Flörta - Vad är det egentligen? Hur gör man?
100 inlägg
• Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Daycatcher skrev:Men effektivare är att se djupt i ögononen på killen,le sitt underbara
leende och glittra med ögonen.....oslagbart.....
då är det porr och inget med flirtande att göra.
Flirt är mer "too see but not touch"
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 18:19:32, redigerad totalt 1 gång.
Victoria Silvstedt, hon kan flörta hon
http://www.youtube.com/watch?v=QkAJOQlwu5s
http://www.youtube.com/watch?v=QkAJOQlwu5s
Senast redigerad av Daycatcher 2011-05-04 18:19:32, redigerad totalt 1 gång.
- Daycatcher
- Anslöt: 2008-04-27
clivia skrev:då är det porr och inget med flirtande att göra.
Oj då, det är porr på g om en tjej ser lite djupt på en
med glittrande ögon.....
Senast redigerad av Daycatcher 2011-05-04 18:19:32, redigerad totalt 1 gång.
- Daycatcher
Daycatcher skrev:clivia skrev:då är det porr och inget med flirtande att göra.
Oj då, det är porr på g om en tjej ser lite djupt på en
med glittrande ögon.....
Oj! soz! suck. Jag citerade fel person! hejja!
jag menade givetvis som replik till visa brösten inlägget.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 18:19:33, redigerad totalt 1 gång.
clivia skrev:
Oj! soz! suck. Jag citerade fel person! hejja!
jag menade givetvis som replik till visa brösten inlägget.
Puuhh, annars hade jag missförstått massor här i livet
Senast redigerad av Daycatcher 2011-05-04 18:19:33, redigerad totalt 1 gång.
- Daycatcher
Argh! Senaste veckorna har jag haft det här..ptja..agera först-tänka efter sen reaktionen på min kropp fastän jag tänker först och agerar sen. kroppen hänger inte med vad min hjärna säger åt den att göra och det går åt snabbt. inte så mycket åt impulsagerande utan mer retraktivt agerande
thats OT.
flört är att "råka" snubbla framför den man är intresserad bara för att få kroppslig kontakt
eller att leka med håret
thats OT.
flört är att "råka" snubbla framför den man är intresserad bara för att få kroppslig kontakt
eller att leka med håret
zeidon skrev:Min tjej har lärt upp mig vad kvinnor vill ha under 11 år.
Vad kvinnor under 11 vill ha, eller vad kvinnor vill ha under 11 långa år?
Skriva kärleksdikter är oftast uppskattat. Speciellt om man kan dikta ihop saker direkt i farten.
Tips: en kvinna är inte = alla kvinnor. Du får nog utöka ditt statistiska underlag innan du drar alltför långtgående slutsatser ang kvinnor i allmänhet.
Mycket mer romantiskt än att improvisera kärleksdikter tycker det är när ens partner gör små omtänksamma saker som att hämta tekoppen o dyl när man är sjuk eller för trött för att orka göra det själv.
Men jag är ju förstås aspergare och inte någon normal kvinna...
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:19:33, redigerad totalt 1 gång.
Och en sån kvinna du är!
(Vad är flört?) Det kanske skulle kanske räknas mer som, nu blev det jobbigt, jag glömde bort ordet.
(Vad är flört?) Det kanske skulle kanske räknas mer som, nu blev det jobbigt, jag glömde bort ordet.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 18:19:33, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:Och en sån kvinna du är!
Klar flörtvarning där. Stora flörttråden
- Daycatcher
Inger skrev:Mycket mer romantiskt än att improvisera kärleksdikter tycker det är när ens partner gör små omtänksamma saker som att hämta tekoppen o dyl när man är sjuk eller för trött för att orka göra det själv.
Men jag är ju förstås aspergare och inte någon normal kvinna...
Inger jag delar din onormala syn på detta.
Jag har ju redan skrivit om relevansen av att hitta en man som inte har något emot att servera mig kaffe då och då. På eget initiativ.
