Tjänsteman på FK ville ge mig LSS :D

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Tjänsteman på FK ville ge mig LSS :D

Inläggav nano » 2009-02-13 10:52:32

Jag pratade med någon på försäkringskassan häromdagen om när jag var sjuk för att jag hade gjort illa mig i foten och gick på kryckor för länge sedan och jag hade gjort fel i papprena.

Berättade med anledning av pappersbekymren att jag funderade på om jag kunde ha AS.
Då började hon föreslå att "försöka få hjälp genom LSS", hon frågade om det var städat hemma och vad jag kunde och inte.

Efter att tag sade jag "STOOOOOPP, alltså jag känner mig inte direkt handikappad", jag vill inte att någon kommer o städar åt mig även om det är stökigt hos mig, jag kan städa men vill inte och gör det bara när det verkligen behövs.
Jag tycker det är trevligt när det är snyggt men det betyder tyvärr inte att jag ständigt går o plockar.

Det ser ut som en verkstad hemma hos mig och det kommer det nog göra tills jag bestämmer mig för o flytta till något större.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 17:59:16, redigerad totalt 1 gång.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Bjäbbmonstret » 2009-02-13 20:16:58

Det är kanske bättre att hålla käften inför såna tjänstemän?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 17:59:16, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav nano » 2009-02-13 20:26:29

Jo, typ, sade flera saker jag ångrar att jag sade.
Bäst hade nog varit att hålla sig till ämnet i detta fallet.

Fast troligen var det av välvilja men att hon inte visste så fantastiskt mycket mer om AS än jag gjorde innan jag kom till detta forum och fick lämpliga länkar och diskutera ämnet.

Vi hade inte så mycket faktakontakt egentligen.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in