Ingen diagnos än
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
alfapetsmamma skrev:Pemer skrev:Ursäkta franskan, men detta låter ungefär lika sakkunnigt som en tolvåring som just läst en artikel om Asperger i Kamratposten!!?!?
Människan sitter och säger "uppfyller inte alla kriterier" och räknar upp de där punkterna??? Vad fan sitter människan med för kriterier då? BG-04, Birgitta och Gunillas kriterier, nedtecknade på Asperbergerföreläsning med Torsten Andersson 2004???
Nej, jag blir så jävla förbannad. Kan du inte pm:a mig namnet på såväl psykologen som namn och adress på institutionen?
...så blir det dit jag skickar pressreleasen först av allt!!
Man kanske skulle ha nån form av tillfälliga personliga ombud som ifrågasatte såna här muffinsreceptsdiagnosresultat
Muffinsmodellen är enligt följande:
Specialintresse- check (fast litet minus för att det var ormbunkar, det ska ju helst vara tidtabeller)
Dålig ögonkontakt - check
Empatibrist- inte check, aj då
Fantasilöshet- inte check, varför har de skickat hit den här patienten, den kan ju inte ha Aschenburper
Allt detta får mig dock att undra... Har jag mycket tydligare Aspergersymtom än jag själv tror, eftersom jag inte verkar drabbas av att folk (i övrigt ytterst inkompetenta på ämnet) ifrågasätter min diagnos...
Senast redigerad av Peter 2011-05-04 18:04:42, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma skrev:zeidon skrev:alfapetsmamma skrev:Det är inte min uppfattning alls. (Det sas inte ett spår om empatibrist eller elakhet under min eller mina barns utredningar.) Men du kanske bara skojade?
Jag skojade. Sjukt skämt. Men det MÅSTE framgå man inte har empati annars får man visst inte AS diagnos.
Så är det inte, inte som standard i alla fall. Hänvisar återigen till mitt inlägg.
Instämmer med alfapetsmamma. Min utredare sa för övrigt att det är sällan någon uppfyller precis alla kriterier, och att det definitivt inte är nödvändigt för att få en diagnos. Empati och/eller brist på empati nämndes för övrigt inte öht under min utredning.
Senast redigerad av Aura Lux 2011-05-04 18:04:42, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare