Kompensationsfärdigheter och personlighet
59 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Zombie, s'il faut faire la guerre, je suis prête à la faire en francais.
Sinon, je préfère faire l'amour.
Amis?
weasley? Du känner inte mig och jag känner inte dig. Jag sträcker fram tassen... Annars får jag väl aldrig komma till dig? ... eftertankens kranka blekhet...
Amis?
weasley? Du känner inte mig och jag känner inte dig. Jag sträcker fram tassen... Annars får jag väl aldrig komma till dig? ... eftertankens kranka blekhet...
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 18:06:16, redigerad totalt 1 gång.
Isabell skrev:
On l'avait presque compris...
I: Annars föredrar jag att älska [framför att kriga/övers. anm.]
A: Det hade vi nästan förstått...
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 18:06:16, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:Isabell skrev: Jag försvarar den i underläge. Att flertalet är emot den personen triggar mig snarast än motsaten.
Skulle du enligt ovanstående deklarerade fäbless även försvara revisionister, apartheidförespråkare, satanister, pedofiler eller valfri annan kategori som många skulle kritisera för deras preferenser, sätt, åsikter?
Det var nåt åt det här hållet jag menade, men skrev det med mycket färre ord.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 18:06:16, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Isabell skrev:rdos är en person vars pålästhet, nit och insiktsfullhet jag beundrar.
rdos är påläst. Men jag undrar om du vet vad han är påläst på.
rdos är nitisk. Men jag undrar om du vet vad han är nitisk inom och varför.
Jaså, nya förtäckta anklagelser om att rdos har någon suspekt, livsfarlig agenda som medlemmar måste vara på sin vakt för?`Jag hoppas att du är medveten om att JOR definierat forumet som "öppet för alla åsikter", och inte bara just för de som passar dig?
Jag postade listan på böcker jag läst, och indirekt områden jag är påläst på. Du kan få en sammanfattning:
* Elektronik & IT
* Operativsystem
* NPF
* Kritiker till neuropsykiatrin (Eva Kärfve, Rich Shull, Ursula Jonsson)
* Kommunikation
* Barns utveckling
* Människans utveckling
* Stora apors beteende
* Neandertal
* Evolutionspsykologi
* Etologi
* Myter och folksagor
* IQ och g faktor forskning
* Rasforskningen
weasley skrev:rdos är däremot inte insiktsfull. Vore han det skulle han inte ständigt komma i konflikt med alla, bli utslängd från diverse forum, epostlistor och liknande samt göra sej omöjlig att debattera med i någon form öht.
Jojo, sådant är lätt att skriva om folk man inte delar uppfattningar med. Jag har nog dessutom inte blivit utslängd ifrån speciellt många forum eller epostlistor. Vad jag minns har jag nog inte blivit utslängd från något forum öht, däremot några epostlistor.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 18:06:16, redigerad totalt 1 gång.
Efter flera sidor med OT-pladder så tycker jag vi bör återgå till ämnet för tråden nu.
Alltså, är personlighetsdragen (inte funktionshindret, IQ) som hör ihop med AS något som föräldrar överför på sina barn, barnen lär sig dessa själva, eller är de helt eller delvis medfödda?
Alltså, är personlighetsdragen (inte funktionshindret, IQ) som hör ihop med AS något som föräldrar överför på sina barn, barnen lär sig dessa själva, eller är de helt eller delvis medfödda?
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 18:06:20, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:alfapetsmamma skrev:Isabell skrev: Jag försvarar den i underläge. Att flertalet är emot den personen triggar mig snarast än motsaten.
Skulle du enligt ovanstående deklarerade fäbless även försvara revisionister, apartheidförespråkare, satanister, pedofiler eller valfri annan kategori som många skulle kritisera för deras preferenser, sätt, åsikter?
JAG förstod vad du menade, och förstod inte den häftiga reaktionen på dina ord. Kunde ändå inte låta bli att säga som jag sa, fast du redan sagt nåt liknande.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 18:06:20, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:weasley skrev:alfapetsmamma skrev:[quote="Isabell"]
Jag försvarar den i underläge. Att flertalet är emot den personen triggar mig snarast än motsaten.
JAG förstod vad du menade, och förstod inte den häftiga reaktionen på dina ord. Kunde ändå inte låta bli att säga som jag sa, fast du redan sagt nåt liknande.[/quote]
Jag förstod det absolut inte. Jag är bokstavsbarn och tar orden för exakt vad de är, varken mer eller mindre. Detta är väl mitt största handikapp och det är väl så dolt att inte ens andra aspergare märker det om jag inte säger det. Alltså. Nu förstår jag. Bra, ingen anledning att hetsa upp sig för detta. Typiska missförstånd när underförstådda saker skall förstås av undertecknad.
Om man inte tydligt förklarar för mig varför man kritiserar någon annan kommer jag nog alltid att försvara denna person instinktivt. Det har inget med intelligens att göra. När min hjärna ser a kan den inte ens tänka sig möjligheten att b eller c existerar. Tydliga förklaringar/instruktioner krävs. Eftersom jag även har dålig impulskontroll kommer jag även att reagera snabbt och överilat. När jag dessutom helt saknar sinne för proportioner kan det bli väldigt obehagligt, inte minst för mig. Hoppas att jag uttryckt mig någorlunda klart och att ni har överseende med detta.
Nu ser jag fram emot att inaktiv läsa andras inlägg på denna tråd.
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 18:06:20, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma skrev:Zombie skrev::P
(Et moi, j'aime bien un morceau de francais de temps en temps...)
Super! Si tu veux on parlera français la prochaine fois qu'on se verra!
Jo, där ser man vad dålig impulskontroll plus olycklig kärlek till ett språk man aldrig fann ork att lära sig ordentligt kan ställa till med. Tror inte jag skulle klara det, tyvärr.
Isabell skrev:Zombie, s'il faut faire la guerre, je suis prête à la faire en francais.
Amis?
Har aldrig varit annat än din vän!
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 18:06:20, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:alfapetsmamma skrev:Zombie skrev::P
(Et moi, j'aime bien un morceau de francais de temps en temps...)
Super! Si tu veux on parlera français la prochaine fois qu'on se verra!
Jo, där ser man vad dålig impulskontroll plus olycklig kärlek till ett språk man aldrig fann ork att lära sig ordentligt kan ställa till med. Tror inte jag skulle klara det, tyvärr.Isabell skrev:Zombie, s'il faut faire la guerre, je suis prête à la faire en francais.
Amis?
Har aldrig varit annat än din vän!
Har aldrig uppfattat dig som annat heller. Malheureusement.
Ursäkta kära D om jag gick över gränsen...
Återgå till Att leva som Aspergare