Träff för aspergare med barn 28 mars
Grimauld. Jag kan förstå vad du menar, alla positiva inlägg kan kännas som de försöker snärja dig. Men det är ingen som tvingar dig, du behöver aldrig någonsin gå på en träff om du inte vill, det är du som bestämmer.
Senast redigerad av lettan 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.
Huh?
Nej jag tänkte iaf att det vore kul om han/hon dök upp på en träff, oavsett om jag är med på träffen eller inte.
Jag vet att jag gillade träffen hos weasley
Och när du frågade mig en sak så svarade jag bara på frågan än fast jag gärna hade pratat mer om saken du frågade.
Blir så ibland för mig
Minns att du hade hela fina strumpor
Gröna (mestadels) om jag inte minns fel.
Nej jag tänkte iaf att det vore kul om han/hon dök upp på en träff, oavsett om jag är med på träffen eller inte.
Jag vet att jag gillade träffen hos weasley
Och när du frågade mig en sak så svarade jag bara på frågan än fast jag gärna hade pratat mer om saken du frågade.
Blir så ibland för mig
Minns att du hade hela fina strumpor
Gröna (mestadels) om jag inte minns fel.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.
lettan skrev:Grimauld. Jag kan förstå vad du menar, alla positiva inlägg kan kännas som de försöker snärja dig. Men det är ingen som tvingar dig, du behöver aldrig någonsin gå på en träff om du inte vill, det är du som bestämmer.
Tack för att det finns någon som försöker förstå. Det betyder mycket.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.
Försöker förstå gör alla som har kommit med svar i de olika trådarna där detta försiggår och försökt bena ut var problemen ligger, och hur vi skulle kunna lösa dem. Förhoppningsvis inser du det och menade inte att insinuera att vi övriga inte ens försöker. Men du uttrycker dig definitivt som att du med detta inlägg från Lettan äntligen ser någon som över huvud taget försöker förstå dig.
Problemen är ju helt enkelt att kommunikationen är svår, att många av oss tolkar ord från dig i ett inlägg för oss helt glasklart och uppriktigt frågar "menar du verkligen...?" eller liknande - och i nästa svar från dig förstår du inte ens hur någon kunde tolka det du hade skrivit så, och känner dig kränkt och mobbad av ordalydelserna i svaret. Men försöker förstå dig behöver du inte tvivla en sekund på att alla som deltar i diskussionen gör - hade vi inte ens försökt det, hade vi inte skrivit något.
Problemen är ju helt enkelt att kommunikationen är svår, att många av oss tolkar ord från dig i ett inlägg för oss helt glasklart och uppriktigt frågar "menar du verkligen...?" eller liknande - och i nästa svar från dig förstår du inte ens hur någon kunde tolka det du hade skrivit så, och känner dig kränkt och mobbad av ordalydelserna i svaret. Men försöker förstå dig behöver du inte tvivla en sekund på att alla som deltar i diskussionen gör - hade vi inte ens försökt det, hade vi inte skrivit något.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:
Jag blev positivt överraskad, jag har aldrig varit på en så underbar tillställning.
Kloka vettiga människor och inget självhävdelsebehov eller "klubb för inbördes beundran" någonstans vad jag kunde se.
Vad himla roligt att läsa att du blev så nöjd!
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Jag tror inte de andra försöker snärja dig, men att du kanske upplever det så. De andra skulle tycka det vara roligt om du kom och vill visa att det inte är så farligt att gå om du bestämmer dig, men jag tror inte de menar att tvinga dig. Som Pemer sa, så vill dem nog bara hjälpa till så att säga.
Pemer skrev:Försöker förstå gör alla som har kommit med svar i de olika trådarna där detta försiggår och försökt bena ut var problemen ligger, och hur vi skulle kunna lösa dem. Förhoppningsvis inser du det och menade inte att insinuera att vi övriga inte ens försöker. Men du uttrycker dig definitivt som att du med detta inlägg från Lettan äntligen ser någon som över huvud taget försöker förstå dig.
