Asperger m.m. i frågespalt på DN.se
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Asperger m.m. i frågespalt på DN.se
<a target="_blank" href="http://www.dn.se/blogg/fragainsidan/2009/02/18/jag-ar-missnojd-med-mitt-yrkesval-1569">"Jag är missnöjd med mitt yrkesval"</a>
Titeln ljuger lite för den här frågan + svaret från psykologen + kommentarerna halkar in på både det ena och det andra. Frågeställaren trivs inte med sitt yrke, har vantrivits hela sitt liv och misstänker även att hon har Asperger/Autism. Psykologens svar får en hel del kritik bland kommentarerna.
Det står förresten fel på sidan som någon kommentar skriver. Det står att både frågeställaren och psykologen heter Liria Ortiz. Jag blir inte klok på hur det egentligen ligger till.
En sak i frågeställarens text hänger inte riktigt ihop. Hon har ett arbete men "pengarna uteblir" ändå. Att hon skaffat barn och därefter kommer på att hon inte mår bra i livet tycker jag däremot inte är så konstigt.
Allt som allt ganska bra läsning ändå.
Hmm verkar finnas en del annat intressant också i den här spalten. Känner ni till den?
/Barracuber
Titeln ljuger lite för den här frågan + svaret från psykologen + kommentarerna halkar in på både det ena och det andra. Frågeställaren trivs inte med sitt yrke, har vantrivits hela sitt liv och misstänker även att hon har Asperger/Autism. Psykologens svar får en hel del kritik bland kommentarerna.
Det står förresten fel på sidan som någon kommentar skriver. Det står att både frågeställaren och psykologen heter Liria Ortiz. Jag blir inte klok på hur det egentligen ligger till.
En sak i frågeställarens text hänger inte riktigt ihop. Hon har ett arbete men "pengarna uteblir" ändå. Att hon skaffat barn och därefter kommer på att hon inte mår bra i livet tycker jag däremot inte är så konstigt.
Allt som allt ganska bra läsning ändå.
Hmm verkar finnas en del annat intressant också i den här spalten. Känner ni till den?
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 18:17:09, redigerad totalt 2 gånger.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Haha! Aspie-quiz blir ju rekommenderat!
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 18:17:09, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Re: Asperger m.m. i frågespalt på DN.se
barracuber skrev:Det står förresten fel på sidan som någon kommentar skriver. Det står att både frågeställaren och psykologen heter Liria Ortiz. Jag blir inte klok på hur det egentligen ligger till.
Den psykologen behagar skämta. Värsta thörnblom-stil.
Jag tror att det står samma namn på båda, eftersom psykologen har sammanställt fråga + svar (är skribent), och sedan också har skrivit under sitt svar.
Jag ser inte att det måste vara frågaren som står överst som skribent.
Att pengarna uteblir, tror jag att h*n menar "de stora pengarna h*n hade hoppats på, uteblir".
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 18:17:09, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18