När det gäller min nuvarande tjej så var det inget problem med att hon skulle behöva vara övertydlig. Jag frågade helt enkelt om hon ville nåt mer. Hon blev chockad och jätteförvirrad, för jag var ju hennes tilltänkta svärson. Det kan kändes som ett kritiskt ögonblick, där jag bedömde risken att få gå hem från hennes gård mitt i "ingenstans" och mitt i natten som kanske 50-50. Men man måste ta lite risker för att vinna. Hennes dotter var ju dessutom i Thailand och skulle vara där flera veckor till.......
- snyggsmartosexig
snyggsmartosexig skrev:När det gäller min nuvarande tjej så var det inget problem med att hon skulle behöva vara övertydlig. Jag frågade helt enkelt om hon ville nåt mer. Hon blev chockad och jätteförvirrad, för jag var ju hennes tilltänkta svärson. Det kan kändes som ett kritiskt ögonblick, där jag bedömde risken att få gå hem från hennes gård mitt i "ingenstans" och mitt i natten som kanske 50-50. Men man måste ta lite risker för att vinna. Hennes dotter var ju dessutom i Thailand och skulle vara där flera veckor till.......
Jag förstår att man kan fantisera om att lämna sin flickvän för hennes mamma. Men jag förstår inte hur man kan våga göra en sån grej och ta risken att bli socialt brännmärkt efteråt. Hur reagerade din omgivning på det?
Att ta över sitt barns partner tycker jag är otroligt egoistiskt. Barnet kommer ju aldrig mera att kunna känna förtroende för en.
Senast redigerad av tveskägg 2011-05-04 10:49:05, redigerad totalt 1 gång.
Mina förslag till hur Pemer ska underlätta sina chanser att få en tjej!
Steg 1.
BANTA! Se framför allt till att göra dig av med den där ENORMA magen du har.
För att lyckas med det bör du nog lägga om din livsstil RADIKALT, men det kanske det kan vara värt. Om du nu verkligen på allvar ÄR intresserad av att skaffa en tjej.
När du har lyckats göra dig av med din ENORMA mage, efter sådär cirka 30 kilograms viktminskning, är det dags för steg 2.
Steg 2.
Byt Glasögon!
Sådär , nu har jag sagt rent ut vad jag tycker!
Steg 1.
BANTA! Se framför allt till att göra dig av med den där ENORMA magen du har.
För att lyckas med det bör du nog lägga om din livsstil RADIKALT, men det kanske det kan vara värt. Om du nu verkligen på allvar ÄR intresserad av att skaffa en tjej.
När du har lyckats göra dig av med din ENORMA mage, efter sådär cirka 30 kilograms viktminskning, är det dags för steg 2.
Steg 2.
Byt Glasögon!
Sådär , nu har jag sagt rent ut vad jag tycker!
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 10:49:07, redigerad totalt 1 gång.
antikropp skrev:Snacka om tjejperspektiv. Att banta ner sig och byta glasögon är nog viktigare om man är tjej och söker partner. Det krävs ju något mer arbete om man är kille.
Nja... alltså... tjejperspektivet kan ju förvisso vara viktigt om det är tjejer man är ute efter... inte sant?
Sen är det ju självklart att det behövs lite mer än BARA de två föreslagna sakerna. Men det kan ju alltid vara en början!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:49:07, redigerad totalt 1 gång.
Jag tror Pemer har en del koll på tjejperspektivet. Han pratar ju en del om hur den kemiska attraktionen är vad som försvårar kärlekslivet för såna som honom. Jag tycker det är störtskönt hur han blir påhoppad för sin smyg-misogyni och sen får veta att det mest konkreta han kan göra för att duga för kvinnor är att banta ner sig och byta glajor, något mer abstrakta tips om att utveckla social kompetens, arbeta bort autismen och börja förstå vad kvinnor tycker är attraktivt och lite skit kastad på sig för att han är för autistisk för att intuitivt förstå vad kvinnor vill ha.
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 10:49:07, redigerad totalt 1 gång.
"Appearance"
Men du valde det bästa ordet att missa en bokstav i.
Det är bra, antikropp.
Men du valde det bästa ordet att missa en bokstav i.
Det är bra, antikropp.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 10:49:07, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11