Det är ingen hit att skriva på forumet man kan misstolka saker hur som helst, bättre att träffas irl, där man kan bättre förstå vad folk menar och fråga vad folk menar.
lettan skrev:Det är ingen hit att skriva på forumet man kan misstolka saker hur som helst, bättre att träffas irl, där man kan bättre förstå vad folk menar och fråga vad folk menar.
Träffar irl är i regel bättre men det ställer ibland oöverstigliga krav på en själv när det gäller att få till en utstyrsel som man är nöjd med och som även andra också är nöjd med. Tycker att väldigt många dömer en efter det yttre och man kan sakna förmåga, kunskap, etc. för att kunna skapa en yttre bild av sig själv som man är nöjd med. Då blir möten irl ett hinder. Ett annat problem som är ännu större är detta med mängden av människor. Låt mängden av människor vara likamed N. Om N = 0, ointressant i detta fall. Om N = 1, blir det lättare om man ej har en kluven personlighet. Om N = 2, kan man få till riktigt givande diskussioner som berikar på alla möjliga sätt. Det stora problemet här är att man kan misstolka olika signaler och missförstånd uppstår. Redan vid N = 3, börjar jag få en hel del problem. Man har då 2 relationer att ta hänsyn till samtidigt samt den relation som kan finnas mellan de andra. Har varit med om massor av konflikter vid denna konstellation där sympomatiskt en känner sig utan gruppen därför att de andra signalerar avståndstagande. När N sedan växer ökar komplexiteten väldigt fort och det blir svårt att överblicka och hantera informationen eller intrycken. Känner man var och en som ska bevista en träff innan man går till en träff blir det lättare och säkert lustfullt och man kan skratta tillsammans. Stor skillnad om man inte känner någon.
Jag har noterat det där med att folk bedömer ens klädsel på vanliga tillställningar, vissa sällskap nästan krävs det obekväma kläder.
Nyttan med detta har jag svårt att se, det är som om ytan vore det viktigaste i världen.
Jag kunde inte se tillstymmelse till dessa bedömningar på varken uppsalaträffen eller vasaträffen senast.
Det är de två träffar jag har varit på och det var helt underbart
Hade lite bekymmer o höra vad folk sade på Vasa's iofs eftersom det var en massa andra där eftersom det var en restaurang men inte överdrivet mycket folk.
Jag skulle bli förvånad om någon skulle titta snett på någons klädsel på en AS träff faktiskt och det efter bara två träffar
Nyttan med detta har jag svårt att se, det är som om ytan vore det viktigaste i världen.
Jag kunde inte se tillstymmelse till dessa bedömningar på varken uppsalaträffen eller vasaträffen senast.
Det är de två träffar jag har varit på och det var helt underbart
Hade lite bekymmer o höra vad folk sade på Vasa's iofs eftersom det var en massa andra där eftersom det var en restaurang men inte överdrivet mycket folk.
Jag skulle bli förvånad om någon skulle titta snett på någons klädsel på en AS träff faktiskt och det efter bara två träffar
Hur många kommer det nu tro? Jag undrar om ni/vi får plats. För om jag får plats och det inte kommer nåt annat emellan, tänkte jag också komma. Jag är bara 24 och har inga barn, men det vore roligt att träffa din dotter, Isabell! Om hon brås på dig måste hon ju vara trevlig.
Har det sagts vilken tid på dagen?
Senast redigerad av marroba 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.
Jag trodde det var för folk som HAR barn, iaf i första hand.
Tror det blir för mycket barn på en gång för mig, iaf känns det så nu.
Har ont i huvudet o tänker gå o sova, tror jag är lite trött.
Tror det blir för mycket barn på en gång för mig, iaf känns det så nu.
Har ont i huvudet o tänker gå o sova, tror jag är lite trött.