Dessutom tror jag det stämmer att kvinnliga aspergare har en mer manligt utformad hjärna än övriga kvinnor. Jag kan ha en annan prioritering i ett förhållande än vad andra tycks ha. För mig är fysisk närhet lika viktig som psykisk. Att beröra en annan människa (som man vet vill bli berörd) på ett kärleksfullt sätt är också att vara omtänksam.
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 18:19:33, redigerad totalt 1 gång.
Daycatcher skrev:earlydayminer skrev:Och en sån kvinna du är!
Klar flörtvarning där. Stora flörttråden
Nej då.
- earlydayminer
Man betonar vissa ord på ett speciellt sätt när man flörtar muntligt med ord. Man kan flörta med någon genom att i hemlighet hjälpa henne eller honom med någonting. Man kan skicka små vackra ord till henne eller honom. Fast det lutar väl mer åt uppvaktning.
Sådana som du och jag, vi kan ju alltid köpa ett gamecard. Haha.
Sådana som du och jag, vi kan ju alltid köpa ett gamecard. Haha.
- earlydayminer
haha
För länge sen var det en grabb som förstod att jag var lite "annorlunda" (han är vän) och lurade mig genom att reta mig i följande situation:
Jag behövde ett bättre riddjur (transportmedel i spelet) men hade inte "råd" och jag ville inte heller låna eller få. Han tyckte att jag var envis. Så han bad komma till en plats och dit kom jag och han som hade snabbare riddjur sprang ifrån mig. Varpå jag säger "kan inte du vänta då?" "nej, du får se till att skaffa ett snabbare så du kan hänga med"-retsamt
Det är då jag faller för fällan och svarar " varsågod du som är så rik, ge mig ett" "ok sa han och smet iväg och köpte mig ett.
Räknas den situationen flört på aspie-vis?
För länge sen var det en grabb som förstod att jag var lite "annorlunda" (han är vän) och lurade mig genom att reta mig i följande situation:
Jag behövde ett bättre riddjur (transportmedel i spelet) men hade inte "råd" och jag ville inte heller låna eller få. Han tyckte att jag var envis. Så han bad komma till en plats och dit kom jag och han som hade snabbare riddjur sprang ifrån mig. Varpå jag säger "kan inte du vänta då?" "nej, du får se till att skaffa ett snabbare så du kan hänga med"-retsamt
Det är då jag faller för fällan och svarar " varsågod du som är så rik, ge mig ett" "ok sa han och smet iväg och köpte mig ett.
Oj. Det måste varit länge sen? Ja! Det räknas verkligen!
- earlydayminer
Mina lilla fråga är: Vad är bäst?
- earlydayminer
Flörtar bäst som flörtar sist......
- Daycatcher
clivia skrev:haha
Som att han självmant gjorde sig till din bitch tycker ju jag haha
Senast redigerad av DIProgan 2011-05-04 18:19:33, redigerad totalt 1 gång.
DIProgan skrev:
Njae, göra någon till sin bitch ser jag mer att man utnjyttjar någon med flit ens om det är på skämtsam nvå.
Där handlade om att jag var(är) så bångstyrig när det kommer till gåvor.
Ens när han stod vid handlaren och hade shoppat prylen stod jag och prostesrade högljutt men han kom med slag under bältet med att säga: "nåja, det är köpt, jag kan alltid slänga det om du inte vill ha det, det kvittar för min del"
Han var fullt medveten om hur jag avskyr slöserier, så det var bara å tacka emot.
clivia skrev:DIProgan skrev:
Njae, göra någon till sin bitch ser jag mer att man utnjyttjar någon med flit ens om det är på skämtsam nvå.
Där handlade om att jag var(är) så bångstyrig när det kommer till gåvor.
Ens när han stod vid handlaren och hade shoppat prylen stod jag och prostesrade högljutt men han kom med slag under bältet med att säga: "nåja, det är köpt, jag kan alltid slänga det om du inte vill ha det, det kvittar för min del"
Han var fullt medveten om hur jag avskyr slöserier, så det var bara å tacka emot.
Ja tycker du så får du väl belöna han då
Senast redigerad av DIProgan 2011-05-04 18:19:33, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare