Hjälp mig någon!
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Hjälp mig någon!
Hallå hallå. Jag undrar bara om någon vet varför mitt internet läggs av varje 2 sekunder, från kl 08.00 till 23.00 o läggs av lite till efter det, och varför varje gång internet läggs ner totalt, varje gång telefonen ringer? Det börja efter vi flytta in i en Privat byggnad, men nu är det värre än nånsin!
Svar är väldigt uppskattade!
Mvh Etzek.
Svar är väldigt uppskattade!
Mvh Etzek.
Senast redigerad av Etzek 2011-05-04 18:06:39, redigerad totalt 1 gång.
Om internet lägger ner varje gång telefonen ringer och du har adsl-bredband så kan det vara att du antingen har en trasig adsl pots splitter, eller kanske ingen splitter alls.
En adsl pots splitter är en dosa som du sätter i första telefonjacket. Splittern har två utgångar, en till telefon och en till internet. Den ordnar så att de olika signalerna inte ska störa varandra. Det brukar ingå en splitter-dosa när man får sitt adsl-modem.
Sedan så tror jag att det är viktigt att adsl-modemet sitter kopplat till första telefonjacket i huset/lägenheten.
En adsl pots splitter är en dosa som du sätter i första telefonjacket. Splittern har två utgångar, en till telefon och en till internet. Den ordnar så att de olika signalerna inte ska störa varandra. Det brukar ingå en splitter-dosa när man får sitt adsl-modem.
Sedan så tror jag att det är viktigt att adsl-modemet sitter kopplat till första telefonjacket i huset/lägenheten.
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 18:06:39, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Första jacket är viktigt, ligger nåt innan det så kommer det att bryta internätet.
Om nån har fulkopplat telefoni där innan kan det oxå strula.
Om nån har fulkopplat telefoni där innan kan det oxå strula.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 18:06:39, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Ja, om nån har kopplat på ett sätt som man inte ska. Det kan göra att det där med första jacket inte funkar, och man märker ingen skillnad när man bara telefonerar.
Dör alla andra telefoner om man lyfter på luren i telefonen i första jacket så är det rätt kopplat. Där ska adsl-manickerna sitta.
Felkopplat är alltså parallellkopplat, så att man kan prata i flera telefoner samtidigt.
Hjälper kanske? http://www.telia.se/privat/link.do?chan ... =EDITORIAL
Dör alla andra telefoner om man lyfter på luren i telefonen i första jacket så är det rätt kopplat. Där ska adsl-manickerna sitta.
Felkopplat är alltså parallellkopplat, så att man kan prata i flera telefoner samtidigt.
Hjälper kanske? http://www.telia.se/privat/link.do?chan ... =EDITORIAL
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 18:06:39, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13