Jag är nästan säker på att vi kommer nu. Det är väl bara om vi blir sjuka eller nåt som vi blir hemma. Har nu förankrat det med övriga familjen, och de hänger på.
Kan förresten inte någon moderator flytta ut alla OT-inlägg om träffar i allmänhet till en ny tråd? Det blir svåröverskådligt med alla dessa inlägg här.
Kan förresten inte någon moderator flytta ut alla OT-inlägg om träffar i allmänhet till en ny tråd? Det blir svåröverskådligt med alla dessa inlägg här.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald skrev:Isabell skrev:Inga NT över 18 år är välkomna på träffen!
Läskig mening, särskilt slutet. Hur ska man förhålla sig till meningen ? Blir det krig om en NT över 18 år kommer på träffen ?
Jag får intrycket att du gör dig dummare än du är. Att komma objuden på en privat träff är hemfridsbrott. Visste du inte det?
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:Grimuald skrev:Isabell skrev:Inga NT över 18 år är välkomna på träffen!
Läskig mening, särskilt slutet. Hur ska man förhålla sig till meningen ? Blir det krig om en NT över 18 år kommer på träffen ?
Jag får intrycket att du gör dig dummare än du är. Att komma objuden på en privat träff är hemfridsbrott. Visste du inte det?
Jaha, antar då att man måste plocka med sig papper på att man inte är NT för att bli insläppt samt födelsebevis. Någon som vet hur man ska bete sig i detta fall ?
Grimuald skrev:Jaha, antar då att man måste plocka med sig papper på att man inte är NT för att bli insläppt samt födelsebevis. Någon som vet hur man ska bete sig i detta fall ?
Tror inte det. Man meddelar t.ex. att man tänkt komma här i tråden, och om värden inte har något emot att man kommer så tror jag knappast att man blir utslängd som NT över 18 år. Kan ju meddela att jag inte har några papper på att jag inte är NT.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:Grimuald skrev:Isabell skrev:Inga NT över 18 år är välkomna på träffen!
Misstänker att du misstolkar, men var lugn, jag har överseende med det.
Grimuald skrev:Mats skrev:Grimuald skrev:Läskig mening, särskilt slutet. Hur ska man förhålla sig till meningen ? Blir det krig om en NT över 18 år kommer på träffen ?
Misstänker att du misstolkar, men var lugn, jag har överseende med det.
Det är ingen som är bjuden.
Det är en tråd om en träff som lagts ut under rubriken träffar och ingen har fått en personlig eller privat inbjudan som mail eller pm. Plus att det är ingen privat träff när det är utlagt på forumet att vem som helst på forumet kan komma.
För övrigt tycker jag bara att det är trams att diskutera det här, leder ingen vart.
För övrigt tycker jag bara att det är trams att diskutera det här, leder ingen vart.
marroba skrev:Hur många kommer det nu tro? Jag undrar om ni/vi får plats. För om jag får plats och det inte kommer nåt annat emellan, tänkte jag också komma. Jag är bara 24 och har inga barn, men det vore roligt att träffa din dotter, Isabell! Om hon brås på dig måste hon ju vara trevlig.
Vad trevligt om du kommer, marroba! Jag har fått ett väldigt positivt intryck av dig de gånger vi setts. Att du bara är 24 år ska du väl vara glad för. Bland aspisar spelar väl åldern ingen roll? Däremot kan denna träff bli jobbig för de som är t ex ljudkänsliga.
Det är alltid kul att träffa andra aspergare. Här finns det ganska gott om plats, så det ska säkert ordna sig.
Mina ord att inga NT över 18 år är välkomna får väl tas med en nypa salt. Jag har själv ingen diagnos. Det som är viktigt för att man ska känna sig avspänd och kunna vara sig själv (för mig i alla fall) är att de som kommer åtminstone tror sig ha vissa aspiga drag samt har en stor acceptans och tolerans för andras olikheter.
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 18:07:56, redigerad totalt 1 gång.