mittemellan?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav nen1 » 2009-02-06 22:50:12

han är över sextio år, så jag känner inte för honom på det sättet.
:wink:
Senast redigerad av nen1 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
nen1
Ny medlem

Anslöt: 2009-01-16

Inläggav eyes wide open » 2009-02-24 23:36:21

Hur gick det med nen1 och nano? Hittade de varann efter det här tro? :)
lettan skrev:Ja, man behöver inte ha alla drag man kan ha vissa, då kan man få diagnosen "autismspektrumstörning" eller om man inte passar för kriterierna för Aspergers Syndrom eller Autism så kan man få diagnosen "Atypisk autism" och den har jag. Känner igen mycket i det att jag kan avläsa folk, vara människokännare så jag känner inte heller igen mig i det där att inte kunna avläsa folk, men det är inte alltid jag agerar eller orkar agera efter sociala koder. Som sagt är det människor som har bestämt dessa diagnoser och valt kriterier för dessa och begränsat. Jag kan tänka mig många som är "gråzonen" tex att förstå sociala koder men inte orkar delta så mycket i sociala sammanhang eller orka uttrycka sig med andra människor. Det är ju en skala där autism är längst till vänster och atypisk autism längst till höger tror jag.

Då är väl även jag ett mellanting. Fast så svårt att bena ut vad som är vad. (Ursäkta om jag spammar i ganska gamla trådar men försöker läsa igenom allt eftersom det finns så många intressanta och nya infallsvinklar överallt.)
EDIT: Tråden var visst inte så värst gammal...
Senast redigerad av eyes wide open 2011-05-04 17:40:19, redigerad totalt 1 gång.
eyes wide open
Inaktiv

Anslöt: 2009-01-14

Inläggav nano » 2009-02-25 1:26:16

Jag och nen1?
Jag vet inte, för jag vet inte vem nen1 är i verkligheten.
Kanske nen1 och jag har träffats utan att veta om det :)

Men jag har iaf inte blivit tillsammans med någon så vi är inte tillsammans det vet jag :P
nano

Anslöt: 2008-06-20

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in