Helt ofattbart! Kolla in detta!
22 inlägg
• Sida 1 av 1
Helt ofattbart! Kolla in detta!
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 18:19:33, redigerad totalt 1 gång.
Amazing absolut men hans attityd verkar tragisk. Han tycker inte om att göra det och verkar mest vara ute efter revange. Kanske han kan syssla med lite mer roliga saker nu när han fått 20 miljoner dollar.
Senast redigerad av DIProgan 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.
DIProgan skrev:Amazing absolut men hans attityd verkar tragisk. Han tycker inte om att göra det och verkar mest vara ute efter revange. Kanske han kan syssla med lite mer roliga saker nu när han fått 20 miljoner dollar.
Jag tror nog det är vanligt att konstnärer av alla sorter har deppiga perioder. Det är inte för inte som det finns en stereotyp bild av den lidande konstnärssjälen och allt det där, t.ex. Van Gogh.
Att han lyckas koncentrera sig på hantverket och inte ge upp är otroligt.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.
Hur grymt som helst.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
DIProgan skrev:Amazing absolut men hans attityd verkar tragisk. Han tycker inte om att göra det och verkar mest vara ute efter revange. Kanske han kan syssla med lite mer roliga saker nu när han fått 20 miljoner dollar.
Alltså att "skapa" är ett helvete (för många). Det är som att slå sig själv på käften hela dagarna. Men att se slutresultatet medan man nästan gråter... då var det värt mödan.
Ska kolla mina synålar hemma så det inte ligger nåt i hålet. Kan man sälja dom. Wow!
$$$
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Ingen tremor där inte. Undrar hur han undgår att andas bort det han gör?
Sade han inte att han trodde att han hade råkat andas in en av skulpturerna?
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Jo. Alice in Wonderland!
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
zeidon skrev:DIProgan skrev:Amazing absolut men hans attityd verkar tragisk. Han tycker inte om att göra det och verkar mest vara ute efter revange. Kanske han kan syssla med lite mer roliga saker nu när han fått 20 miljoner dollar.
Alltså att "skapa" är ett helvete (för många). Det är som att slå sig själv på käften hela dagarna. Men att se slutresultatet medan man nästan gråter... då var det värt mödan.
Ska kolla mina synålar hemma så det inte ligger nåt i hålet. Kan man sälja dom. Wow!
$$$
Då försöker de skapa saker som de egentligen inte är intresserade av. När jag skapar är jag intresserad av att se vad det blir under hela processen annars gör jag det inte.
DIProgan skrev:Då försöker de skapa saker som de egentligen inte är intresserade av. När jag skapar är jag intresserad av att se vad det blir under hela processen annars gör jag det inte.
Sund inställning. Ska jag tänka på.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.
DIProgan skrev:
Då försöker de skapa saker som de egentligen inte är intresserade av. När jag skapar är jag intresserad av att se vad det blir under hela processen annars gör jag det inte.
Förstår inte riktigt hur du resonerar här. Det är klart de är intresserade av vad de gör. Om man jobbar i flera lager eller steg, t.ex. med en målning, så får man ju inte se vad det blir förrän det sista är avklarat, det är det folk är ute efter.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren skrev:DIProgan skrev:
Förstår inte riktigt hur du resonerar här. Det är klart de är intresserade av vad de gör. Om man jobbar i flera lager eller steg, t.ex. med en målning, så får man ju inte se vad det blir förrän det sista är avklarat, det är det folk är ute efter.
Det är ett komplicerat ämne utan egentligt rätt och fel men jag föredrar att mina förväntningar såväl som processen i sig är så intressant att jag aldrig tänker under resans gång att det är tråkigt (duh!).
DIProgan skrev:Det är ett komplicerat ämne utan egentligt rätt och fel men jag föredrar att mina förväntningar såväl som processen i sig är så intressant att jag aldrig tänker under resans gång att det är tråkigt (duh!).
Något jag exprimenterat med i några år. Allt ifrån att tänka ut hela processen innan jag genomför själva tavelmålningen/konstverket till att vara helt öppen med en vit duk/lerklump/glasskivor för att se vad som sker.
Det är helt olika processer inombords för mig och jag känner att ha iden helt klar så är det bara en transportsträcka till att den blir klar att jämnföras med att börja med en vit duk utan tanke och se vad som händer är en känsla av kontakt med objektet på ett annat sätt.
Ingen av dessa är bättre än den andra utan sker naturligt som en variation i utövandet.
Vad som är viktigt i båda fallen är dock att jag har en inre känsla av kontakt med att vilja göra objektet för ibland är det bara tomt utan drivkraften.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.
Det måste inte vara roligt hela resan igenom för att det ska vara värt någonting. Att man kan finna nöje även i dom mest irriterande momenten kan jag själv bevittna om. Men även annars så kan dom bra bitarna överväga dom dåliga.
Det borde inte spela någon roll vilka moment som är bra eller dåliga. Man är ingen sämre konstnär om man bara finner tillfredsställelse i beröm imo.
Det borde inte spela någon roll vilka moment som är bra eller dåliga. Man är ingen sämre konstnär om man bara finner tillfredsställelse i beröm imo.
Senast redigerad av Saninaé 2011-05-04 18:19:37, redigerad totalt 1 gång.