Självförsvarsmetoder, tips?
39 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Okej, jag lånade ett ord (ursäkta "i":et). Jag tror inte jag var först på forumet med att använda det men despoti kanske inte är det lämpligaste, upplyst eller ej. Har någon ett bättre förslag eller ska vi helt enkelt undvika att nämna vårt "styrelseskick" vid något namn?
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 18:05:02, redigerad totalt 1 gång.
Debbido skrev:
Det känns inte OT för mig. Om vi alla har den inställningen att vi alla delar i ett universellt pussel, där vi bidrar med en liten, men viktig bit, då finns det ingen orsak att slåss. Debatterna behöver inte bli bara ett självhävdelsespel som går ut på att bevisa att JAG har rätt. Rött är det som gäller.
Egentligen är det precis det jag försökt få fram i mina inlägg på diverse håll.
Kanske det är läge att öppna ett låst forum för de känsligare som vill fortsätta pussla ihop sin världsbild utan att provocera andra till hårda/krassa omdömen/påhopp. Så kan man som känslig välja när man är i form att våga sig på ett inlägg på allmänt forum och ändå ha möjligheten till tankeutbyte även när man inte är så stark. Jag skulle uppskatta något sådant, för även jag pusslar frenetiskt med att få ihop min världsbild och jag blir inte hjälpt av att folk talar om för mig att det jag säger/tycker är bullshit.
Så där vid sidan om det denna tråd handlar om kan jag berätta att även jag ömmar för de svaga, hemlösa osv och varit på väg att arbeta idéelt men blev sjuk och har inte kommit mig för att ta kontakt igen.
Och snällmedicin.... för mig var Metamina rena trolleriet, jag hade konstanta utbrott och mådde jättedåligt, förmodligen sämre än omgivninge som sannolikt tyckte jag var pestjobbig. Men samtidigt som jag fick lugnet och möljligheten att hinna tänka innan jag handlar som kom också närminnet tillbaks och jag insåg att det faktiskt inte var mitt fel att exvis mitt äktenskap var kasst, för exet ljög som en häst travar och jag hade inte tillräckligt minne för att kunna motbevisa honom om en massa inträffade händelser. Oavsett så är Metamina bland det bästa som hänt mig, för jag har fått ett liv

Senast redigerad av lillsanna 2011-05-04 18:05:02, redigerad totalt 1 gång.
Debbido skrev:Som jag förstått saken är min plikt att profilera mig mindre, undvika kontroversiella ämnen som Gud eller välgörenhetsarbete. Sedan får väl ateisterna tagga ner lite de mer. Vi måste kompromissa och försöka hålla oss till något av en mittenfåra?
Nej mittenfåror är runk. Forumet lever genom att vi skapar en pågående dynamik just genom att debattera utiifrån totalt motsatta ståndpunkter. Din enda plikt är att vara dig själv och skriva det du känner för. Vidare vill jag gärna försöka hjälpa dig, om du vill ha tips angående kampsituationer över nätet får du gärna pm:a.
Du ska helt enkelt inte behöva må dåligt av forumet, och med rätt strategier kan du undgå att må dåligt.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:05:02, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Tar någon ett polisgrepp på dig, få de att trycka upp dig mot närmaste vägg sedan så hoppar man upp och "klättrar'' på väggen så att de blir tvugna att släppa. sen springer man. Testat i veckan och det fungerade bra..
(om det inte var för att det var is ute och jag stannade o tjötade o gick sen hem och ramla o bröt foten......
)

Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 18:05:02, redigerad totalt 1 gång.
Hahaha, var du också ute på äventyr?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Ja sånt känner man igen...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Parvlon skrev:Skador eller idiotiska vakter?
Både och och lite till.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Re: Självförsvarsmetoder, tips?
Tja... det jag säger är sanningen. Den som inte vill tro på det jag säger kan suga svettig negerpung med syfilisvårtorDebbido skrev:T ex, om du berättar en lite story ur ditt liv som vill komma ut och annan medlem svarar: SKITSNACK! HUR reagerar du då?

Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 18:05:02, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Tänket som funkar är att ta både ris & ros med en nypa salt. När det gäller den egna personen är man alltid den som vet bäst och mest, vilket gör att man till skillnad från andra diskussioner alltid kan gå hem med segern.
Jag avråder fortfarande från att skriva alltför självutlämnande, det är inte klokt att skylta med sina "röda skynken" om ni hajar vad jag menar.
Istället för att skriva direkt om mitt allra mest privata diskuterar jag på
det abstrakta planet, ni vet i formerna idéer, politik, sociologi etc.
Är man oförskämt nyfiken på min person antar jag att vissa saker kan utläsas av det jag skrivit, men även där har jag fullkomlig kontroll. Jag sitter t.ex aldrig och skriver på fyllan eller så.
För mig är det uppenbart att Debbido vill andra väl, inte på det där klyschiga viset utan på riktigt. Samtidigt som hon brottas med tunga grejer. Sådana människor ska man fan inte ösa skit på i onödan. Ös skiten på mig istället.
Debbido,
Jag tycker att du ska titta lite på den konstruktiva kritiken du fått, alltså kritiken mot det forumstekniska i kommunikationen. Det andra är inget att bry sig om. Munväder blåser förbi likt spruckna asplöv, för att försöka mig på ditt språk.
Jag avråder fortfarande från att skriva alltför självutlämnande, det är inte klokt att skylta med sina "röda skynken" om ni hajar vad jag menar.
Istället för att skriva direkt om mitt allra mest privata diskuterar jag på
det abstrakta planet, ni vet i formerna idéer, politik, sociologi etc.
Är man oförskämt nyfiken på min person antar jag att vissa saker kan utläsas av det jag skrivit, men även där har jag fullkomlig kontroll. Jag sitter t.ex aldrig och skriver på fyllan eller så.
För mig är det uppenbart att Debbido vill andra väl, inte på det där klyschiga viset utan på riktigt. Samtidigt som hon brottas med tunga grejer. Sådana människor ska man fan inte ösa skit på i onödan. Ös skiten på mig istället.
Debbido,
Jag tycker att du ska titta lite på den konstruktiva kritiken du fått, alltså kritiken mot det forumstekniska i kommunikationen. Det andra är inget att bry sig om. Munväder blåser förbi likt spruckna asplöv, för att försöka mig på ditt språk.

- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Debbido skrev:Tack för samtalet Jonch! Du är en bra människa!
Detta var bara ett försök från min sida att resa mig upp ur mörkerdepressionen, våga ta i de problem som uppkommit då jag inte kunnat hantera påhopp på ett önskvärt sätt.
Men jag läst just Tittis hårda ord på "Åsikter om Aspergerforum" och när hennes enorma känslokyla slog emot mig drabbades jag av en panikångestattack och jag leker med döden om jag stannar kvar på forum nu. Ev återkomst vet jag inget om, eftersom de som har något att säga till om hatar mig, + en hel massa andra medlemmar.
Nu få jag glömma detta med Aspergerforum. Tror inte jag är välkommen tillbaks om jag blir bättre heller.
Är man utmobbad så är man. Det borde man vara van vid efter 50 års mobbing.
Tillbaka till sömntabletterna, sängen och självhatet (ingår i depressioner)
Tack till alla er som faktiskt gillade mig litegrann! Jag gillade många av er. Tack ska ni ha!
Ni som hatade mig och ville ha bort mig. Grattis! Ni lyckades!
Det här accepterar jag inte! Behöver du livvakt?

- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Många som skriver inlägg här är alldeles för stöddiga. De borde skriva ut namn och adress så man kan prata mellan 4 ögon om det behövs.
En hittills som kommenterat mina inlägg stöddigt. Fick vredesutbrott och ville leka lite med den personen. Men den var en liten fegis.
En hittills som kommenterat mina inlägg stöddigt. Fick vredesutbrott och ville leka lite med den personen. Men den var en liten fegis.
Senast redigerad av zeidon 2011-05-04 18:05:02, redigerad totalt 1 gång.
Om någon säger "skitsnack" till en för du säga något litet tillbaka. Utjämna balansen i universum.
Däremot om nån uppmanar en att "gå och hänga sig" som "proffe slimp" gjorde till mig så tycker jag att jag har rätt att TRÄFFA honom IRL på ett undanskymt ställe. För att dricka te och äta muffins då alltså.
-----
Moderator: Ufo
Du har ett PM
Däremot om nån uppmanar en att "gå och hänga sig" som "proffe slimp" gjorde till mig så tycker jag att jag har rätt att TRÄFFA honom IRL på ett undanskymt ställe. För att dricka te och äta muffins då alltså.
-----
Moderator: Ufo
Du har ett PM
Återgå till Övriga Aspergerfrågor